هوش مصنوعی ب ام و و طراحی سری 5 نو ، i5 تورینگ در راه است

به گزارش انجمن آقای شرفی، هوش مصنوعی ب ام و قرار نیست جایگزین طراحان چیره دست این برند آلمانی گردد. اما برنامه این است که از این پس بسیاری از کارها به وسیله هوش مصنوعی این شرکت انجام گردد.

هوش مصنوعی ب ام و و طراحی سری 5 نو ، i5 تورینگ در راه است

بیت ران - محمد فتح اللهی: اخیراً ب ام و درباره زبان طراحی محصولات خود صحبت های بسیاری کرد. این برند باواریایی مطرح نمود شرکت هایی را که زبان طراحی مخصوص خودروهای برقی دارند را درک نمی نماید. ب ام و بعلاوه قول داد که طراحی های آینده محصولات این برند متفاوت تر و خاص تر باشد.

سری 5 تازه و مدل i5 دو محصولی هستند که ادعای این برند را تأیید می نمایند. ب ام و در حقیقت از یک پلتفرم و سازه برای فراوری دو خودرو برقی و بنزینی استفاده کرد. چرا که علتی نداشت که دو خودرو متفاوت برای یک گروه مشتری طراحی و فراوری گردد. اما مهمتر از استفاده از پلتفرم های یکسان، هوش مصنوعی ب ام و است که از این پس نقش بسیار پر رنگی در محصولات این شرکت خواهد داشت.

هوش مصنوعی ب ام و در حال تکامل

هوش مصنوعی ب ام و یک فناوری شبیه سازی شده مانند فرآیندهای هوش انسانی است. این سیستم که خودآموز است با گذشت زمان بهبود می یابد و پیشرفته تر می گردد.

در آینده می توان از این هوش مصنوعی برای انجام دادن بسیاری از کارها استفاده کرد. ب ام و در همین ارتباط اعلام نمود که آزمایش های بسیاری را برای طراحی خودرو با هوش مصنوعی آغاز نموده است.

هوش مصنوعی ب ام و همه امور را در دست می گیرد؟

مدیر طراحی این شرکت، آدریان ون هویدونک (Adrian van Hooydonk) اخیراً در مصاحبه ای گفت که هوش مصنوعی ب ام و قبلاً در کارهای مختلف طراحی خودرو استفاده شده است.

هویدونک به TopGear گفت: ما در طراحی آن (هوش مصنوعی) را آزمایش می کنیم. به عنوان مثال در طراحی چرخ. می توانید چند پارامتر را تنظیم کنید - مثلاً یک چرخ پنج پره می خواهید. وزن آن فقط باید به این میزان باشد یا باید یک لبه 20 اینچی داشته باشد. سپس رایانه آغاز به فراوری ایده برای شما می نماید.

برای ما، این هم ترسناک و هم منظره به نظر می رسد. ایده های فراوریی به وسیله کامپیوتر لزوما بد نیستند. اما شما باید از همان ابتدا مرزهایی را معین کنید. خوشبختانه BMW قصد ندارد به هوش مصنوعی اجازه دهد مسئولیت کامل فرآیند طراحی را بر عهده بگیرد.

با این حال، به عنوان یک فرد، به عنوان یک انسان، شما باید مدیر هنری باشید. باید انتخاب کنید که شما هنوز هم باید این فرآیند را راهنمایی کنید. یعنی اینطور نیست که کامپیوتر بتواند به طور کامل چیزهایی را اختراع کند. اما می تواند پارامترهای مختلف را بسیار سریعتر از یک انسان با یکدیگر ترکیب کند.

اما سوال این است که آیا می توانید برای طراحی کامل یک خودرو به هوش مصنوعی تکیه کنید؟ نه واقعاً. زیرا این فناوری از تصاویر و طرح هایی که به صورت آنلاین در دسترس هستند استفاده می نماید.

حقیقت این است که هوش مصنوعی تصاویر را به روش های مختلف برای ایجاد طرح های تازه ترکیب می نماید. در حالی که خبر هوش مصنوعی ب ام و در طراحی خودرو برای ما بسیار سرگرم نماینده به نظر می رسد، هویدونک می گوید که این فناوری قبلاً هم مورد استفاده قرار گرفته بود.

سری پنج تازه با دیزاین هوش مصنوعی ب ام و

نسل هشتم ب ام و سری 5 تازه به تازگی رونمایی شد و بزرگ ترین تغییر در تاریخ این مدل را تا به امروز رقم زد. این نسل از سری 5 قرار است برای نخستین بار به عنوان یک خودرو تمام برقی با نام i5 به دست مشتریان این برند برسد.

سری 5 تازه از اکتبر سال جاری در بازار خودرو اروپا به فروش خواهد رسید و انتظار می رود تا اوایل سال تازه میلادی فروش آن در بسیاری از کشورهای خاورمیانه هم آغاز گردد.

سری 5 علاوه بر i5 برقی، با موتور بنزینی در قالب هیبریدی ملایم و پلاگین هیبریدی هم عرضه خواهد شد. اما ب ام و در این نسل موتور دیزلی را کاملاً از خط فراوری خود خارج کرد.

در حالی که بعضی از BMW های اخیر سبک طراحی تازه جسورانه ای را اتخاذ کردند، سری 5 با تم های طراحی سنتی این برند مونیخی کاملاً مطابقت دارد.

طراحی و ابعاد BMW سری 5

سری 5 منبع عایدی بسیار بزرگی برای BMW است. این سدان بزرگ مانند سری 3 دارای جلوپنجره های کلیوی بسیار مهار شده تری نسبت به مدل های تازه سری 7، i4 و iX است که در میان هواداران BMW بسیار بحث برانگیز شدند.

نکته مهم این است که ب ام و از چراغ های دوگانه و تقسیم بندی شده مانند آنچه اخیراً در سایر مدل های بزرگ BMW دیدیم در این خودرو استفاده نکرد. اما طراحان این خودرو کوشش کردند تا با رکاب تیره رنگ و سپر عقب (تیره در بخش پایین) مقداری از جرم سری 5 را پنهان نمایند. در قسمت عقب هم یک جفت خوشه نور افقی نسبتاً معمولی وجود دارد که نمای این بخش را تکمیل کردند.

هشتمین نسل از سری 5 بعلاوه بزرگ تر از نسل قبل خود است. این سدان تازه 10 سانتی متر بلندتر و سه سانتی متر پهن تر از نسل قبلی است. ضمن اینکه 20 میلی متر هم به فاصله بین دو محور اختصاص داده شد. همین امر موجب شد که فضای پا بیشتری برای سرنشینان صندلی عقب این خودرو فراهم گردد.

محفظه بار این خودرو با گنجایش 520 لیتر، کمتر از سری پنج فعلی است. این نکته در مدل تمام برقی i5 بیشتر به چشم می خورد. چرا که باتری های بسیار بزرگ این مدل فضای بار آن را در درون صندوق عقب به 490 لیتر رساندند.

کابین و سیستم اطلاعات تفریح

در اولین برخورد با فضای داخلی سری پنج تازه، نمایشگر دوگانه این خودرو به چشم می خورد. ب ام و همچنان به ارائه این طرح به مشتریان خود ادامه می دهد.

کلاستر راننده همچنان در یک صفحه نمایش 12.3 اینچی واقع شده است. اما نمایشگر اطلاعات و تفریح حالا بزرگ تر از نسل قبل شد و به 14.9 اینچ رسید.

یکی از مهمترین نکات داخل کابین سری پنج تازه، چیزی است که BMW آن را Interaction Bar می نامد. این نوار نورانی یک صفحه کنترل باریک با نور پس زمینه است که در سراسر داشبورد وجود دارد و به در درهای جلو این خودرو می رسد. این Interaction Bar به مسافران امکان آن را می دهد که تهویه و صندلی ها را تنظیم نمایند. کنسول میانی سری پنج تازه نیز با یک لیور دنده کوچک به جای دسته دنده سنتی متمایز شده است.

فضای داخلی به صورت استاندارد کاملاً گیاهی است. حتی در نسخه پایه! فضای داخلی سری پنج تازه با روکش چرم ارگانیک مانند برای صندلی ها کاور شد و برای نخستین بار در یک BMW از مواد گیاهی برای چرم روی فرمان استفاده شد. با این وجود ب ام و میخواهد همچنان تریم چرمی Merino leather خود را به عنوان یک آپشن به مشتریان عرضه کند.

موتورها، راندمان و عملکرد

ب ام و فعلاً برنامه دارد تا سری 5 تازه را با یک موتور بنزینی فراوری کند. این موتور بنزینی احتمالاً برای نخستین بار در بازار خودرو بریتانیا به دست مشتریان خواهد رسید. اما همانطور که عنوان شد، دیگر خبری از نسخه های دیزلی این سدان محبوب نیست.

سری 5 تازه بنزینی با نشان 520i sDrive فراوری خواهد شد و قیمت آن در کشور بریتانیا 49.850 پوند است. این مدل از یک موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربوشارژ استفاده می نماید که در ترکیب با سامانه mild-hybrid با باتری های 48 ولتی کار می نماید.

این موتور با 205 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور قادر است شتاب صفر تا صد کیلومتر 7.5 ثانیه ای را در اختیار سرنشینان خود قرار دهد. حداکثر سرعت این مدل هم 230 کیلومتر در ساعت اعلام شد.

البته سری 5 تازه یک نسخه پلاگین هیبرید هم خواهد داشت که هنوز اطلاعات فنی آن رسماً اعلام نشد. اما پیش بینی می گردد این مدل پلاگین هیبریدی که احتمالاً 530e نام خواهد داشت بتواند فقط با نیروی الکتریکی تا 60 کیلومتر پیمایش داشته باشد. این نسخه احتمالاً از اوایل سال آینده میلادی برای متقاضیان قابل خرید خواهد بود.

سطوح و تجهیزات

سری 5 تازه همچون سایر مدل های ب ام و تریم M Sport را به مشتریان ارائه می نماید. این برند آلمانی از مدت ها پیش متوجه شد که خریداران این تریم در بازار خودرو اروپا بیشتر از سایر تریم ها هستند. به همین علت کوشش دارد تا این تریم را به مشتریان تمام مدل ها ارائه کند.

رینگ های 18 اینچی، نورپردازی داخلی، صندلی های اسپرت، آیینه های تاشو برقی، نوربالا اتوماتیک و تهویه مطبوع اتوماتیک از آپشن های اولیه این سدان محبوب هستند. سایر تجهیزات استاندارد این خودرو نیز شامل گرمکن صندلی راننده، چراغ های LED، سیستم صوتی Harman Kardon و شارژر بدون سیم تلفن همراه هستند.

عناصر تریم تیره مخصوص M Sport Pro هم به غیر از گریل جلو نورانی، شامل چراغ های جلوی Shadowline، سیستم صوتی ارتقا یافته، کالیپرهای ترمز قرمز رنگ، کمربندهای ایمنی M Sport، اسپویلر عقب و رینگ های بزرگ تر 21 اینچی هستند.

پک Comfort این خودرو نیز شامل گرمکن فرمان و درب صندوق عقب برقی است. در تریم Comfort Pack Plus صندلی های جلو دارای تهویه می شوند و گرمکن صندلی های عقب هم به مجموعه تهویه صندلی ها اضافه می شوند. سیستم تهویه مطبوع این تریم هم چهار کاناله است.

در تریم Tech Pack دستیار پارک پلاس خودرو، کنترل حرکت بین خطوط و دوربین ثبت وقایع هم به آپشن های قبلی اضافه می شوند. تریم Tech Pack Plus بعلاوه امکان Driving Assistant Pro و Parking Assistant Pro را هم به فهرست گزینه ها می افزاید.

در این تریم سیستم تعلیق آداپتیو، پرده های نورگیر خورشید، سیستم صوتی Bowers & Wilkins و شیشه های محافظ در برابر آفتاب (sun-protection glass) هم به مشتری ارائه می گردد.

BMW بعلاوه قبلاً تأیید کرد که میخواهد مدل Touring estate (استیشن) نسخه های i5 را به هم مجموعه نسخه های بیشمار این خودرو اضافه کند. این احتمال وجود دارد که در سه ماه اول سال آینده میلادی نسخه استیشن i5 برای دوست داران این برند در دسترس باشد.

ب ام و با حرف i در محصولات خود خداحافظی می نماید

نرخ عوارض آزادراه ها از اول خرداد 25 درصد گران شد

لکسوس LBX هیبریدی با 134 اسب بخار قدرت معرفی گردید

عرضه خودروهای مرحله دوم سامانه یکپارچه به سال بعد موکول شد؟ / آمار ثبت نام

منبع: بیت ران

به "هوش مصنوعی ب ام و و طراحی سری 5 نو ، i5 تورینگ در راه است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی ب ام و و طراحی سری 5 نو ، i5 تورینگ در راه است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید