راهنمای خرید برترین مانیتور برای PS5 و Xbox Series

به گزارش انجمن آقای شرفی، کنسول های نسل نهمی در حال پیشرفت هستند. مخصوصاً اینکه نزدیک به 3 سال از عمر این کنسول ها گذشته و حال دیگر یک دستگاه تازه به حساب نمی آیند. یکی از نکات مهم این است که کنسول های بازی احتیاج به یک نمایشگر بسیار خوب دارند تا قدرت خود را نشان دهند. این هماهنگی میان نمایشگر و کنسول است که یک تجربه بسیار خاص را به کاربر ارائه می دهد.

راهنمای خرید برترین مانیتور برای PS5 و Xbox Series

در گذشته وقتی بحث از گیمینگ با کنسول بازی می شد همواره به تلویزیون اشاره می شد. کنسول های نسل 9 از این قانون تبعیت نمی نمایند. به علت اینکه قدرت این کنسول ها بسیار زیاد است و تلویزیون های زیادی از این قدرت بهره نمی برند. اینجاست که بحث خرید مانیتور گیمینگ مطرح می گردد. مانیتوری که بتواند به طور کامل با کنسول ها سازگاری داشته و بتواند از تمام قابلیت های آن ها استفاده کند.

جهانی مانیتور از تلویزیون در زمینه گیمینگ بسیار گسترده تر است. به علت اینکه گیمینگ با کامپیوتر چندین سال وجود داشته و حال جهانی کنسول ها نیز می تواند از این قابلیت ها استفاده کند. در میان مانیتورهای موجود در بازار خرید برترین مورد کمی کار دشواری است. به علت اینکه اگر شما قصد خرید یک مانیتور برای یک کنسول را دارید، باید معیارهای خود را تا حدی تغییر دهید. به علت اینکه مواردی که در کنسول گیمینگ مهم هستید با آنچه در کامپیوتر مطرح است فرق دارد.

یکی از موارد بسیار مهمی که باید به آن توجه کنید این است که مانیتورهای بزرگ یا به اصطلاح Ultra Wide برای کنسول ها چندان مناسب نیستند. به علت اینکه تا الان ما شاهد پشتیبانی کنسول های نسل نهمی از نسبت تصویر غیر از 16:9 نبوده ایم. پس به طور کلی بحث مانیتورهای فوق عریض یا مواردی از این دسته برای کنسول های نسل نهمی ناکارآمد است.

حال در این متن ما قصد داریم تا در خرید برترین مانیتور گیمینگ برای کنسول های نسل نهمی به شما یاری کنیم.

مانیتورهای مناسب کنسول پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس

به طور کلی خرید مانیتور برای کنسول های نسل نهمی کار چندان سختی نیست. با این حال شما باید به چندین نکته توجه کنید. اول اینکه مانیتورها باید یک رابط HDMI داشته باشند. حال اگر تکنولوژی این رابط 2.1 باشد که بهتر هم هست. همینطور اینکه اگر یک مانیتور در خود اسپیکر هم داشته باشد شرایط بهتر می گردد. به طور کلی مانیتورهای بسیار زیادی وجود دارند که بیشتراً با تمرکز روی گیمینگ کامپیوتری ساخته شده اند. به همین علت بیشتراً دارای فناوری هایی مثل G-Sync و مواردی مثل آن هستند. این موارد برای گیمینگ روی کنسول اهمیت نداشته و تنها رزولوشن و نرخ به روزرسانی صفحه نمایش مهم هستند.

از طرفی باید دقت کنید که تمرکز اصلی در خرید مانیتور برای کنسول های نسل نهمی کیفیت 4K آن است. درست است که نرخ به روزرسانی صفحه نمایش نیز مهم است ولی به علت اینکه نرخ فریم به شرکت سازنده و عملکرد بازی بستگی دارد، بهتر است بیشتر به 4K بودن مانیتور توجه کنید. حال با معرفی مانیتورهای مناسب کنسول پلی استیشن 5 با ما همراه باشید.

مانیتورهای 4K

همانطور که گفتیم تمرکز اصلی شما باید خرید یک مانیتور 4K باشد. به علت اینکه این رزولوشن توانایی کنسول شما را به چالش کشیده و کنسول های نسل نهمی نیز برای همین رزولوشن ساخته شده اند. خوشبختانه در این مدت تنوع مانیتور با این رزولوشن بسیار زیاد شده و ما شاهد موارد بسیار خوبی با رزولوشن 4K هستیم. تنها نکته منفی اینجاست که قیمت این مانیتورها بسیار بالا است.

مانیتور سونی اینزون ام 9 (Sony Inzone M9 Monitor)

اگر برای شما بودجه و کمیاب نبودن یک مانیتور اهمیت ندارد، مانیتورهای اینزون سونی برترین انتخاب برای تجربه گیمینگ روی کنسول پلی استیشن 5 هستند. این مانیتورها برای پلی استیشن 5 بهینه شده و سونی نیز برترین سازگاری را برای آن ها طراحی نموده است. به همین علت شما هیچ مسئله ای در اتصال یا مواردی از این دست نخواهید داشت.

مانیتور سونی اینزون ام 9 به طور کلی هم یکی از برترین مانیتورهای موجود در بازار است. این مانیتور دارای رزولوشن 4K بود و نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 144 هرتزی دارد. در کنار آن این مانیتور از تکنولوژی G Sync انویدیا نیز پشتیبانی نموده که آن را برای اتصال کامپیوتر نیز بهینه می نماید. در کنار همه این موارد اینزون ام 9 دارای نرخ پاسخ دهی کمتر از 1 میلی ثانیه است که آن را برای بازی های رقابتی بسیار مناسب می نماید.

اینزون ام 9 یک مانیتور همه چیز تمام است. میزان آن 27 اینچ بوده که بیش از حد بزرگ نیست و فضایی زیادی اشغال نمی نماید. از طرفی دقت صفحه نمایش بسیار بالا بوده و به طور کامل نیز برای کنسول پلی استیشن 5 طراحی شده است. به این معنا که شما دارای پورت HDMI 2.1 بوده و راه های اتصال بسیار زیادی دارید. در کنار آن این مانیتور به صورت اتوماتیک تنظیمات خود را برای کنسول پلی استیشن 5 بهینه نموده که آن را تبدیل به برترین مورد برای این کنسول می نماید.

تنها مشکل این مانیتور کمیاب بودن و قیمت به شدت بالای آن است. سونی اینزون ام 9 را می توان یکی از گران ترین مانیتورهای بازار دانست و این موضوع مخصوصاً برای بحث گیمینگ روی کنسول اهمیت بیشتری پیدا می نماید. با این حال اگر شما از افرادی هستید که در کنار کنسول یک کامپیوتر قدرتمند هم دارید، اینزون ام 9 برترین گزینه برای پلی استیشن 5 است. همینطور اینکه این مانیتور در کل برترین مورد برای تجربه بازی روی کنسول پلی استیشن 5 است.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و زیبا
  • کیفیت بالای 4K
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بالا و سرعت پاسخ دهی سریع
  • سازگاری بسیار خوب با کنسول پلی استیشن 5

نقاط ضعف

  • کمیاب
  • قیمت بسیار بالا
  • تجربه میانه برای کنسول های غیر سونی

مانیتور فیلیپس مدل 27M1F5800

وقتی بحث از مانیتور و لوازم جانبی کامپیوتر می گردد کمتر کسی به کمپانی فیلیپس فکر می نماید. با این حال این شرکت یک ورود بسیار قدرتمند به جهانی گیمینگ و مانیتور داشته و یکی از برترین مانیتورهای موجود در بازار را به کاربران ارائه می دهد. نکته بسیار مهم در خصوص این مانیتور این است که بیشتر امکانات مانیتور سونی را به کاربر با قیمت کمتر ارائه می دهد. نکته مهم این مانیتور این است که تفاوتی بین دو کنسول قائل نشده و تجربه خوبی را برای هر دو کنسول ارائه می دهد.

مانیتور 27M1F5800 دارای میزان 27 اینچی و کیفیت 4K است. همین دو مورد باعث می گردد تا از برترین گزینه ها برای خرید باشد. در کنار آن یک نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 144 هرتزی و نرخ پاسخ دهی کمتر از 1 میلی ثانیه این مانیتور را به یکی از برترین گزینه ها در بازار تبدیل نموده است.

در کنار این موارد طراحی بسیار ساده و در عین حال زیبای مانیتور فیلیپس آن را برای کارهای مختلف بهینه نموده است. به این معنا که این مانیتور تنها برای کنسول نسل نهمی شما ساخته نشده بلکه به راحتی از کامپیوتر شما نیز پشتیبانی خواهد نمود. یکی دیگر از نکات مثبت 27M1F5800 استفاده از پنل IPS Nano است. چیزی که در مانیتورهای دیگر وجود نداشته و شفافیت بسیار بالایی را به کاربران ارائه می دهد.

مانیتور فیلیپس دارای دو درگاه ورودی HDMI 2.1 است. این باعث می گردد تا شما در زمینه نرخ فریم کنسول نیز محدود نبوده و برترین تجربه را داشته باشید. در کنار آن این مانیتور از سیستم Smart Image HDR استفاده نموده و تصویر را متناسب با محتوایی که در حال پخش است تغییر داده و بهتر می نماید. همگی این موارد باعث شده تا مانیتور 27M1F5800 شرکت فیلیپس یک خرید بسیار خوب باشد.

نقاط قوت

  • کیفیت 4K و طراحی خوب
  • استفاده از پنل IPS
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 144 هرتزی
  • تعداد پورت های زیاد

نقاط ضعف

  • قیمت بالا
  • عدم موجودی زیاد در ایران

مانیتور ایسوس مدل روگ استریکس XG43UQ

ایسوس سابقه بسیار خوبی در جهانی گیمینگ دارد و به همین علت منطقی است ورود قدرتمندی به جهانی مانیتور داشته باشد. تا همین چند وقت پیش ما شاهد مانیتور بالارده از این شرکت نبودیم تا اینکه بخش روگ (ROG) ایسوس تصمیم گرفت یکی از برترین مانیتورهای گیمینگ موجود در بازار را عرضه کند.

مانیتور ایسوس XG43UQ چندین نکته مثبت دارد. اول اینکه رزولوشن آن 4K بوده که برای کنسول ها بسیار مناسب است. دوم اینکه دارای درگاه ارتباطی HDMI 2.1 است که این مانیتور را برای اتصال کنسول ها مناسب می نماید. درست است که مانیتور ایسوس بیشتر برای کامپیوتر ساخته شده ولی علت بر این نیست که برای کنسول های نسل نهمی هم مورد بدی باشد.

XG43UQ دارای میزان 43 اینچی است. از طرفی نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 144 هرتزی آن باعث شده تا یک صفحه نمایش بسیار روان باشد. همینطور اینکه اگر به عناوین رقابتی علاقه دارید، نرخ پاسخ دهی صفحه نمایش این مانیتور نیز 1 تا 3 میلی ثانیه است که آن را بسیار سریع نموده است. در کنار همه این موارد این مانیتور ظاهر بسیار مجذوب کنندهی دارد که آن را برای گیمرها مناسب نموده است.

مانند مانیتور اینزون سونی این مانیتور نیز همه کاره است. به این شکل که شما می توانید هم کنسول خود و هم کامپیوتر خود را به آن متصل کنید و از تجربه هر دو دستگاه لذت ببرید. مانیتور ایسوس یک مانیتور بسیار کاربردی با قیمت نسبتاً مناسب و امکانات بسیار زیاد است که آن را یک انتخاب بسیار خوب برای کاربران کنسول نسل نهمی و کامپیوتر تبدیل می نماید.

نقاط قوت

  • میزان بزرگ
  • طراحی زیبا
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 144 هرتزی
  • کیفیت 4K
  • سازگاری با کنسول های نسل نه

نقاط ضعف

  • قیمت نسبتاً بالا
  • میزان جاگیر و بزرگ
  • تمرکز شرکت سازنده بیشتر روی بحث کامپیوتر بوده است.

مانیتور ال جی مدل 32UN650-W

شرکت ال جی یکی از بزرگ ترین فراوری نماینده های صفحه نمایش در جهان است. این شرکت صفحه نمایش های بسیار با کیفیتی به جهان عرضه نموده که برای گیمینگ و کاربری های دیگر مناسب است. حال نکته اینجاست که اگر تمرکز شما روی کیفیت صفحه است و کمتر به نرخ به روزرسانی اهمیت می دهید مدل 32UN650-W برای شما ساخته شده است.

نکته مهم در خصوص کنسول های نسل نهمی نرخ به فریم متغیر آن ها است. به این معنا که شما با یک نرخ فریم ثابت روبرو نیستید و ممکن است 120، 60، 30 و حتی مواردی میان این ارقام را تجربه کنید. قطعاً بهره بردن از این نرخ فریم چیزی است که هدف اصلی شرکت های سازنده بوده است. با این حال از زمان عرضه کنسول های نسل نهمی تا الان عناوین کمی بودند که توانایی اجرا روی کیفیت 4K و نرخ فریم 120 را داشته اند.

پس حال اینجا این سؤال مطرح می گردد که کدام یک اولویت شما است. کیفیت یا نرخ فریم. اگر کیفیت انتخاب شما است پس مانیتور 32UN650-W یک انتخاب بسیار خوب در این زمینه است. این مانیتور کیفیت صفحه نمایش بسیار بالا و 4K داشته و در کنار آن از پنل IPS استفاده می نماید. این پنل شفافیت بسیار بالایی داشته و کیفیت خوبی هم دارد.

مانیتور ال جی 32UN650-W در کنار گیمینگ برای کارهای مختلف دیگر هم ساخته شده است. پس شما می توانید از آن برای طراحی و کارهای دیگر هم بهره ببرید. همینطور اینکه نرخ به روزرسانی صفحه نمایش این مانیتور 60 هرتز بوده و 3 تا 6 میلی ثانیه هم محدوده پاسخدهی دارد. میزان صفحه نمایش این مانیتور نیز 32 اینچ بوده که میزان بسیار مناسبی برای استفاده روزمره است. مانیتور ال جی دارای یک درگاه HDMI است که آن را برای اتصال کنسول ها بهینه نموده است.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و خوب
  • کیفیت صفحه نمایش 4K
  • استفاده از پنل IPS
  • میزان 32 اینچی مناسب

نقاط ضعف

  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 60 هرتزی
  • زمان پاسخدهی نسبتاً کند
  • قیمت بالا

مانیتور ایسوس تاف گیمینگ مدل VG289Q

سری تاف گیمینگ را می توان یک مجموعه با ارزش خرید بسیار بالا دانست. در اصل این مجموعه بخش ارزان قیمت شرکت ایسوس است. با این حال مواردی بسیار با کیفیت و با قابلیت های بسیار در آن وجود دارد. یکی از این مثال ها مدل VG289Q است. این مدل در کنار قابلیت های زیاد کیفیت خوب و قیمت بسیار خوبی دارد که ارزش خرید آن را به شدت بالا می برد.

مانیتور VG289Q سری تاف دارای رزولوشن 4K است. همین مورد آن را برای گیمینگ روی کنسول بسیار مناسب نموده است. در کنار آن این مانیتور دارای یک درگاه HDMI بوده که شما به راحتی می توانید به واسطه آن کنسول خود را به این مانیتور متصل کنید. سرعت پاسخ دهی خوب 3 تا 6 میلی ثانیه نیز باعث شده تا این کنسول در زمینه عناوین رقابتی نیز مناسب باشد.

از طرفی میزان 28 اینچی این مانیتور باعث شده تا برای کاربری های غیر گیمینگ هم مناسب باشد. مانند بیشتر عناوین این فهرست، این مانیتور برای کارهای غیر گیمینگ نیز بسیار توانمند است. از طرفی استفاده از پنل IPS باعث شده تا این مانیتور دقت رنگ بسیار بالایی داشته باشد. همینطور اینکه پوشش روی صفحه نمایش هم مات است و شما نگران بازتاب نور روی آن نخواهید بود.

نکته اینجاست که با توجه به این قیمت، مانیتور VG289Q ارزش خرید بسیار بالایی دارد. به علت اینکه در این بازه قیمتی دیگر کیفیت 4K مشاهده نمی گردد و بیشتر به نرخ فریم توجه شده است. با این حال این مانیتور بیشتر به کیفیت توجه نموده و همانطور که به شما گفتیم، در زمینه گیمینگ روی کنسول به علت اینکه بیشتر عناوین بازی روی یک عدد قفل هستند، کیفیت اهمیت بیشتری دارد.

نقاط قوت

  • میزان مناسب و طراحی بسیار خوب
  • کیفیت 4K
  • استفاده از تکنولوژی HDR
  • مناسب برای کارهای مختلف با کامپیوتر
  • قیمت بسیار مناسب

نقاط ضعف

  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 60 هرتزی
  • پاسخدهی صفحه نمایش 3 تا 6 میلی ثانیه ای و بیشتر رقبا

مانیتور سامسونگ مدل LS43AM700UM

حال اگر شما به امکانات کلی مانیتور اهمیت ندهید و بخواهید یک مانیتور بزرگ با کیفیت 4K داشته باشید، مانیتور سامسونگ LS43AM700UM مخصوص شما است. این مانیتور در عین سادگی قیمت بسیار خوبی داشته و از طرفی سابقه مستحکم سامسونگ در زمینه صفحه نمایش را با خود دارد که آن را به یک انتخاب خوب و مالی تبدیل می نماید.

این مانیتور بیشتر به یک تلویزیون شباهت دارد، به علت اینکه دارای نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 60 هرتزی بوده و از طرفی پاسخ دهی آن نیز بالای 6 میلی ثانیه است. با این حال چیزی که باعث می گردد این مانیتور ارزش خرید بسیار بالایی داشته باشد رزولوشن 4K آن است. همانطور که گفتیم این رزولوشن چیزی است که کنسول های نسل نهمی هدف قرار داده اند و تمرکز شما نیز در زمان خرید باید رزولوشن 4K باشد.

با این حال در کنار این موارد ما شاهد طراحی ساده و بسیار زیبا این مانیتور هستیم. همینطور اینکه قابلیت های بسیار زیاد از جمله توانایی جابجایی هوشمند میان پورت های مختلف، سیستم HDR 10 و موارد دیگر باعث شده اند که این مانیتور یک انتخاب بسیار خوب برای گیمرهای کنسولی باشد. همینطور اینکه میزان 43 اینچی این مانیتور باعث شده تا یک دستگاه همه کاره باشد.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و با کیفیت
  • رزولوشن 4K
  • دارای چندین پورت مختلف
  • میزان بزرگ 43 اینچی

نقاط ضعف

  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 60 هرتزی
  • زمان پاسخ دهی بالای میلی ثانیه

مانیتورهای 1440p

برای بسیاری از افراد خرید یک مانیتور 4K چندان ارزان نیست. به همین علت با کمی رزولوشن کمتر راضی هستند. نکته اصلی در خصوص رزولوشن کمتر این است که نرخ فریم شما بالاتر است. در زمینه کامپیوتر این موضوع بسیار مشهود است اما در زمینه کنسول کمی کمتر است. به این شکل که بازی مورد نظر باید از این قابلیت پشتیبانی کند که از نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بیشتر با رزولوشن کمتر پشتیبانی کند. در غیر این صورت شما تفاوت چندانی در نرخ فریم و روان بودن بازی احساس نخواهید کرد و تفاوتی از لحاظ عملکردی با 4K نخواهید دید.

مانیتور مخصوص بازی سامسونگ مدل LC27G55TQWM

وقتی صحبت از صفحه نمایش می گردد، نمی توان به شرکت سامسونگ اشاره نکرد. سامسونگ سابقه بسیار زیادی در ساخت پنل های مختلف صفحه نمایش داشته و همواره در این زمینه پیشتاز بوده است. بسیاری از گوشی های موبایل و دستگاه های مختلف دارای پنل های این شرکت هستند و به همین علت حضور آن در جهانی صفحه نمایش الزامی است.

به طور کلی مانیتورهای سامسونگ تمرکز بیشتری روی زمینه گیمینگ با کامپیوتر دارند. به همین علت بسیاری از آن ها دارای پورت HDMI نیستند. با این حال این موضوع در خصوص مانیتور LC27G55TQWM صدق نمی نماید. این مانیتور یک دستگاه همه کاره بوده که برای استفاده کنسول و کامپیوتر بهینه شده است.

شرکت سامسونگ کوشش بسیاری نموده تا این مانیتور به برترین نحو طراحی گردد و به همین علت از لحاظ ظاهری ساده و در عین حال دارای عناصر گیمینگ است. در کنار آن نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 144 هرتزی و زمان پاسخ دهی 1 تا 3 میلی ثانیه باعث شده که این مانیتور برای بازی های رقابتی و سریع بسیار مناسب باشد.

نکته اصلی این مانیتور رزولوشن آن است. سامسونگ LC27G55TQWM دارای رزولوشن 1440p است و به نوعی می توان گفت از تمام قدرت کنسول شما استفاده نمی نماید. با این حال بسیاری از بازی های امروزی هم دو حالت به شما ارائه می دهند. حالت اول رزولوشن بالا مثلاً 4K و نرخ فریم کمتر مثل 60 یا حتی 30 و حالت دوم رزولوشن کمتر یعنی 1440p و نرخ فریم بالاتر هستند. حال اگر شما از افرادی هستید که نرخ فریم بالا و کیفیت پایین تر را ترجیح می دهید، مانیتور LC27G55TQWM یکی از برترین موارد موجود در بازار است.

نقاط قوت

  • طراحی ساده و زیبا
  • نرخ به روزرسانی صفحه نمایش بالا
  • زمان پاسخ دهی کم
  • استفاده از رزولوشن 1440p

نقاط ضعف

  • عدم استفاده از رزولوشن 4K
  • قیمت بالاتر نسبت به رقبای هم رده

مانیتور ایسوس مدل روگ استریکس XG27WQ

مانیتورهای ایسوس به طور کلی کیفیت بسیار خوبی داشته و قیمت مناسبی هم دارند. پس انتخاب درستی به نظر می رسند. نکته اصلی اینجاست که مانیتورهای استریکس نسبت به سری تاف قیمت بالاتری داشته ولی کیفیت بهتری هم دارند. به همین علت مدل ارجح تر هستند. مانیتور XG27WQ نیز یکی از برترین نمونه های این شرکت با قیمت مناسب است.

ایسوس برای این مانیتور تصمیم گرفته از رزولوشن 1440p استفاده کند. این رزولوشن در کنار میزان 27 اینچی باعث شده تا کاربر حس خوبی را از آن بگیرد. از طرفی با داشتن دو عدد پورت HDMI این مانیتور برای کنسول های نسل نهمی هم انتخاب بسیار خوبی است. در اصل این مانیتور یک دستگاه همه کاره بوده که برای اتصال کنسول و کامپیوتر شما بهینه شده است.

در کنار همه این موارد نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 165 هرتزی در کنار زمان پاسخ دهی 1 تا 3 میلی ثانیه باعث شده تا مانیتور ایسوس XG27WQ یک صفحه نمایش بسیار خوب برای عناوین رقابتی باشد. همینطور اینکه شرکت ایسوس کوشش نموده تا از تمامی تکنولوژی های روز در مانیتور خود استفاده کند تا برترین تجربه کنسول گیمینگ را به کاربران ارائه دهد.

ظاهر این مانیتور نیز دارای شاخصه های روگ بوده که باعث شده بسیار مجذوب کننده باشد. نرخ به روزرسانی صفحه نمایش 1440p هم یک تعادل بسیار خوب میان کیفیت و نرخ فریم ایجاد نموده که باعث می گردد شما با مسائل عملکردی روبرو نشوید. از طرفی این مانیتور کمی هم خمیده است که به خودی خود آن را بسیار مجذوب کننده نموده است.

نقاط قوت

  • کیفیت ساخت بالا و طراحی خوب
  • استفاده از رزولوشن 1440p
  • طراحی خمیده
  • سازگار با کنسول های نسل نهمی

نقاط ضعف

  • قیمت بالا نسبت به رقبا
  • استفاده از رزولوشن 1440p به جای 4K

مانیتورهای 1080p

به طور کلی انتخاب های بسیار زیادی با رزولوشن 1080p وجود دارد. با این حال ما این رزولوشن را برای کنسول های نسل نهمی به شما پیشنهاد نمی کنیم. به علت اینکه این رزولوشن اصلاً از قدرت این کنسول ها استفاده ننموده و تجربه چندان متفاوتی را به شما ارائه نمی دهد. شما شاید سرعت بیشتری را تجربه کنید ولی از لحاظ کیفیت تصویر هیچ تفاوتی را احساس نخواهید کرد. به همین علت در این فهرست مانیتورهای 1080p را قرار ندادیم. با این حال اگر شما از لحاظ بودجه در محدودیت هستید موارد بسیار خوبی از ایسوس و سامسونگ در این بازه قیمتی وجود دارد.

منبع: دیجیکالا مگ

به "راهنمای خرید برترین مانیتور برای PS5 و Xbox Series" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین مانیتور برای PS5 و Xbox Series"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید