خیز نرم افزاری هوآوی

به گزارش انجمن آقای شرفی، با کوشش هوآوی برای رشد در سایه تحریم های آمریکا، رِن شنگفی بنیان گذار این غول فناوری چینی از کارکنان این شرکت خواست جرات به خرج داده و در عرصه نرم افزار در دنیا پیشرو باشند.

خیز نرم افزاری هوآوی

به گزارش ایسنا، این یادداشت داخلی واضح ترین گواه از راستای است که این شرکت در واکنش به فشار بزرگ تحریم های آمریکا بر کسب و کار تلفن هوشمند خود دنبال می نماید. بنیان گذار هوآوی در این یادداشت اظهار داشت این شرکت بر توسعه نرم افزاری متمرکز شده است؛ زیرا توسعه آینده در این عرصه خارج از کنترل آمریکا بوده و این شرکت استقلال و خودکفایی بیشتری پیدا خواهد نمود. همان طور که برای هوآوی فراوری سخت افزار پیشرفته در کوتاه مدت سخت بود، باید به ساخت زیست بوم های نرم افزاری مانند سیستم عامل HarmoneyOS، سیستم هوش مصنوعی ابری مایند اسپور و سایر محصولات IT متمرکز گردد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در سال 2019 هوآوی را در فهرست سیاه صادرات قرار داد و دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی را که برای طراحی تراشه ها و تامین قطعات محصولاتش به آن ها احتیاج داشت، ممنوع نمود. جو بایدن، رئیس جمهور دموکرات آمریکا هم هیچ نشانه ای از معکوس کردن تحریم های دوران ترامپ نداده است. این محدودیت ها فراهم کردن پشتیبانی فنی برای مدل های تازه تلفن هوآوی را برای گوگل ممنوع نمود. به این ترتیب دسترسی به خدمات موبایل و خدمات طراح گوگل که بیشتر اپلیکیشن های اندروید مبتنی بر آن ها هستند هم برای هوآوی ممنوع شد.

در گزارش سالانه 2020 هوآوی به اینکه چه اندازه از عایدی 4/ 891 میلیارد یوآنی (70/ 138 میلیارد دلاری) این شرکت از نرم افزار بوده، اشاره ای نشده است.

در یادداشت بنیان گذار هوآوی آمده است: فعالیت در عرصه نرم افزار به یافتن مدل کسب و کار مناسب بستگی دارد و این شرکت باید یک رویکرد کد باز در پیش بگیرد. وی از کارکنان هوآوی خواست ایده های مناسب را از گروه های کد باز بگیرند.

با توجه به سختی کار کردن در آمریکا، بنیان گذار هوآوی اظهار داشت این شرکت باید موقعیتش را در داخل چین مستحکم نموده و قلمروی با دیدگاهی که آمریکا شامل آن نمی گردد را بنا کند.

وی گفت: هنگامی که اروپا، آسیا اقیانوسیه و آفریقا را تحت نفوذ قرار دهیم اگر استاندارد های آمریکا با استاندارد های ما همخوانی نداشته باشد نمی توانیم وارد آمریکا شویم و آمریکا هم نمی تواند وارد قلمرو ما گردد. یادداشت رِن راستا تازهی که در تصمیمات قبلی هوآوی اعلام و به تغییر جهت از سخت افزار گوشی به نرم افزار اشاره شده بود را تایید می نماید.

براساس گزارش رویترز، اریک شو، رئیس هیات مدیره چرخشی هوآوی در آوریل گفته بود این شرکت سال جاری بیش از یک میلیارد دلار در کسب و کار رانندگی هوشمند سرمایه گذاری خواهد نمود. بعلاوه شراکت خودروی هوشمند با شرکت دولتی چونگ کینگ چانگان اتومبیل را توسعه بخشیده و شامل طراحی و توسعه نیمه رسانا های اتوماتیک خواهد نمود.

منبع: فرارو

به "خیز نرم افزاری هوآوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خیز نرم افزاری هوآوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید