اولین تصاویر واضح از گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

به گزارش انجمن آقای شرفی، اگرچه تا به امروز تصاویر رندر متعددی از گوشی پرچمدار و آینده Galaxy S22 Ultra سامسونگ منتشر شده، اما اخیراً رندر های جدیدی از این گوشی پرچمدار به بیرون درز نموده که ضمن داشتن وضوخ بسیار عالی، این گوشی را در محیطی کاملاً واقع گرایانه به تصویر می کشد.

اولین تصاویر واضح از گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ

به گزارش انجمن آقای شرفی، در هفته های اخیر، در خصوص گوشی های تازه سری S سامسونگ که در اوایل سال 2022 در رویداد Samsung Galaxy Unpacked معرفی خواهند شد، مطالب زیادی نوشته شده است. یک هفته پیش، وبسایت فناوری LetsGoDigital طراحی دوربین Galaxy S22 Ultra را فاش کرد، اما این وبسایت اکنون بر اساس اطلاعات انحصاری به دست آمده از Super Roader، کارمند سابق سامسونگ در کره جنوبی، رندر های تازه و با کیفیت بالا از این گوشی را ارائه نموده است. این اطلاعات تأیید می نماید که سامسونگ مدل برتر سری تازه گلکسی اس را به سیستم دوربین قطره مانند مجهز خواهد نمود.

در همین حال، طراح گرافیک داخلی، جوزپه اسپینلی، با نام مستعار Snoreyn، روی مدل های Technizo Concept از گلکسی اس 22 اولترا کار نموده و این بار گوشی هوشمند را در یک محیط عکس واقع گرایانه قرار داده، گویی که دستگاه ها در جریان رویداد Samsung Unpacked به نمایش درآمده اند. این اولین بار است که دو طراح سرشناس با هم کار می نمایند تا به یک نتیجه واقعی از طرح نهایی یک گوشی دست یابند. رندر های تازه، با کیفیت 4K و 8K فراوری شده اند تا تصور بهتری از این که این مدل گوشی در زندگی واقعی چگونه خواهد بود، ارائه دهند.

سیستم دوربین Galaxy S22 Ultra

اکنون بسیاری در تعجب هستند که چه چیزی را باور نمایند. به هر حال، این اولین بار نیست که سیستم دوربین S22 Ultra نمایش داده می گردد. افشاگر فرانسوی OnLeaks مدتی پیش گزارش داد که این گوشی، یک جزیره دوربین P شکل خواهد داشت. Ice Universe باور داشت که این سیستم دوربین P شکل نخواهد بود و انتظار داشت که سامسونگ برای S22 Ultra یک جزیره دوربین 11 شکل ارائه کند. در نتیجه، تصورات گوناگونی از سیستم دوربین این گوشی هوشمند در میان کارشناسان وجود داشت.

طراحی قطره آب همانطور که LetsGoDigital هفته گذشته نشان داد اکنون تأیید شده است. این ادعا از آنجا ناشی می گردد که اخیراً عکسی از یک پنل پشتی این گوشی در پلتفرم رسانه اجتماعی چینی Weibo منتشر شد که پنج سوراخ دوربین را به نمایش می گذاشت. از عکس فاش شده می توان نتیجه گرفت که سامسونگ می خواهد این بار جزیره دوربین را تا حد ممکن مینیمالیستی نگه دارد. در واقع، طراحی مشابه گلکسی A32 ارزان است و سامسونگ این سبک طراحی را از LG Electronics اقتباس نموده است.

با این حال، با لو رفتن پنل پشتی، یک علامت سوال به جای مانده و آن این است که سنسور فوکوس اتوماتیک لیزری و فلاش این دستگاه کجاست؟ در نهایت، رندر های ساخته شده به وسیله LetsGoDigital شش دایره را نشان می دهد که چهارتای آن ها دوربین، یکی فلاش و یکی سنسور فوکوس اتوماتیک لیزری است. طبق گفته Ice Universe، این طراحی ممکن است با این واقعیت شرح داده گردد که پنل پشتی لو رفته یک نسخه ناقص است که فاقد دریچه فلش بوده.

اکنون چیز های زیادی در خصوص پیکربندی دوربین نیز شناخته شده است. گوشی Samsung S22 Ultra به سیستم دوربین چهارگانه متشکل از دوربین اصلی 108 مگاپیکسلی، دوربین 12 مگاپیکسلی با لنز فوق عریض و دو لنز تله فوتو 12 مگاپیکسلی با زوم اپتیکال 3 برابر و 10 برابر مجهز خواهد شد. همه دوربین ها دارای تثبیت نماینده تصویر اپتیکال خواهند بود که اولین مورد برای دوربین های با زاویه فوق عریض است. به نظر می رسد وضوح دوربین های زوم نیز نسبت به گوشی فعلی گلکسی اس 21 اولترا که 10 مگاپیکسل است، افزایش یافته. در S22 Ultra، هر دو دوربین زوم تله فوتو احتمالاً به سنسور های تصویر 12 مگاپیکسلی مجهز خواهند شد، درحالی که دوربین سلفی 40 مگاپیکسلی به احتمال زیاد حفظ خواهد شد.

به نظر می رسد سامسونگ دوباره دوربین سلفی پانچ سوراخ را انتخاب خواهد نمود. به عبارت دیگر، یک سوراخ پانچ در صفحه نمایش ایجاد می گردد تا دوربین سلفی را در خود جای دهد. قبل از اینکه سامسونگ بخواهد از این فناوری دوربین سلفی برای دستگاه های سری S استفاده کند، منتظر بود تا دوربین زیر نمایشگر استفاده شده در گلکسی زد فولد 3 بیشتر توسعه یابد.

طراحی سری نوت برای Galaxy S22 Ultra

مدل تازه Ultra نسبت به نسخه فعلی، گوشه های گرد کمتری دارد. بنابراین، همانطور که در سری مدل های گلکسی نوت به آن عادت نموده ایم، فضای کافی برای یکپارچه سازی یک محفظه قلم S وجود دارد؛ بنابراین از قسمت پایین سمت چپ، امکان ذخیره S Pen در محفظه گوشی وجود خواهد داشت. اگرچه S21 Ultra با قلم استایلوس سامسونگ نیز سازگار است، اما این مدل فاقد محفظه ای برای قلم بود. در عوض، سامسونگ لوازم جانبی اختیاری را به شکل قاب این گوشی هوشمند با محفظه ذخیره سازی قلم S عرضه نموده است. از طرف دیگر کاربران سری سامسونگ نوت طبیعتاً از این خبر راضی خواهند شد، چراکه با این طراحی سری معروف Note همچنان به حیات خود ادامه خواهند داد، هرچند که مدل های تازه از سال 2022 در سری S ادغام خواهند شد.

صفحه نمایش Galaxy S22 Ultra

اطلاعات ما درباره صفحه نمایش گوشی Galaxy S22 Ultra نیز قابل توجه است. پرچمدار تازه به صفحه نمایش 6.8 اینچی AMOLED مجهز خواهد شد. این تنها مدل سری S با صفحه نمایش گرد و وضوح +WQHD خواهد بود که نرخ تازه سازی تطبیقی 120 هرتز را در دسترس کاربران قرار می دهد. با توجه به سه عکسی که هفته گذشته به وسیله Ice Universe به وسیله توییتر منتشر شد، لبه های صفحه نمایش خمیدگی بیشتری یافته است. این صفحه نمایش گلکسی اس 22 اولترا، لبه های باریک صفحه نمایش سیاه و سفید را نشان می دهد.

سری گلکسی اس 22 اولین گوشی های هوشمند سامسونگ خواهند بود که از سیستم عامل تازه اندروید 12 خارج از جعبه استفاده می نمایند. سامسونگ رابط کاربری One UI 4 را برای این کار طراحی نموده است که این شرکت اکنون اولین پیش نمایش آن را ارائه نموده است. نسخه بتا نیز در حال حاضر برای دانلود در دسترس است. انتظار می رفت که جزئیات بیشتری در خصوص One UI 4 در جریان رویداد Unpacked Part 2 سامسونگ که هفته گذشته برگزار گردید، منتشر گردد. اما سازنده کره جنوبی در عوض، نسخه سفارشی Galaxy Z Flip 3 و بعلاوه Galaxy Buds 2 و Galaxy Watch 4 Maison Kitsuné را معرفی کرد؛ بنابراین برای مشاهده نسخه نهایی One UI 4 باید کمی بیشتر صبر کرد. با این وجود، انتظار می رود که سامسونگ به روزرسانی اندروید 12 را تا قبل از انتها سال 2021 برای مدل های S21 عرضه کند.

بعلاوه گوشی های رده بالای سری S به قدرتمندترین چیپست حال حاضر مجهز خواهند شد. همچون گلکسی اس 22 و گلکسی اس 22 پلاس، مدل اولترا نیز از پردازنده تازه اگزینوس 2200 سامسونگ پشتیبانی می نماید. برخلاف سال های گذشته، همانطور که از لپ تاپ ها و کنسول های بازی می دانیم این تراشه مجهز به پردازنده گرافیکی AMD RDNA2 با فناوری ردیابی پرتو است. اگرچه مدل های موجود در اروپا به Exynos 2200 مجهز خواهند شد، اما گفته می گردد که این گوشی در بسیاری از نقاط دنیا به تراشه Qualcomm Snapdragon 898 مجهز خواهد شد.

بعلاوه این احتمال وجود دارد که سامسونگ چندین نوع حافظه را در دسترس قرار دهد. به گزارش انجمن آقای شرفی، این نیز مطلوب است، زیرا امکان افزایش حافظه ذخیره سازی با استفاده از کارت حافظه وجود ندارد. احتمالاً نسخه پایه پیکربندی 12/128 گیگابایتی خواهد داشت، علاوه بر این، مدل های 256 گیگابایتی و 512 گیگابایتی نیز در دسترس خواهد بود. در حال حاضر هیچ نشانه ای وجود ندارد که سامسونگ یک مدل 1 ترابایتی را نیز عرضه کند، همانطور که اپل با دو مدل آیفون 13 پرو انجام داده است.

منبع: letsgodigital

ترجمه: مصطفی جرفی-انجمن آقای شرفی

منبع: فرارو

به "اولین تصاویر واضح از گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین تصاویر واضح از گلکسی اس 22 اولترا سامسونگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید