نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه درهای خود را برای پذیرایی از زائران گشود

به گزارش انجمن آقای شرفی، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه درهای خود را برای پذیرایی از زائران گشود.

نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه درهای خود را برای پذیرایی از زائران گشود

این نمایشگاه و موزه که 24 ساعته میزبان بازدیدکنندگان و حجاج است، در مجاورت میدان های جنوبی مسجد پیامبر (ص) در مدینه واقع شده است و از طریق نمایشگرها و صفحه نمایش های تعاملی موجود به زبانهای مختلف به معرفی پیامبر اسلام می پردازد.

همچنین، این نمایشگاه در تالاری ویژه متعلقات کمیاب حرمین شریفین و آثار باستانی را به نمایش گذاشته است. ترجمه صوتی به بازدیدکنندگان امکان دسترسی به محتوای نمایشگاه را از طریق دستگاه های تعیین شده می دهد.

فیصل بن سلمان فرماندار مدینه گفت که محتوای این نمایشگاه و موزه میراثی تاریخی است که از طریق آن میتوان رویکرد صحیح نبوی را به تمام نقاط جهان توسعه داد تا بردباری و میانه روی اسلام تبیین شود.

محمد بن عبدالکریم آل عیسی دبیر کل اتحادیه جهانی مسلمانان در این باره گفت: این موزه علاوه بر برجسته کردن ارزش های تمدنی در اسناد اساسی مدینه و مکه، مقدمه ای از زندگی پیامبر و تمدن اسلامی را در اختیار مخاطبان قرار می دهد.

این موزه سال گذشته تحت نظارت اتحادیه جهانی مسلمانان (MWL) راه اندازی شد و اولین موزه از سری موزه های اسلامی است که زیر چتر این سازمان در سراسر جهان برگزار می شود که در آن از آخرین فناوری و تکنیک های نمایش برای مستندسازی زندگی پیامبر (ص) و تمدن اسلامی برای بازدیدکنندگان مسلمان و غیر مسلمان استفاده می شود.

منبع: همگردی

به "نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه درهای خود را برای پذیرایی از زائران گشود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه و موزه سیره نبوی و تمدن اسلامی در مدینه درهای خود را برای پذیرایی از زائران گشود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید