سلامتی و پزشکی

کشف گونه ای از عسل که شفابخش است!

تحقیقات نشان می دهد که عسل مورچه گلدان عسل، دارای خواص ضد میکروبی قوی است. محققان دریافته اند که عسل فراوری شده به وسیله مورچه های بومی استرالیا دارای فعالیت ضد میکروبی منحصر به فردی در برابر باکتری ها و قارچ ها است که می تواند این مایع را از نظر دارویی...

2 مهر 1402

ارزش غذایی کدام نان ها بالاتر است؟

متخصصان تغذیه درباره تفاوت های نان سفید و نان سبوس دار و تاثیر آن ها بر سلامتی توصیه هایی دارند.

19 شهریور 1402

آیا ویتامین ها می توانند به پیشگیری و درمان پسوریازیس یاری نمایند؟

پسوریازیس یک بیماری پوستی است که مشخصه های آن التهابات، لکه های متراکم و پوسته پوسته شدن پوست در سراسر بدن است. به گفته بعضی از پزشکان، غذاهای مختلف می توانند باعث بهبود یا شدیدتر شدن شدت این بیماری شوند.

13 شهریور 1402

پاسخ این سوال ساده را نمی دانید، چرا دو به علاوه دو همواره چهار می گردد؟

زومیت نوشت: همه می دانند که 2 به علاوه 2 می گردد 4؛ اما در کمال تعجب، دلیلش را نمی دانند. شاید تمام این محاسبات ریشه در درک ما از دنیای اطرافمان دارند.

8 شهریور 1402

آنالیز گلکسی واچ 6؛ طراحی تکراری ولی عملکرد فوق العاده

ارتقاهای جزئی سالانه در بازار گوشی های هوشمند دیگر پدیده عجیبی نیست ولی در این میان بسیاری از ساعت های هوشمند هم با تغییرات کوچک نسبت به نسل قبلی خود راهی بازار می شوند. در این میان باید به ساعت هوشمند گلکسی واچ 6 اشاره کنیم که در مقایسه با نسل قبلی از...

26 مرداد 1402

شما بگویید؛ روزی چند ساعت با گوشی کار می کنید؟

پرسشی که امروز از شما داریم این است؛ روزی چند ساعت مشغول کار با گوشی هستید؟ آیا فکر می کنید به گوشی هوشمند خود اعتیاد پیدا نموده اید؟ اگر بله، علت این اتفاق را چه می دانید؟

19 مرداد 1402

مصرف این خوراکی ها در گرما ممنوع

شبنم دالوند در مورد رابطه با تغذیه در گرمازدگی اظهار کرد: هنگام گرما سیستم بدن با تعریق سعی دارد دمای بدن را کاهش دهد لذا بدن آب زیادی از دست می دهد و صرف نظر از اینکه چقدر فعال هستید، مایعات فراوان بنوشید و برای نوشیدن صبر نکنید تا تشنه شوید.

13 مرداد 1402

این ماده از نابینایی جلوگیری می نماید!

نازک شدن قرنیه در اثر عفونت های باکتریایی بیماری هایی مانند قوز قرنیه ایجاد می گردد و در صورت بی توجهی ممکن است نابینایی را در پی داشته باشد.

10 مرداد 1402

تضمین امنیت وسیله نقلیه تان با ردیاب

امروزه محبوبیت استفاده از ابزارهای ضد سرقت در بین مردم افزایش یافته است و هر روز استفاده آن بیش تر از قبل می گردد.

3 مرداد 1402

مزیت های استفاده و خرید نرم افزار صندوق قرض الحسنه

نرم افزار قرض الحسنه به ابزاری ضروری برای موسسات اعتباری با وام بدون بهره تبدیل شده است. این یک راه چاره کامپیوتری کامل برای مدیریت کارآمد عملیات وام و بازپرداخت در چارچوب امور خیریه ارائه می دهد.

1 مرداد 1402

حمام پا چه بلایی سر خواب شبانه می آورد؟

پژوهشگران می گویند قرار دادن پاها در آب داغ برای دقایقی قبل از رفتن به رختخواب می تواند تاثیرات مثبتی در بهبود کیفیت خواب داشته باشد.

30 تیر 1402

کثیف ترین عضو بدن و روش های کاربردی مراقبت از ناف

در حالی که ناف لزوماً کثیف ترین قسمت بدن نیست، اما اگر به درستی از آن مراقبت نگردد، می تواند به محل رشد باکتری ها و کثیفی تبدیل گردد.

29 تیر 1402

آشنایی با برند فسیل؛ ساعت های هوشمند همه فن حریف

فسیل (Fossil) سابقه ای طولانی در زمینه ساخت ساعت های آنالوگ دارد اما این شرکت یکی از قدیمی ترین برندها در زمینه فراوری ساعت های هوشمند هم محسوب می گردد و با فراوریات اخیر خود، طراحی شاخص و مجذوب کننده ساعت های آنالوگ را به دنیای ساعت های هوشمند آورده است.

27 تیر 1402

میوه هایی که بیشترین قند را دارند

کارشناسان تغذیه همواره افراد را به مصرف مقادیر کافی از انواع میوه و سبزی ترغیب می کنند، با این حال میوه هایی مانند موز، سیب و گلابی مقادیر قابل توجهی از ویتامین ها، فیبر و مواد مغذی را به بدن ما می رسانند اما قند زیادی نیز در این میوه ها موجود است.

25 تیر 1402

کولر گازی معمولی در برابر اینورتر؛ کدام برای خرید بهتر است؟

در فصل تابستان یکی از گزینه هایی که باید در نظر گرفت، تهویه مطبوع محیط زندگی و کار است و اگر به فکر استفاده از کولر گازی باشید، حتما به تفاوت مدل های معمولی و اینورتر فکر نموده اید.

25 تیر 1402

کشف گونۀ عجیبی از ماهی که شبیه کابوس است!

اخیرا دانشمندان در عمق آب های اقیانوس هند در نزدیکی سواحل ماداگاسکار پیروز به کشف گونۀ جدیدی از ماهی شده اند که انگار از دل یک کابوس بیرون آمده است!

19 تیر 1402

عادات روزمره ای که مخفیانه ما را می کُشند!

اگر پزشکی رژیم غذایی خاص را برایتان تجویز کرده، حتماً باید آن را دنبال کنید. بیمارانی که نارسایی قلبی دارند، حتماً باید از رژیم با سدیم پایین استفاده کنند تا بیماری شان بهبود پیدا کند.

15 تیر 1402

اولین نفری که در ایران این صیفی را خورد در دم جان سپرد!

گوجه فرنگی حاوی ماده ای به نام توماتین که نوعی گلیوآلکالوئید سمی است، آلکالوئید ها ترکیبات پیچیده نیتروژن دار هستند که معمولاً اثرات قوی فیزیولوژیک بصورت اثرات بازی، روی بدن انسان و حیوانات دارد و شاید یکی از راز های اینکه این گیاه غذای معمولی حیوانات...

11 تیر 1402

انتقال غیر منتظره گزینه استقلال و پرسپولیس به تیم اروپایی ، ستاره ایرانی گرانترین بازیکن تاریخ شد

ملی پوش ایرانی 1.8 میلیون یورو برای لخ پوزنان هزینه در بر خواهد داشت. هیچ باشگاه لهستانی تا به حال این همه هزینه نکرده است!

9 تیر 1402

روش قبولی در آزمون نظام مهندسی عمران و معماری

سازمان نظام مهندسی ساختمان، هر ساله در دو نوبت آزمون نظام مهندسی را در رشته های مرتبط با حوزه صنعت ساختمان اعم از عمران، معماری، مکانیک، نقشه برداری، برق، ترافیک و شهرسازی برگزار می نماید. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته های اصلی مهندسی می توانند در...

7 تیر 1402
تعداد: (444)