شب های بدون بی خوابی!

به گزارش انجمن آقای شرفی، کمبود خواب میتواند بر زندگی شخصی و حرفه ای شما تاثیر بگذارد و باعث مسائل سلامتی مختلفی شود. در حالی که روش های پزشکی بسیاری برای درمان بی خوابی وجود دارد، یکی از درمان های طبیعی استفاده از نقاط فشاری برای القا خواب است.

شب های بدون بی خوابی!

مترجم: آناهیتا خاقانی

منبع:راسخون

کمبود خواب میتواند بر زندگی شخصی و حرفه ای شما تاثیر بگذارد و باعث مسائل سلامتی مختلفی شود. در حالی که روش های پزشکی بسکمک برای درمان بی خوابی وجود دارد، یکی از درمان های طبیعی استفاده از نقاط فشاری برای القا خواب است.

در طب چینی سنتی این باور وجود دارد که نیرو التیام بخش حیات در همه ما وجود دارد و ما می توانیم با دستکاری آن مسائل خاص شامل اختلالات خواب را درمان کنیم. این درمان چینی قدیمی از نقاط خاصی از بدن برای القا خواب استفاده می کند. آن هایی که از بی خوابی رنج می برند، می دانند که تجربه ای ناتوان کننده است، بر حافظه و قدرت قضاوت شما تاثیر می گذارد. در پی درمانی در پزشکی مدرن بودن مانند قرص های خواب تجویز شده از طریق پزشکان که می تواند باعث وابستگی و در بعضی از موارد اعتیاد مهلک شود، همیشه توصیه نمی شود.

درمان های طبیعی بسکمک وجود دارد که شما می توانید در مورد آن ها تحقیق کنید و یکی از موثرترین گزینه ها در بین آن ها استفاده از نقاط فشاری است. همه آن چیزی که شما باید انجام دهید ماساژ چند نقطه از بدن برای درمان مسائل است. بیمارستان های خاصی در ایالات متحده وجود دارند که این شیوه درمان جایگزین را برای حمایت از طرح های درمانی شان مطرح کرده اند و افراد زیادی این شیوه را به پزشکی مدرن ترجیح می دهند.

شیوه ای برای مکان یابی نقاط فشاری

در طب فشاری واحد میزان گیری برای مکان یابی نقاط در بدن cun نامیده می شود. این شیوه براساس درک این موضوع است که هر فرد شکل و میزان مختلف بدنی دارد و یک واحد استاندارد نمی تواند نقاط فشاری را در همه افراد پیدا کند. بنابراین هر کس مقیاس های بدنی خودش را برای معین نقطه دقیق استفاده می کند.

مقیاس cun

شکل (a): پهنا مفصل بین انگشتی شست شما 1 cun است.

شکل (b): وقتی انگشت میانی تان را خم می کنید، فاصله بین چین اول و دوم در وسیع ترین نقطه هم میزان یک cun است.

شکل (c): دو انگشت اول- انگشت میانی و اشاره - 1.5 cun به شمار میرود.

شکل (d): فاصله بین نوک و مفصل بین انگشتی پروگزیمال انگشت اشاره معادل 2 cun است.

شکل (e): پهنا هر چهار انگشت دست در حالی که به هم پیوسته اند، 3 cun به شمار میرود.

نقاط فشاری برای القا خواب

این شیوه مشابه طب سوزنی است اما به جای استفاده از سوزن ها، می توانید بر روی این نقاط با انگشتان تان، دست ها و آرنج ها فشار اعمال کنید تا مسائل را تسکین دهید. بیشتر نقاط را خودتان می توانید تحریک کنید بنابراین نیازی نیست که ضرورتا برای درمان نزد شخص دیگری بروید. نقاط خاصی وجود دارند که می توانند برای القا خواب راحت از طریق ماساژ کوتاه مدت آن ها استفاده کرد.

غشا خارجی قلب 6

نام چینی این نقطه Nei Guan است. نام انگلیسی این نقطه Inner Pass است. این نقطه فشاری 2 cun زیر چین مچ بر روی سمت داخلی قرار گرفته است و این طور شناخته می شود که باعث آرامش قلب و روح می شود.

چگونگی تحریک این نقطه

این نقطه را به میزان 2 cun زیر چین مچ در میانه دست مکان یابی کنید.

انگشت شست دست دیگر را بر روی این نقطه بگذارید و فشار دهید.

با حرکات دورانی آهسته به آرامی ماساژ دهید.

ممکن است این نقطه را یک یا دو دقیقه مستقیما فشار دهید.

غشا خارجی قلب 6 یا PC6 یکی از نقاطی است که واقع در نصف النهار غشا خارجی قلب بدن است که با عملکردهای زیادی از بدن از جمله قلب در ارتباط است. طب فشاری کمبود خواب را با عدم تعادل سیستم قلب مرتبط می داند و به همین دلیل است که تحریک نقطه PC6 استرس را کاهش می دهد و جسم و روح را آرام می کند.

قلب 7

نام چینی این نقطه Shen Men است. نام انگلیسی این نقطه Spirit Gate است. این نقطه واقع بر چین مچ در راستا انگشت کوچک است و این طور شناخته می شود که باعث آرمش روح و قلب می شود، به خصوص وقتی که افکار اضطرابی شما را احاطه می کنند.

چگونگی تحریک این نقطه

مکان این نقطه را به واسطه باز کردن دست تان در مقابل تان در حالی که کف دست تان رو به سقف است، بیابید.

انگشت شست دست دیگر را بر روی این نقطه قرار دهید و فشار دهید.

با حرکات حلقوی آهسته در حالی که فشار ماز طریقی را اعمال می کنید، به آرامی ماساژ دهید.

شما ممکن است این نقطه را مستقیما فشار دهید یا به مدت 5 دقیقه ماساژ را ادامه دهید.

قلب 7 یا HT7 یکی از نقاطی است که در نصف النهار قلب بدن واقع است. طب فشاری این نقطه را با بی خوابی ایجاد شده در اثر اضطراب مرتبط می داند. تحریک این نقطه فکر را آرام می کند، روحیه را قوی می کند و با تحت کنترل قرار دادن ضربان قلب در اثر فکر زیاد، قلب را تنظیم می کند.

کلیه 1

نام چینی این نقطه Yongquan است. نام انگلیسی این نقطه Gushing Spring است. این نقطه فشاری واقع بر کف پا تحت فشار زیر برجستگی پا بین استخوان متاتارسال دوم و سوم است. این نقطه این طور شناخته می شود که باعث تجدید و حیات بخشی جسم و روح می شود، بنابراین فکر را پاک می کند و همه انرژی های خسته کننده را از آن بیرون می کشد.

چگونگی تحریک این نقطه

قبل از خواب بر روی لبه تخت تان بنشینید، پای چپ تان را بالا بیاورید و بر روی زانو راست تان بگذارید. این موقعیت کمک می کند این نقطه را به آسانی ببینید و مکان یابی کنید.

خم نشوید، تا جایی که ممکن است پشت تان را صاف نگه دارید. شست دست دیگرتان را بر روی این نقطه بگذارید و این نقطه را تا درجه ای که درد قابل تحمل است، فشار دهید.

با حرکات دایره ای آهسته به آرامی ماساژ دهید. همچنین ممکن است این نقطه را مستقیما یک یا دو دقیقه فشار دهید.

مراحل ذکر شده را با پای دیگر تکرار کنید.

کلیه 1 یا KD1 یکی از نقاطی است که واقه بر نصف النهار کلیه بدن است. این تنها نقطه فشاری است که در کف پا قرار گرفته است. تحریک این نقطه اثر آرام بخشی بر بدن با حذف همه ناآرامی ها دارد که در نتیجه خواب آرامی را القا می کند.

کلیه6 و مثانه 62

نام چینی این دو نقطه به ترتیب Zhaohai و Shen Mai است. نام انگلیسی این دو نقطه Shining Sea و Extending Vessel است. این نقاط فشاری واقع بر جهات داخلی و خارجی ساق پاها، نزدیک به ناحیه زانو هستند. نقطه کلیه 6، 1 cun زیر قوزک داخلی قرار گرفته است، در حالی که UB62 زیر قوزک خارجی قرار گرفته است. هر دو این نقطه ها با هم ماساژ داده می شوند تا فکر آرام شود و باعث خواب شود.

چگونگی تحریک این نقاط

قبل از خواب، لبه تخت خواب بنشینید، پا راست را بالا بیاورید و روی زانو چپ بگذارید. این موقعیت به شما کمک می کند این نقاط را به راحتی ببینید و مکان یابی کنید.

خم نشوید، تا جایی که ممکن است پشت تان را صاف نگه دارید. شست دست دیگرتان را بر روی یک نقطه بگذارید و انگشت میانی یا اشاره را بر نقطه دیگر بگذارید.

نقاط را تا جایی که درد قابل تحمل است، فشار دهید. به آرمی این نقاط را یک یا دو دقیقه بفشارید یا ماساژ دهید. در طول این فرایند نفس های آرام و طولانی بکشید.

مراحل بالا را با پای دیگر تکرار کنید.

تحریک هر دو این نقاط اثر آرام بخشی بر بدن دارد. KD 6 برای کمک به خواب به خصوص اگر با کابوس مختل می شود، مفید شناخته می شود. UB 62 وقتی با KD 6 ترکیب می شود برای غلبه بر بی خوابی بر اثر نگرانی آخر شب، کمک کننده است.

رفع مسئولیت: این مقاله تنها هدف آموزشی دارد و نباید به عنوان جایگزینی برای مشاوره با متخصص در نظر گرفته شود. قبل از به کارگیری این تکنیک با یک پزشک مشورت کنید. در موارد وجود مسائل سلامتی خاص، احتیاط لازم است.

منبع: راسخون

به "شب های بدون بی خوابی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب های بدون بی خوابی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید