برای الکامپ امسال برنامه ویژه داریم

به گزارش انجمن آقای شرفی، تهران- خبرنگاران- رئیس سازمان نصر(نظام صنفی رایانه ای کشور) در نشست خبری با اشاره به اینکه نمایشگاه الکامپ بزرگترین رویداد فناوری کشور است، گفت برنامه های ویژه ای در این ارتباط تدارک دیده شده است.

برای الکامپ امسال برنامه ویژه داریم

بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ تیرماه امسال برگزار خواهد شد. سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور (نصر) از وزرای فناوری و ارتباطات 14کشور دعوت به عمل آورده که حضور وزاری ارتباطات کشورهای آذربایجان، ترکیه، روسیه در این نمایشگاه قطعی شده است.

محمد باقر اثنی عشری رئیس سازمان نصر در نشست خبری این سازمان به تشریح برنامه های الکامپ پرداخت و گفت برای الکامپ امسال در سطح بین الملل برنامه های جدی داریم.

وی گفت: در بیست و پنجمین نمایشگاه الکامپ تمام تلاش مان را به کار می گیریم که با وجود مسائل بتوانیم آن را به صورت آبرومند با شعار آینده بهتر برگزار کنیم. امیدواریم مانند این شعار، امید را نیز به جامعه تزریق کنیم.

الکامپ بزرگ ترین رویداد فناوری کشور است. اثنی عشری با این توضیح گفت: نمایشگاه امسال A plus است و قیمت بالاتری نسبت به سالهای دیگر دارد. سازمان نصر نیز به عنوان بخشی از ماموریتی که برای ساماندهی و توسعه دارد، الکامپ را برگزار خواهد کرد.

وی در خصوص بخش منحصر به افراد توانیاب گفت: سال گذشته برای اولین بار در یک فضای حمایتی برای توانیاب هایی که در حوزه فناوری فعال هستند ایجاد شد. نگاه ما برای ایجاد این فضا، نگاه خیریه و کمک نبود. ما نگاه تجاری به ماجرا داشتیم تا این افراد هم بتوانند مانند دیگران در این نمایشگاه فعالیت کنند. امسال نیز مانند سال قبل این فضا را با شرایط بهتر و به صورت حمایتی در اختیار توان یاب ها قرار خواهیم داد.

مهدی حیدری دبیر الکامپ در ادامه گفت: نمایشگاه الکامپ 27 تا 30 تیر در محل نمایشگاه بین المللی تهران برگزار می شود. با همکاری سازمان فناوری اطلاعات اقداماتی در زمینه برگزاری هر چه بهتر این برنامه انجام داده ایم.

وی اضافه کرد: به همین دلیل با 14 کشور مذاکره کرده ایم که حضور وزیر 3 کشور در نمایشگاه قطعی است و پیگیر دعوت دیگر وزرا برای حضور در نمایشگاه هستیم.

حیدری ادامه داد: طبق سال های گذشته الکامپ استارز، الکامپ تایکز، الکامپ ترندز، الکامپ گیمز و ... در نمایشگاه حاضر هستند. الکامپ جابز را با این رویکرد اضافه کردیم که بستری ایجاد شود تا فناوری اطلاعات و کسب و کارهای نوپا بتوانند در ایجاد اشتغال کمک کنند.

از روز دوم اردیبهشت ماه که سایت برای پیش ثبت نام باز شد تا الان حدود 200 شرکت ثبت نام کرده اند که تا 15 اردیبهشت ادامه خواهد داشت.

دبیر الکامپ اضافه کرد: سالنی را در نظر گرفته ایم که بازیگران این بخش شرکت هایی هستند که می توانند توانایی افراد را بسنجند، عده ای دیگر در بخش آموزش فعالیت دارند که افراد را آموزش می دهند و تعدادی شرکت نیز وجود دارد که افراد را به شرکت های مختلف وصل می کند.

وی همچنین گفت: مسئله ای که در الکامپ جابز به دنبال آن هستیم، خلایی است که از نظر مهارتی در حوزه فناوری وجود دارد. با این که ما در این شاخه فارغ التحصیلان زیادی داریم اما تعداد نیروهای ماهر در تحلیل داده ها، بیگ دیتا، هوش مصنوعی و ... بسیار کم است. الکامپ جابز بستری خواهد بود برای جذب افراد متخصص و حمایت از افرادی که پتانسیل حضور و فعالیت در این عرصه را دارند و می توان با آموزش آنها فضای مهارت آموزی را برای این افراد مهیا کرد.

علمی** 9207**1485

منبع: ایرنا

به "برای الکامپ امسال برنامه ویژه داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای الکامپ امسال برنامه ویژه داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید