هوش مصنوعی

کرکره برقی خانگی، مزایای نصب و هزینه تقریبی

کرکره برقی خانگی یک سیستم کرکره (یا پرده) است که با استفاده از برق به جای دستی باز و بسته می گردد. این سیستم ها معمولاً در پنجره ها یا درهای شیشه ای منزل نصب می شوند و به یاری یک موتور الکتریکی و یا سیستم مکانیکی دیگر، کاربران می توانند آنها را به صورت اتوماتیک...

6 شهریور 1402

هوش مصنوعی ب ام و و طراحی سری 5 نو ، i5 تورینگ در راه است

هوش مصنوعی ب ام و قرار نیست جایگزین طراحان چیره دست این برند آلمانی گردد. اما برنامه این است که از این پس بسیاری از کارها به وسیله هوش مصنوعی این شرکت انجام گردد.

20 خرداد 1402

ورود ChatGPT به کلاس دانش آموزان قبرسی

این ربات مجهز به ChatGPT یک چت بات است که به وسیله شرکت ایالات متحده OpenAI پیشرفته و به وسیله شرکت مایکروسافت(MSFT. O) پشتیبانی می گردد.

17 فروردین 1402

مشارکت همراه اول در هفتمین مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر

مرکز تحقیق وتوسعه همراه اول با همکاری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، از رویداد مسابقات هوش مصنوعی امیرکبیر (مهما) حمایت می نماید.

28 اسفند 1401

امارات به زودی از ChatGPT به عنوان نیروی تدریس استفاده می نماید

امارات متحده عربی وقتی متوجه شد که فناوری چقدر می تواند مفید باشد که بیماری کووید-19 در حال شیوع بود و تمام آموزش ها باید به حالت آنلاین و از راه دور منتقل می شد.

16 اسفند 1401

رونمایی از طرح جالب مایکروسافت برای آینده ویندوز

در حالی که AMD و اینتل از تراشه های مجهز به موتور هوش مصنوعی خود رونمایی نموده اند، مایکروسافت برنامه های بزرگی در زمینه هوش مصنوعی ویندوز دارد.

20 دی 1401

موج شدید مهاجرت کارمندان اپل به سمت فیس بوک

اپل به کارمندان خود تا 180 هزار دلار پاداش می دهد تا از فرار آن ها به متای مادر فیسبوک جلوگیری کند.

12 دی 1401

از مسدودی سیم کارت ها تا مدیریت پیامک های تبلیغاتی

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود ساماندهی پیامک های تبلیغاتی دقیق تر از همواره خواهد شد.

10 دی 1401

با پوشیدن این تیشرت هوشمند نامرئی می شوید

گروهی از پژوهشگران با کمک الگوریتمی خاص نوعی تیشرت هوشمند طراحی کرده اند که می تواند شما را نامرئی کند. این تیشرت هوشمند قابلیت دور زدن سیستم های نظارت مبتنی بر هوش مصنوعی را داراست.

29 آذر 1401

ربات ها به داد بیماری های روماتیسمی رسیدند!

ایسنا نوشت: روماتیسم مفصلی شایع ترین بیماری التهابی سیستمیک مفاصل بوده و جزو بیماری های خود ایمنی مزمن محسوب می گردد. اخیرا یک استارت آپ دانمارکی از توسعه یک ربات که قادر به تشخیص آرتریت روماتوئید (rheumatoid arthritis) یا روماتیسم مفصلی است، خبر داده است.

9 آذر 1401

فیلم ، عربی حرف زدن پیشرفته ترین ربات انسان نمای دنیا

دیجیاتو نوشت: ربات آمکا ساخته شرکت Engineered Arts به دبی رفته تا در موزه آینده با بازدیدکنندگان در ارتباط باشد و به سوالات آن ها پاسخ دهد.

21 مهر 1401

خیز نرم افزاری هوآوی

با کوشش هوآوی برای رشد در سایه تحریم های آمریکا، رِن شنگفی بنیان گذار این غول فناوری چینی از کارکنان این شرکت خواست جرات به خرج داده و در عرصه نرم افزار در دنیا پیشرو باشند.

23 تیر 1400

مایکروسافت سرورهای ابری خود را کاملا در وان مایع سرد غوطه ور کرد

مایکروسافت مرتبا به دنبال استفاده از راه کارهایی برای کاهش مصرف انرژی و افزایش بازدهی در محیط های ابری، سرور و مرکزداده است. این شرکت پس از اینکه یک مرکزداده خود را به طور کامل در آب دریاف فرو برد؛ اکنون به سراغ راهکارهای خنک کنندگی مایع سرد رفته است.

15 اردیبهشت 1400

معرفی بازی نوروزی: Dreams

امیدواریم که تعطیلات خوبی را گذرانده و از این بازه زمانی به بهترین شکل ممکن استفاده نموده باشید؛ مطمئنا لازم نیست اضافه کنیم منظورمان این است که امیدواریم این دو هفته را خوب به بازی کردن گذرانده باشید. این جریان را در روز سیزده بدر هم ادامه دهید و به...

27 فروردین 1400

تحقیقی جدید از کاهش تنوع در طراحی سایت ها خبر می دهد

مطالعات نشان می دهند که سایت ها روز به روز بیشتر شبیه هم می شوند و نسبت به 10 سال گذشته اشتراکات بسیار بیشتری با هم پیدا کرده اند.

20 تیر 1399

بهره گیری رسانه های ایرانی از علوم شناختی برای تربیت نسل اسلامی

استاد دانشگاه با تشریح تفاوت های رسانه های داخلی و رسانه های بیگانه در چگونگی بهره گیری از دانش علوم شناختی بر بهره گیری رسانه های ایرانی از این دانش برای تربیت نسل اسلامی تأکید کرد.

19 آبان 1398

Huawei P30 به عنوان بهترین گوشی سال انتخاب شد

در فروردین ماه امسال هوآوی از سری جدید گوشی های خود با نام P30 Huawei رونمایی کرد؛ گوشی های با کیفیت و جذابی که با ویژگی های چشمگیر خود توانستند یکی از بهترین آمارهای فروش در سال های اخیر را از آن خود نمایند. حالا دو سازمان معتبر اتحادیه اروپایی سخت افزار (EHA)...

26 مرداد 1398

برای الکامپ امسال برنامه ویژه داریم

تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان نصر(نظام صنفی رایانه ای کشور) در نشست خبری با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد فناوری کشور است، گفت برنامه های ویژه ای در این ارتباط تدارک دیده شده است.

20 تیر 1398

کارخانه نوآوری آزادی و ظرفیت استقرار سه هزار کارآفرین

تهران- خبرنگاران- مدیر امور شعب پارک فناوری پردیس می گوید: کارخانه نوآوری آزادی با در اختیار داشتن فضای لازم و ظرفیت استقرار سه هزار نفر کارآفرین، بزرگ ترین مرکز استارت آپ ها در میان کشورهای منطقه محسوب می شود.

5 تیر 1398

دفاع در برابر حملات سایبری با هوش مصنوعی

اگر چه در سال های اخیر روش های مختلفی برای حفاظت از شرکت ها در برابر حملات سایبری انجام شده، اما هیچ یک از آنها به موفقیت کامل نرسیده اند. هر چند به نظر می رسد هوش مصنوعی این روند را تغییر می دهد.

24 خرداد 1398