علم و تکنولوژی

ارزش بالای سنگ زیر پای این مردم فقیر!

پیشرفت فناوری و ارزش پیدا کردن لیتیوم که یک ماده معدنی کلیدی در دنیای فناوری است، روستایی فقیر در هند را روی دریایی از ثروت نشانده است.

18 مهر 1402

کشف گونه ای از عسل که شفابخش است!

تحقیقات نشان می دهد که عسل مورچه گلدان عسل، دارای خواص ضد میکروبی قوی است. محققان دریافته اند که عسل فراوری شده به وسیله مورچه های بومی استرالیا دارای فعالیت ضد میکروبی منحصر به فردی در برابر باکتری ها و قارچ ها است که می تواند این مایع را از نظر دارویی...

2 مهر 1402

آمریکا بمب افکن های خود را بازسازی می نماید

این رادار برای یکپارچه سازی سیستم، تایید و آزمایش استفاده خواهد شد. تجهیز B-52 به رادار AESA جایگزین فناوری راداری کنونی دهه 1960 آن می گردد. با رادار AESA روی هواپیما، B-52 قابلیت های ناوبری و هدف گیری بهبود یافته ای در منطقه ها با تهدید بالاتر خواهد داشت.

1 مهر 1402

سرمایه در گردش دمو تریدینگ اکسکوینو به 400 میلیون دلار رسید

با استقبال بی نظیر کاربران از ویژگی دمو تریدینگ پلتفرم رمزارزی اکسکوینو، سرمایه گذاری در این بازار به بیش از 400 میلیون دلار رسیده است.

30 شهریور 1402

ترجمه کتاب برنده قلم طلایی سال 2015 در بازار نشر ایران

به گزارش خبرنگار خبرنگاران ، این اثر فینالیست انجمن نویسندگان آمریکا در موضوع برترین رمان عاشقانه زنان معاصر است که اخیرا با ترجمه فیروزه مهرزاد عرضه شده است.

21 شهریور 1402

تب زیبایی به مردان رسید ، محبوب ترین عمل های زیبایی بین مردان

دکتر علیرضا صابری، فوق تخصص جراحی پلاستیک و دبیر انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران می گوید: حدود 20 درصد عمل های زیبایی در ایران مربوط به مردهاست.

20 شهریور 1402

خبر خوب برای هواداران گوشی های اپل، جنس استثنایی فریم آیفون 15

دیجیاتو نوشت: گزارش های زیادی پیرامون گوشی های سری آیفون 15 وجود دارد که یکی از آن ها استفاده از فریم تیتانیومی در مدل های پرو است. حالا گزارشی تازه، ابعاد و وزن گوشی های سری آیفون 15 را برملا نموده است.

19 شهریور 1402

ضرر 200 میلیارد دلاری اپل از ممنوعیت آیفون در چین

اپل که ارزشمندترین شرکت جهان است، روز چهارشنبه در بدترین افت یک روزه سهام، حدود 100 میلیارد دلار از ارزش بازار خود را از دست داد.

17 شهریور 1402

اعلام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان آزمون ارشد دانشگاه آزاد

مشاور رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: ثبت نام همه پذیرفته شدگان آزمون کارشناسی ارشد سال 1402 دانشگاه آزاد اسلامی از هفته آینده شروع می گردد.

15 شهریور 1402

معاون رییسی: خودرو های تسلا را به ایران آوردیم و از آن ها الهام گرفتیم

معاون علمی رئیس جمهور در برنامه تلویزیونی بی واسطه با بیان اینکه خودرو های تسلا را آورده و آن ها را باز نموده اند، گفت که قصد دارند از این خودرو ها الهام بگیرند و دنبال کپی کاری نیستند.

12 شهریور 1402

پاسخ این سوال ساده را نمی دانید، چرا دو به علاوه دو همواره چهار می گردد؟

زومیت نوشت: همه می دانند که 2 به علاوه 2 می گردد 4؛ اما در کمال تعجب، دلیلش را نمی دانند. شاید تمام این محاسبات ریشه در درک ما از دنیای اطرافمان دارند.

8 شهریور 1402

کرکره برقی خانگی، مزایای نصب و هزینه تقریبی

کرکره برقی خانگی یک سیستم کرکره (یا پرده) است که با استفاده از برق به جای دستی باز و بسته می گردد. این سیستم ها معمولاً در پنجره ها یا درهای شیشه ای منزل نصب می شوند و به یاری یک موتور الکتریکی و یا سیستم مکانیکی دیگر، کاربران می توانند آنها را به صورت اتوماتیک...

6 شهریور 1402

ببینید ، روباتی که هواپیما را بهتر از انسان می راند!

یک روبات انسان نما به نام پی بوت می تواند بهتر از خلبانان انسانی هواپیماها را راهنمایی کند!

30 مرداد 1402

آنالیز گلکسی واچ 6؛ طراحی تکراری ولی عملکرد فوق العاده

ارتقاهای جزئی سالانه در بازار گوشی های هوشمند دیگر پدیده عجیبی نیست ولی در این میان بسیاری از ساعت های هوشمند هم با تغییرات کوچک نسبت به نسل قبلی خود راهی بازار می شوند. در این میان باید به ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 اشاره کنیم که در مقایسه با نسل قبلی از...

26 مرداد 1402

شما بگویید؛ روزی چند ساعت با گوشی کار می کنید؟

پرسشی که امروز از شما داریم این است؛ روزی چند ساعت مشغول کار با گوشی هستید؟ آیا فکر می کنید به گوشی هوشمند خود اعتیاد پیدا نموده اید؟ اگر بله، علت این اتفاق را چه می دانید؟

19 مرداد 1402

این ماده از نابینایی جلوگیری می نماید!

نازک شدن قرنیه در اثر عفونت های باکتریایی بیماری هایی مانند قوز قرنیه ایجاد می گردد و در صورت بی توجهی ممکن است نابینایی را در پی داشته باشد.

10 مرداد 1402

لحظه دیدنی پایین کشیدن لوگوی تازه توییتر، عمر کوتاه درخشش ایکس

لوگوی تازه X که در پشت بام ساختمان توییتر قرار داشت و صدای همسایگان این شرکت را درآورده بود، تنها پس از چند روز از جای خود برداشته شد. ظاهراً دپارتمان ساخت وساز شهرداری سان فرانسیسکو 24 شکایت را درباره این لوگوی بزرگ که نور بسیار زیاد داشت، دریافت نموده...

10 مرداد 1402

ضرر باورنکردنی ایلان ماسک برای تغییر نام اپ دوست داشتنی به ایکس!

فارس نوشت: بعضی از تحلیلگران اعلام کردند تغییر برند توییتر به ایکس برای این شرکت و اعتماد مشتریان به آن مضر بوده و باعث کاهش ارزش آن شده است.

5 مرداد 1402

تضمین امنیت وسیله نقلیه تان با ردیاب

امروزه محبوبیت استفاده از ابزارهای ضد سرقت در بین مردم افزایش یافته است و هر روز استفاده آن بیش تر از قبل می گردد.

3 مرداد 1402

مزیت های استفاده و خرید نرم افزار صندوق قرض الحسنه

نرم افزار قرض الحسنه به ابزاری ضروری برای موسسات اعتباری با وام بدون بهره تبدیل شده است. این یک راه چاره کامپیوتری کامل برای مدیریت کارآمد عملیات وام و بازپرداخت در چارچوب امور خیریه ارائه می دهد.

1 مرداد 1402
تعداد: (413)