شما بگویید؛ روزی چند ساعت با گوشی کار می کنید؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، پرسشی که امروز از شما داریم این است؛ روزی چند ساعت مشغول کار با گوشی هستید؟ آیا فکر می کنید به گوشی هوشمند خود اعتیاد پیدا نموده اید؟ اگر بله، علت این اتفاق را چه می دانید؟

شما بگویید؛ روزی چند ساعت با گوشی کار می کنید؟

گوشی های هوشمند این روزها به بخش جدانشدنی زندگی ما تبدیل شده اند و تقریبا می توان گفت سخت است که به هر دلیلی از آن ها فاصله بگیریم. شرکت های تولیدکننده این گجت های کوچک هر سال با اضافه کردن قابلیت های نو به این محصولات باعث می شوند کاربران هر لحظه برای رفع کردن احتیاج خود به آن ها وابسته تر شوند.

از یک طرف این وابستگی مفید است. شما در سخت ترین شرایط که اصلا امکان کار با کامپیوتر یا لپ تاپ وجود ندارد، می توانید با استفاده از گوشی هوشمند خود با سایر افراد ارتباط برقرار نموده و مشکل خود را حل کنید. به صورت کلی گوشی هوشمند مزایای زیادی دارد که باعث شده وابستگی مان به آن بیشتر و بیشتر گردد. در ادامه به چند مورد از این مزایا اشاره خواهیم کرد.

مزایا و دلایل اعتیاد به گوشی

  1. قدرت سخت افزاری و کیفیت نرم افزاری بالا: گوشی های هوشمند امروزی از لحاظ قدرت سخت افزاری و امکانات نرم افزاری به شکل قابل توجهی پیشرفته تر شده اند. شما حالا علاوه بر گشت و گذار در شبکه های اجتماعی، با گوشی خود عکس و فیلم های جذابی ثبت می کنید، بازی می کنید، به لطف کیفیت بالای نمایشگرها، برای تماشا فیلم و سریال از کامپیوتر و لپ تاپ بی احتیاج می شوید و… .
  2. سهولت استفاده و ابعاد مناسب: شما از گوشی در هر مکانی که بخواهید می توانید بهره ببرید چون به راحتی درون جیب جا می گردد و وزن بسیار کمی هم دارد. بعلاوه کار کردن با گوشی هم بسیار ساده بوده و تسلط به آن در کمترین زمان ممکن رخ می دهد.
  3. برقراری ارتباط: گوشی های هوشمند به ابزاری برای برقراری ارتباط بین دوستان، آشنایان و… تبدیل شده اند و با توجه به کاهش چشمگیر رفت و آمدهای فیزیکی در عصر نو، گوشی ها کاربرد به مراتب بیشتری پیدا نموده اند. بعلاوه این محصولات در شرایط اضطراری برای برقراری تماس با مراکز اورژانسی بسیار مفید هستند.
  4. دسترسی ساده به اینترنت: به دلیل پشتیبانی از سیم کارت، گوشی های هوشمند در هر محلی که دکل مخابراتی نصب شده باشد، امکان اتصال به اینترنت و برقراری ارتباط با دنیا را به کاربران می دهند. بعلاوه خاصیت شارژی بودن آن ها هم مزید بر دلیل شده تا دیگر احتیاجی به برق برای روشن شدن نداشته باشند. نگرانی از بابت اتمام شارژ باتری هم با خرید یک پاوربانک حل می گردد.
  5. افزایش بازی های موبایل: در گذشته اگر قرار بود عاملی سبب گردد گوشی های هوشمند در مقایسه با لپ تاپ و کامپیوتر نزد نوجوانان محبوبیت کمتری داشته باشند، بازی های ویدیویی بودند. اما حالا کار به جایی رسیده که بازی ها موبایل درآمدزایی بیشتری هم دارند و کاربران زیادی هم هر سال به این سمت کشانده می شوند.

مضرات استفاده بیش از حد از گوشی

اگر بخواهیم تمام فوائد گوشی های هوشمند را بیان کنیم، قطعا از حوصله متن خارج خواهد بود اما تا به اینجای کار قطعا توانستیم به این نتیجه برسیم که چرا افراد زیادی تا این میزان به گوشی های خود اعتیاد دارند. از فوائد گوشی هوشمند گفتیم، حالا باید به مضرات اعتیاد به آن هم اشاره کنیم که شامل موارد زیر می شوند:

  1. دوری از جامعه واقعی و افزایش انزوا طلبی
  2. کاهش فعالیت های بدنی
  3. کاهش تمرکز و توجه در انجام کارها
  4. اختلال در خواب
  5. سر درد، چشم درد و گردن درد
  6. احتمال ابتلا به افسردگی
  7. و…

استفاده از گوشی هوشمند به خودی خود ایرادی ندارد و نادرست نیست اما اگر به یک اعتیاد تبدیل گردد، می تواند زندگی روزمره را تحت تأثیر قرار دهد. حال شما بگویید؛ روزی چند ساعت مشغول کار با گوشی هستید و چرا؟

روزی چند ساعت مشغول کار با گوشی هستید؟ چرا؟

1 تا 3 ساعت

3 تا 6 ساعت

6 تا 10 ساعت

بیشتر از 10 ساعت

منبع: دیجیکالا مگ

به "شما بگویید؛ روزی چند ساعت با گوشی کار می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شما بگویید؛ روزی چند ساعت با گوشی کار می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید