20 قطعه از پازل رنگارنگ اسپانیا که گردشگران را شیفته خود می نماید

به گزارش انجمن آقای شرفی، این کشور رنگارنگ، هر نوع زیبایی را که بخواهید در خود جای داده است. هوادار هر سرگرمی و جذابیتی که باشید، علاقه تان را در اسپانیا پیدا خواهید کرد. قدم به قدم این جذابیت ها را تعقیب کنید تا دریچه ای از بهترین زیبایی های دنیا به روی تان گگردده گردد.

20 قطعه از پازل رنگارنگ اسپانیا که گردشگران را شیفته خود می نماید

جشنواره های جنگ؛ از گاو تا گوجه فرنگی

اسپانیایی ها بر خلاف مردم شمال اروپا، روحیه شاد و بشاشی دارند. گویی دلشان می خواهد با همه چیز سر شوخی را باز نمایند، حالا می خواهد آنچه در دسترس شان است، گاوهای خشمگین و شاخدار باشند، خواه گوجه فرنگی های آبدار!

جشنواره سن فرمین

جشنواره سن فرمین، همان گاوبازی است که این بار به جای محوطه های مشخص شده، در سراسر شهر پامپلونا برگزار می گردد! در این جشن گاوها را در بخش قدیمی شهر را رها می نمایند و گاوبازها یا ماتادورهای حرفه ای دورتادور آنها را می گیرند. و از اینجاست که تعقیب و گریزها آغاز می گردد. بسیاری از مردم اسپانیا و البته سایر کشورهای جهان از 6 تا 14 جولای (15 تا 23 تیر) هر سال به پامپلونا می فرایند تا شاهد برگزاری این بازی عجیب و هیجان انگیز باشند.

جشنواره گوجه فرنگی

دیگر جشنواره معروف اسپانیایی ها، جشنواره گوجه فرنگی یا فستیوال توماتینا است. این بار هم اسپانیایی ها با جنگ، جشن می گیرند. البته اسپانیایی ها در این جشنواره به جای روبه رو شدن با گاوها، با پرتاب گوجه فرنگی به سراغ همشهری های خود می فرایند. گفته می گردد در این جشنواره سرخ که محل برگزاری آن غرب والنسیا است، بیش از 200 تن گوجه فرنگی استفاده می گردد. ایتالیایی ها هم شبیه به این جشن را با پرتقال برگزار می نمایند.

جشنواره نزدیکی به مرگ

یادتان هست که گفتیم اسپانیایی ها دلشان می خواهد با هر چه که می گردد، شوخی نمایند؟ گویا این مردم سرخوش، دلشان می خواهد مرگ را هم دست بیندازند. در جشنواره نزدیکی به مرگ که در گالیسیای اسپانیا برگزار می گردد، افراد زنده داخل تابوت قرار می گیرند و در میان مردم حمل می شوند. پس از دقایقی، چرخیدن در شهر و وانمود کردن حالت شبیه به مرگ به وسیله اجرانمایندگان، همه با هم به کلیسا می فرایند و دعا می نمایند.

جشنواره گراسیا

بارسلون شهری باشور و نشاط است؛ صدای موسیقی را همواره می توانید در گوشه گوشه این شهر بشنوید با این حال، بارسلونایی ها روزهایی از سال را نیز به برگزاری جشنواره موسیقی اختصاص می دهند و در این روزها به پایکوبی و پایکوبی مشغول می شوند. علاوه بر این طی روزهای برگزاری جشنواره، بالون های زیبایی نیز به هوا می فرستند.

هواداران گیم آو ترونز، پیش به سوی اسپانیا!

اگر شما هم مثل چندین میلیون نفر دیگر در سراسر جهان، هوادار پروپا قرص سریال بازی تاج و تخت یا همان گیم آف ترونز هستید، حتماً به اسپانیا بروید و لوکیشن های فیلمبرداری این سریال را از نزدیک ببینید تا لحظه لحظه اش برای تان تداعی گردد.

یکی از اصلی ترین محل های فیلمبرداری این سریال در اسپانیا، شهر ژیرونا است. مثلاً صحنه هایی که آریا استارک پیش جیکن هگار تعلیم می بیند، همه در این شهر اتفاق می افتاد. صحنه تعقیب و گریزهای او نیز در کوچه پس کوچه های ژیرونا فیلمبرداری شده است. یکی دیگر از مکان هایی که آریا در فرار خود از آن عبور می نماید یک حمام خاص است؛ این حمام که در واقع حمام مسلمانان بوده نیز در این شهر واقع شده است. پس از حمام آریا از تعدادی پله پایین می آید و وارد یک بازارچه می گردد، تیم کارگردانی پله های سنت دومنک ژیرونا را برای این منظور انتخاب کرد. مقر اصلی استادان سیتادل که سم به همراه گیلی به آنجا رفت هم از کلیساهای معروف ژیرونا است. بنابراین اگر تا به حال تنها تصور می کردید که شهرهای معروف اسپانیا برای تان مجذوب کننده باشند، در این تصور تجتماشاظر کنید و ژیرونا را هم در برنامه سفرتان بگنجانید.

آغوش باز سواحل بهشتی بارسلونا به روی شما

سواحل بارسلونا را بهترین سواحل جهان می دانند. اگر عاشق دریا، ساحل و شنا کردن هستید، سواحل زیبای بارسلونا ایده آل شماست. به طوری که دلتان نمی خواهد لحظه ای از آن دل بکنید. این زیبایی منحصر به ساعت خاصی هم نیست، در هر زمانی از شبانه روز، سواحل بارسلونا زیبایی خاص و فوق العاده خودش را دارد. البته از آنجایی که اسپانیا بیش از 8 هزار کیلومتر خط ساحلی دارد، در بسیاری از شهرهای دیگر هم می توانید سواحل زیبا و سحرانگیزی می یابید که سرگرمی در آنها، روح و جسم تان را جلا می دهد.

تماشای های بی شمار اسپانیا را دریابید

اسپانیا پر است از موقعیت های گردشگری و سرگرمیی. بستگی دارد شما بیشتر علاقه مند به کدام بخش باشید، اگر دلتان بخواهد اماکن تاریخی و آثار برجسته معماری را ببینید، تماشای بسیار زیاد است. اگر هم دوستدار زیبایی های طبیعی مانند پارک ها، ساحل ها و جزیره ها باشید، باز هم باید وقت زیادی برای لذت بردن از همه آنها بگذارید. در ادامه به تعداد اندکی از برجسته ترین مجذوب کنندهیت های اسپانیا اشاره می گردد.

ایبیزا

جزیره ایبیزا، یکی از زیباترین و روح افزاترین جزیره های اسپانیاست. آبی مطلق دریا در کنار کوه های صخره ای، آنقدر چشم نواز است که از تماشا شان سیر نمی شوید. این جزیره هر سال میزبان جهانگرد های بسیاری است که می خواهند علاوه بر شنا و لذت بردن از طبیعت، آفتاب هم بگیرند.

جزایر قناری

جزایر معروف قناری، از دیگر مجذوب کنندهیت های شناخته شده اسپانیاست که در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. در سفر به جزایر قناری حتماً سری هم به پارک آبی سیام بزنید، پارکی که در آن، شنا در نزدیکی دلفین ها، هیجان، شادی و لذت واقعی را درک می کنید.

پارک ملی دونیانا

علاقه مندان به طبیعت گردی هم در اسپانیا، می توانند تجربیات بی نظیری را پشت سر بگذارند. اسپانیا، پارک های ملی بسیاری دارد که دونیانا یکی از آنهاست. این پارک یک منطقه حفاظت شده است که از تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار است.

پارک رتیرو

مادرید، تماشای بسیار زیاد دارد. در فاصله بین تماشای آثار تاریخی و معماری می توانید سری هم به پارک زیبا و شگفت انگیز رتیرو بزنید؛ دریاچه آرام بخش، پوشش گیاهی و موزه ها و نمایشگاه هایی که در این پارک برپاست، تجربه متفاوتی برای تان رقم خواهد زد.

کلیسای ساگرادا فامیلیا

اگر اسپانیا هیچ یک از مجذوب کنندهیت هایی که تا به حال ذکر شد را نداشت و تنها تماشای اش کلیسای ساگرادا فامیلیا بود، ارزش سفر را داشت. این کلیسا عجیب سال هاست که در دست ساخت است (از سال 1882 میلادی) و به نظر می رسد معمار آن هنوز هم تصمیمی برای به سرانجام بردنش ندارد. این کلیسا که در شهر بارسلونا واقع شده، ظاهری خاص و شگفت انگیز دارد.

موزه گوگنهایم

یکی دیگر از عجایبی که در اسپانیا خواهید دید، موزه گوگنهایم در شهر بیلبائو است. این موزه از لحاظ معماری، اثر بسیار شاخصی است. شکل خاص و منحنی هایی که در طراحی این موزه به کار رفته، آن قدر عجیب و هیجان انگیز است که بسیاری از این ساختمان به عنوان بهترین اثر معماری جهان معاصر یاد می نمایند. در نمای ساختمان نیز از ورقه های تیتانیوم استفاده شده که ظاهرش را درخشان ساخته است.

شهرک علم و هنر والنسیا

والنسیا خود شهری عالی با موقعیت های گردشگری متنوع و متعدد است؛ حال در این شهر یک شهرک علم و هنر نیز ساخته شده که محبوب ترش نموده است. ظاهر خاص شهرک، ورودی باغ مانندش با مجموعه ای از گیاهان و درختان فوق العاده، موزه علم، افلاک نما و کاخ هنر تنها بخشی از تماشای های این شهرک بی نظیراند.

موزه پیکاسو

موزه پیکاسوی بارسلونا، بهشت علاقه مندان به موزه و هنر است. این موزه که ساختمانش 5 کاخ دوران قرون وسطی است، مجموعه آثار پابلو پیکاسو، هنرمند بزرگ اسپانیایی را در خود نگه داری می نماید. حتی اگر به طور تخصصی به هنر نگاه نمی کنید، توصیه می گردد تماشای این موزه فوق العاده را از دست ندهید.

کاخ سلطنتی مادرید

کاخ سلطنتی مادرید، از شاهکارهای معماری باروک به شمار می آید. علاوه بر این عنوان بزرگترین کاخ سلطنتی در تمام اروپای غربی را نیز از آن خود نموده است. سالن های متعدد، تالارها، سرسراها، پله ها و… عظمت و ابهت ویژه ای به این کاخ سلطنتی بخشیده اند.

مراقب انگشت های تان باشد، اینجا اسپانیا است

اسپانیا سرزمین حاصلخیزی است؛ از این رو مواد خوراکی به فور در دسترس است و سرآشپزها لذیذترین غذاها را با آنها آماده می نمایند. در سفرتان به اسپانیا با طعم و مزه های بی نظیری آشنا می شوید که شبیهش را در جای دیگر نخواهید یافت. حالا اگر بخواهید کمی بیشتر با ذائقه این مردم پرشور آشنا شوید، چند نمونه از غذاهای شان را به شما معرفی می کنیم:

پاتاس براواس؛ سیب زمینی شجاع!

شاید بتوان گفت پاتاس براواس معروف ترین غذای اسپانیایی هاست؛ این غذا در واقع سیب زمینی هایی است که بیرونش برشته و ترد و داخلش نرم است. اما چرا سیب زمینی شجاع؟ احتمالاً دلیلش سس تندی است که روی این غذای لذیذ می ریزند و معمولاً با سیر و روغن زیتون تهیه می گردد. البته شما می توانید بدون درگیر شدن به نام و معنای این غذا، از طعم و مزه فوق العاده اش لذت ببرید.

گاسپاچو یا سوپ سرد

اسپانیا در جنوب اروپا واقع شده و تابستان های گرمی دارد؛ خب بد نیست در این هوا بعضی اوقات غذای سرد هم نوش جان کرد! خودشان می گویند گاسپاچو سوپ است، سوپی سرد! چیزی شبیه به آب دوغ خیار خودمان، البته با موادی کاملاً متفاوت. ماده اصلی گاسپاچو گوجه فرنگی است، فلفل، سیر، نان و روغن زیتون هم داخلش می ریزند تا شما یکی از لذیذترین سوپ های عمرتان را بچشید.

پائیا؛ ترکیبی لذیذ، با طعمی آشنا

پائیا غذایی منحصر به فرد و بسیار خاص است؛ از آن غذاهایی که هر کشوری یکی دو نمونه از آن را برای خودش دارد و هیچ جای دیگر گیرتان نمی آید. پائیا انواع مختلفی دارد اما ماده اصلی آن برنج است آن هم برنج زعفرانی که طعمی آشنا برای ما ایرانی هاست. به غیر از برنج انواع سبزیجات و خوراکی های دریایی مانند میگو و صدف هم به آن اضافه می نمایند. البته بعضی هم به جای خوراکی های دریایی، گوشت مرغ و خرگوش را ترجیح می دهند. نوع سیاه پائیا را هم با استفاده از مرکبِ ماهی مرکب درست می نمایند که می تواند انتخاب متفاوتی باشد.

تورتیلای سیب زمینی، سبک و خوشمزه

از معدود غذاهایی که تقریباً همه روی ترکیبات یکسانش توافق دارند، تورتیلای سیب زمینی است. سیب زمینی، پیاز، تخم مرغ و روغن زیتون، ترکیبی فراهم می نمایند که دلتان نمی خواهد از خوردن آن دست بکشید. برای تهیه این املت سبک، مواد را در روغن زیتون سرخ می نمایند بعد تخم مرغ زده را رویش می ریزند و آخر سر با روش های جالب املت را برمی گردانند تا طرف دیگرش هم سرخ گردد.

چوروس، انتخابی ویژه برای شکلات دوست ها

چوروس یک میان وعده سبک است. ظاهرش شبیه بامیه های خودمان است اما با خمیر درست می نمایند و با شکلات میل می نمایند. چوروس را هر جایی پیدا می کنید از رستوران های شیک گرفته تا بساط دستفروش های کنار خیابان! چوروس را آرام آرام میل کنید تا خاطره شیرین سفر به اسپانیا در کام تان باقی بماند.

منبع:عـلی بـابا

منبع: دیجیاتور

به "20 قطعه از پازل رنگارنگ اسپانیا که گردشگران را شیفته خود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "20 قطعه از پازل رنگارنگ اسپانیا که گردشگران را شیفته خود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید