گوشی اندرویدی نو وان پلاس، رقیب جدی گوگل و سامسونگ ، عکس

به گزارش انجمن آقای شرفی، جدیدترین پرچم دار وان پلاس چه ویژگی ها و معایبی دارد و در مقایسه با سامسونگ و گوگل چگونه عمل می نماید؟

گوشی اندرویدی نو وان پلاس، رقیب جدی گوگل و سامسونگ ، عکس

بامداد زندباف: قیمت گوشی های پرچم دار سامسونگ و اپل از 800 دلار آغاز می گردد, اما با پرداخت مبلغ بیشتر شما می توانید گوشی مجهزتری که پسوند اولترا یا پرو را یدک می کشد خریداری کنید. وان پلاس هم قبلا از همین روش پیروی می کرد اما آنها در امسال با عرضه وان پلاس 11 5جی(OnePlus 11 5G) تغییری در این مسیر ایجاد نموده اند. دیگر احتیاجی نیست برای نام پول بیشتری خرج کنید چون مدل پرو برای وان پلاس 11 در کار نخواهد بود. مدل معمولی همه امکانات مورد احتیاج و چه بسا بیشتر از آن را شامل خواهد بود.

پیش به سوی 11

وان پلاس همیشه به سرعت بیش از هر چیز دیگری اهمیت داده و وان پلاس 11 هم از این قاعده مستثنی نیست.این دستگاه از تراشه کوالکام اسنپ دراگون 8 نسل 2 پشتیبانی می نماید, 8 گیگابایت رم دارد و دارای 128 گیگ فضای داخلی است. شما می توانید با پرداخت 100 دلار بیشتر رم را به 16 گیگ و حافظه داخلی را به 256 گیگ ارتقاع دهید(بعلاوه می توانید رنگ رنگ شیک سبز را هم تهیه کنید). سرعت این موبایل در هنگام تعویض بین اپلیکیشن ها مناسب است و بازی های سنگین در بالاترین تنظیمات گرافیکی, روی صفحه نمایش 120 هرتزی این تلفن بسیار روان اجرا می شوند.

وان پلاس بهینه سازی و ارتقاعات سخت افزاری زیادی برای بهره برداری کامل از عملکرد این تلفن انجام داده.

خوره های سرعت احتمالا متوجه شده اند که این تلفن دارای استاندارد ذخیره جهانی(UFS) 3.1 در مدل رم 8 گیگی و استاندارد ذخیره جهانی(UFS) 4.0 در مدل رم 16 گیگی است. گزینه ذخیره سازی دوم به لطف بهره وری انرژی بهتر سرعت انتقال داده سریع تری را ارائه می دهد, که باعث برگذاری سریع تر بازی ها و اپلیکشن ها می گردد در حالی که از عمر باطری کمتر می کاهد, اما این اختلاف فقط زمانی فاحش است که دو مدل را در کنار هم قرار دهید.

از نظر باطری لازم نیست همیشه آماده شارژ کردن گوشی خود باشید. در حالت عادی, باطری 500 میلی آمپری وان پلاس 11 به راحتی یک روز کامل دوام می آورد و برای صبح بعد هم شارژ کافی خواهد داشت. وان پلاس یکی از پرسرعت ترین شارژرها را دارد. شارژ این گوشی 22 دقیقه ای از 8 درصد به 95 درصد می رسد.

لازم نیست نگران صدمه تماشا باطری خود باشید. وان پلاس 11 زمانی که تشخیص دهد شما خوابیده اید به صورت هوشمند با سرعت کمتری شارژ می گردد , اما زمانی که عجله دارید به سرعت شارژ می گردد. اما وان پلاس به طرز عجیبی شارژر بی سیم را که در تمام پرچمداران اصلی دیگر شرکت ها وجود دارد حذف نموده و ادعا می نماید بیشتر مردم از شارژر سیمی پرسرعت استفاده خواهند کرد. شاید حق با آن ها باشد اما هردو شارژر می تواند بدون مشکل در کنار هم وجود داشته باشند, همانطور که در وان پلاس 10 پرو شاهد بودیم.

وان پلاس در سال های گذشته همیشه در حال ارتقاء کیفیت دوربین های خود بوده و در وان پلاس 11 این مورد به کمال رسیده. این گوشی دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی, دوربین اولترا واید 48 مگاپیکسلی با قابلیت فوکوس اتوماتیک و ماکرو و سنسور 32 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 2 برابری است. دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی این گوشی تنها با کیفیت 1080P فیلمبرداری می نماید درحالی که رقبای هم قیمت آن در دوربین جلو به فیلمبرداری 4K کوچ نموده اند.

در ده ها آزمایش صورت گرفته بین دوربین وان پلاس 11 و گوشی هایی مثل گوگل پیکسل 7 و سامسونگ گلکسی اس23 الترا انتخاب تصویر صافتر بسیار سختاست که خود این دستاورد بزرگی برای وان پلاس محسوب می گردد.

یکی از نقاط ضعف دوربین وان پلاس محیط های داخلی است, به خصوص اگر نوعی نور پس زمینه هم وجود داشته باشد. دوربین وان پلاس صورت همه افراد حاضر عکس را روشن می نماید که باعث می گردد تصویر غیرطبیعی جلوه کند. به طور مشابه,برای کسی که دوربین تلهفوت را ترجیح می دهد این تصاویر کمی بی زرق و برق است. برخی وقت ها رنگ ها توی چشم می زند و برخی اوقات تصاویر بیش از حد شارپ(واضح) به نظر می رسند. در کل به مانند بیشتر گوشی های امروزی, وان پلاس 11 دوربین قابل اتکایی دارد که دارای اشکالات جزئی هست اما می تواند عکس های چشم نوازی فراوری کند.

جزئیات خیره نماینده ای در این عکس ماکرو ثبت شده است که وقتی دوربین را روی سوژه ای بسیار نزدیک قرار می دهید، به طور اتوماتیک روشن می گردد

خریداران از اینکه وان پلاس سیاست نرم افزاری خود را با سامسونگ تطبیق داده خوشنود هستند. وان پلاس تا چهار سال سیستم عامل اندروید خود را ارتقا خواهد داد(که حتی از گوگل هم بهتر است) و تا پنج سال, هر دوماه یک بار آپدیت امنیتی تازهی منتشر می نماید. این یعنی شما تا مدت زیادی می توانید روی این گوشی حساب کنید. این گوشی از نسل بعدی وای-فای 7 هم پشتیبانی می نماید, ویژگی که گوشی های سری تازه سامسونگ همچنان از آن بی بهره اند. با توجه به اینکه بیشتر مردم حتی از وای-فای 6.ای هم استفاده نمی نمایند, این ویژگی زیاد چشم گیر نیست اما وجود آن راضی نماینده است.

وان پلاس در زمینه نرم افزار به مقدار رقبای خود قوی نیست. وان پلاس یکی از مجذوب کننده ترین رابط ها را داشت که حالا از آن بی بهره است. برای مثال نوتیفیکشن همچنان رنگ اپ را نشان نمی دهد, بنابراین تشخیص اینکه چه هشداری دریافت نموده اید در نگاه اول سخت است. مسائل زیادی در رابطه با نوتیفیکشن ها وجود دارد, مثلا شما نمی توانید هر نوتیفیکشن را توسعه دهید و برای خواندش حتما باید آن را باز کنید, اما ویژگی های مثبتی هم وجود دارند.

وان پلاس در حال حاضر برای پیش خرید موجود است و در تاریخ 16 فوریه عرضه خواهد شد. 699 دلارقیمت مناسبی برای این گوشی قدرتمند و صفحه بزرگ است. احتمالا پیکسل 7 با نرم افزار مفیدترش یا سامسونگ گلکسی اس23 با ویژگی های بیشتر نظیر دوربین اپتیکال سه برابری و دوام بهتر گزینه های مفید تری برای مردم باشند. در حال حاضر به نظر میرسد ویژگی شارژ سریع چشم گیرترین ویژگی وان پلاس 11 باشد و این برای شکست دادن گوگل و سامسونگ کافی نیست. این شرکت در زمینه های دیگر به مقدار کافی پیشرفت ننموده اما وان پلاس 11 حداقل گوشی زیبایی است.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "گوشی اندرویدی نو وان پلاس، رقیب جدی گوگل و سامسونگ ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوشی اندرویدی نو وان پلاس، رقیب جدی گوگل و سامسونگ ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید