تصاویر ، بیا بریم ماشین دیدن

به گزارش انجمن آقای شرفی، انجمن وسایل نقلیه تاریخی ایران حالا چند سالی است که رالی تور خودروهای قدیمی را به صورت خانوادگی برای علاقه مندان به این حوزه برگزار می نماید. این انجمن تنها نماینده رسمی فدراسیون بین المللی وسایل نقلیه تاریخی (فیوا) در کشور است.

تصاویر ، بیا بریم ماشین دیدن

به گزارش انجمن آقای شرفی، سال جاری هم طبق برنامه سال های گذشته اطلاع رسانی و تبلیغات لازم برای برپایی این تور شاد و خاص به انجام رسید و راننده هایی که خودروهای قدیمی داشتند، خودشان را از شهرهای مختلف به برج میلاد تهران رساندند تا در این سفر خانوادگی مهیج شرکت نمایند. مسیر رالی تور سال جاری از تهران به نوشهر مازندران بود و خانواده ها با هدایت برگزارنمایندگان پیروز شدند از این مسیر یک خاطره به یادماندنی در ذهنشان ثبت نمایند. این گزارش تصویری روایتی از ماشین های شرکت نماینده، مسیر و بخش های مختلف رالی تور خودروهای قدیمی است که در ادامه می بینید.

مونا کاپله و سهند شریفی زوج دیگری هستند که در رالی خانوادگی شرکت داشتند

برای ششمین بار

مونا کاپله و سهند شریفی یکی دیگر از زوج های خوش ذوقی هستند که با همراهی و همکاری هم در این رالی تور شرکت کردند. مونا 38 سال دارد و همسرش سهند 39 سال. آن ها در حوالی خیابان میرعماد زندگی می نمایند و ثمره شش سال ازدواجشان یک فرزند است. مونا کاپله که به واسطه همسرش با خودروهای کلاسیک آشنا شد، اکنون خودش یکی از عشاق ماشین های کلاسیک است. او با علاقه ای که به این خودروها دارد، آلبومی از مدل های مختلف رل در آرشیو شخصی اش جمع نموده است. مونا در گفت وگو با انجمن آقای شرفی خانواده می گوید:سال جاری بار ششم بود که در رالی تور تهران-شمال خودروهای کلاسیک شرکت کردیم.

البته خودم و همسرم علاقه به حضور در تورهای دیگر هم داریم. این تورها خاطرات بسیار شیرینی برایمان به یادگار گذاشته اند، به خصوص که با دوستان جدیدی آشنا شده ایم. تنها خاطره تلخمان مربوط به چند سال پیش است که موقع برگشت لاستیک ماشینمان ترکید و معطلی زیادی تجربه کردیم، اما خوشبختانه بالاخره برطرف و رجوع شد و سفر را ادامه دادیم.

جالب است بدانید که مونا طی سال های بعد از ازدواج آنقدر به خودروهای کلاسیک علاقه مند شده که مستقل از همسرش امروز یک ماشین کلاسیک برای خود دارد: خودروی همسرم جگوار است و خودم یک تریومف استگ 1974 سفید ساخت انگستان هشت سیلندر و کروک دارم. حدود چهار سال است که این ماشین را خریده ام و با یاری همسرم آن را بازسازی نموده ایم. البته هنوز یک اندازه بازسازی لازم دارد. آن ها معمولاً هر دو ماشین را در پارکینگ خانه پدر مرحوم سهند نگه می دارند.

فاطمه نوری و علیرضا شمس، یکی از زوج هایی بودند که در این رالی شرکت کردند

ماشینمان را لای پر قو نگه داشته ایم

فاطمه نوری و علیرضا شمس یکی از زوج هایی بودند که با خودرویشان در این تور گروهی شرکت کردند. این نخستین تجربه آن ها برای شرکت در رالی بود. برای آنکه با جنس این تور متفاوت بیشتر آشنا شوید، با این زوج جوان تهرانی گپی زدیم که در ادامه آن را می خوانید.

فاطمه نوری 35 سال دارد. او و همسرش ساکن شهرری هستند. او از تجربه خودش و همسرش برای حضور در رالی تور خودروهای کلاسیک این طور می گوید: تبلیغ این رالی تور را در گروه انجمن وسایل نقلیه تاریخی دیدم و از آنجا که من و همسرم به خودروهای کلاسیک و قدیمی علاقه داریم، بلافاصله ثبت نام کردیم. تنها دلهره ما درباره شرکت در این رالی این بود که مبادا در مسیر ماشینمان به هر علت خراب گردد. اما پیش از سفر همه تجهیزات لازم را برداشتیم و ماشین را هم چند بار چک کردیم و سپس به دیگر خودروها در برج میلاد ملحق شدیم.

علیرضا شمس هم صحبت های همسرش را این طور کامل می نماید: پژو 504 در زمان خودش از برترین خودروها بود و حالا جزء کلاسیک هاست. این ماشین را من و همسرم حدود شش سال پیش خریدیم و در پارکینگ خانه از آن نگهداری می کنیم.

ما یک خودرو ال نود هم داریم که معمولاً با آن در شهر تردد می کنیم و جالب است بدانید که چون ما یک پارکینگ بیشتر نداریم، پژو را همواره در پارکینگ و لای پر قو نگه می داریم و ال نود همواره در کوچه است. خانم نوری برگزاری این تور را برای کسانی که به خودروهای کلاسیک علاقه دارند، مجذوب کننده می داند، چون می توانند تعداد زیادی خودروی کلاسیک را کنار هم ببینند و علاوه بر کسب اطلاعات، حظ بصری ببرند. بعلاوه با خانواده های دیگری که با آن ها علاقه مشترک دارند هم، آشنا شوند. او می گوید: امیدوارم تعداد این تورهای خانوادگی بیشتر گردد.

تقریباً از هر شهر، یک خودرو در رالی تور شرکت نموده بود و همین باعث شد تا این رالی یکی از رالی تورهای بزرگ کشور باشد. خودروهای مختلفی از استان های خراسان رضوی، البرز، فارس، گیلان، اصفهان و شهرهای کوچک و بزرگ آمده بودند.

خودروهای حاضر در تور شامل مرسدس بنز، شورولت، بی ام و، فولکس واگن، فورد، نیسان، جی ام سی، پونتیاک، رنجرور، بیوک، سیتروئن، جگوار، ام جی، آلفارومئو، دوج، رنو، کرایسلر، مینی ماینر، اتوبیانکی، پژو، بل ایر و میتسوبیشی بودند که قدیمی ترین خودرو، فولکس بیتل مدل 1958 و جدیدترین خودرو بی ام و مدل 1996 بود.

سال جاری خیلی از شرکت نمایندگان، خانواده هایی بودند که قبلاً هم تجربه شرکت در این برنامه را داشتند. اما در کنار آن ها زوج های جوانی هم بودند که برای نخستین بار در این تور شرکت نموده بودند و در مسیر راننده های باتجربه از آن ها حمایت می کردند.

منبع: همشهری آنلاین

به "تصاویر ، بیا بریم ماشین دیدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویر ، بیا بریم ماشین دیدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید