معماری و عمران

آمریکا بمب افکن های خود را بازسازی می نماید

این رادار برای یکپارچه سازی سیستم، تایید و آزمایش استفاده خواهد شد. تجهیز B-52 به رادار AESA جایگزین فناوری راداری کنونی دهه 1960 آن می گردد. با رادار AESA روی هواپیما، B-52 قابلیت های ناوبری و هدف گیری بهبود یافته ای در منطقه ها با تهدید بالاتر خواهد داشت.

1 مهر 1402

جاذبه های دیدنی خوی؛ گشتی در اماکن دیدنی و تاریخی دارالصفای ایران

چه کسی می تواند اثرات فوق العاده ای را که سفر بر زندگی انسان می گذارد انکار کند؟ سفر یکی از برترین کارهایی است که می توانید برای تقویت سلامتی، توسعه افق دید و ایجاد خاطرات به یادماندنی، افزایش مهارت های ارتباطی و یادگیری چیزهای تازه در خصوص فرهنگ های...

29 شهریور 1402

انواع پمپ هیدرولیک پیستونی و کاربرد آن ها

انواع پمپ هیدرولیک پیستونی با طراحی دقیق و پیچیده از جمله محصولات پربازده ای هستند که از بالاترین نسبت توان به وزن برخوردار هستند. جریان سیال ایجاد شده به وسیله این محصولات فاقد ضربان بوده و کاهش بار ناشی از عدم ضربان و بعلاوه آب بندی اصولی موجب افزایش...

14 شهریور 1402

آسانسوری که قسمت پایین و بالای یک شهر را به هم ارتباط می دهد!

آسانسور لاسردا (Lacerda Elevator) یک آسانسور شهری عمومی است که در سالوادور، برزیل واقع شده است. این آسانسور از نظر ارتفاع قسمت پایینی شهر (Cidade Baixa) را به قسمت بالایی شهر (Cidade Alta) متصل می نماید.

7 شهریور 1402

کرکره برقی خانگی، مزایای نصب و هزینه تقریبی

کرکره برقی خانگی یک سیستم کرکره (یا پرده) است که با استفاده از برق به جای دستی باز و بسته می گردد. این سیستم ها معمولاً در پنجره ها یا درهای شیشه ای منزل نصب می شوند و به یاری یک موتور الکتریکی و یا سیستم مکانیکی دیگر، کاربران می توانند آنها را به صورت اتوماتیک...

6 شهریور 1402

آیین مذهبی سالانه زرتشتیان ایران در زیارتگاه پیرنارکی مهریز شروع شد

ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، آیین مذهبی سالانه زرتشتیان ایران در زیارتگاه پیرنارکی مهریز شروع شد.

12 مرداد 1402

ضرر باورنکردنی ایلان ماسک برای تغییر نام اپ دوست داشتنی به ایکس!

فارس نوشت: بعضی از تحلیلگران اعلام کردند تغییر برند توییتر به ایکس برای این شرکت و اعتماد مشتریان به آن مضر بوده و باعث کاهش ارزش آن شده است.

5 مرداد 1402

تصاویر ، بیا بریم ماشین دیدن

انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران حالا چند سالی است که رالی تور خودروهای قدیمی را به صورت خانوادگی برای علاقه مندان به این حوزه برگزار می نماید. این انجمن تنها نماینده رسمی فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی (فیوا) در کشور است.

17 تیر 1402

روش قبولی در آزمون نظام مهندسی عمران و معماری

سازمان نظام مهندسی ساختمان، هر ساله در دو نوبت آزمون نظام مهندسی را در رشته های مرتبط با حوزه صنعت ساختمان اعم از عمران، معماری، مکانیک، نقشه برداری، برق، ترافیک و شهرسازی برگزار می نماید. بنابراین فارغ التحصیلان این رشته های اصلی مهندسی می توانند در...

7 تیر 1402

گودال 50 متری در جاده چالوس! ، 1000 میلیارد تومان اعتبار برای بازگشت به حالت عادی

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه یک گودال 50 متری در جاده چالوس ایجاد شده که با پر کردن آن، ظرف یک هفته ترافیک چالوس برقرار می گردد؛ گفت که ایمن سازی دقیق و اساسی این منطقه برای بازگشت به حالت قبلی، به بیش از 1000 میلیارد تومان بودجه احتیاج...

23 خرداد 1402

قبل و بعد از ورزش چه غذایی بخوریم؟

اینکه قبل و بعد از ورزش چه غذایی بخوریم به شرایط ورزشکار و فعالیت خاص او بستگی دارد اما، یک سری اصول کلی برای تغذیه قبل و بعد از ورزش وجود دارد.

17 خرداد 1402

شگفت انگیزترین سلاح های باستانی کشف شده تا به امروز

در این مقاله با تعدادی از قدیمی ترین و جالب ترین سلاح های باستانی که اخیرا درسراسر جهان کشف شده، آشنا خواهیم شد.

11 خرداد 1402

ایران برای دریافت حق آبه از روسیه هم اقدام کند ، با مسدود کردن رود ولگا به سواحل ایران خسارت زده اند

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی از اقدام ایران برای دریافت حق آبه رود ولگا از روسیه در پی مسدود کردن این رود که منجر به عقب نشینی آب دریای خزر و وارد شدن خسارت به سواحل کشورمان شده اطلاع داد.

4 خرداد 1402

چشم بندی با نور

زیباترین اتاق هم، پس از غروب خورشید، در روشنایی یک لامپ سقفی تک، زشت و بد شکل به نظر می رسد. یک منبع نوری کم نور سقفی، جذابیت فضا را از میان می برد، رنگ ها را تحریف می نماید و بافت را از جلوه می اندازد.

18 اردیبهشت 1402

طراحی خاص توپ لیگ قهرمانان اروپا

خبرنگاران- رقابت های لیگ قهرمانان اروپا به مرحله نیمه نهایی نزدیک می گردد و امشب قرار است تکلیف دو تیم دیگری که به جمع 4 تیم پایانی می پیوندند معین گردد.

30 فروردین 1402

شیائومی بند 8 گردن بند می گردد!، عکس

زومیت نوشت : شیائومی Band 8 با مکانیزم بند بازطراحی شده و صفحه نمایش لمسی 1.62 اینچی AMOLED در کنار شیائومی 13 اولترا رونمایی شد.

30 فروردین 1402

پیشنهاد گشت و گذاری دلپذیر در شمال شرق تهران؛ پلی میان تاریخ و طبیعت

اگر جزو ساکنان شمال شرق تهران هستید، احتیاج نیست برای گشت و گذار نوروزی جای دوری بروید. آنقدر جای دنج و خلوت در این بخش از مرکز وجود دارد که همه وقتتان را پر کند.

10 فروردین 1402

موزه بزرگ خراسان یکی از موزه های دیدنی ایران به شمار می رود

ایسنا/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، موزه بزرگ خراسان یکی از موزه های دیدنی ایران به شمار می رود.

10 فروردین 1402

سد ابیورد آماده آبگیری است

خراسان رضوی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی سد ابیورد اتمام یافته و آماده بهره برداری و آبگیری است، البته آبگیری آزمایشی آن صورت گرفته است .

24 اسفند 1401

10 بازی برتر با سبک هنری مینیمال

در طی چند سال اخیر که سطح استاندارد گرافیک بازی های ویدئویی به واقعیت گرایی تمام وکمال سوق پیدا کرده است جای تعجب ندارد که بازی های با گرافیک ساده و مینیمالیستی توجه بازیکنان را به خود جلب کرده اند. خصوصاً که ما اکنون در عصری زندگی می کنیم که سازندگان...

23 اسفند 1401
تعداد: (95)