12 موزه تاریخی در دنیا که باید حداقل یک بار دید (قسمت دوم)

به گزارش انجمن آقای شرفی، در دنیا 12 موزه تاریخی فوق العاده وجود دارد که حداقل یک بار باید از هرکدام از آن ها تماشا کرد.

12 موزه تاریخی در دنیا که باید حداقل یک بار دید (قسمت دوم)

موزه ها در سراسر جهان، همچنان از جمله محبوب ترین و خاص ترین جاذبه های گردشگری جهان هستند. هرکدام از موزه های جهان، از موزه های هنری شلوغ گرفته تا موزه های تاریخی و علمی، دیدنی های مجذوب نمایندهی برای تمام قشر جامعه دارند. اگر علاقه مند به تاریخ و موزه های تاریخی هستید، در این مطلب با ما همراه باشید تا 12 موزه برتر تاریخی در جهان را به شما معرفی کنیم. این موزه ها به شما تاریخ گذشته های دور را نشان می دهند و کمی از آن را به شما آموزش می دهند.

موزه اردوگاه آشویتس، لهستان

اردوگاه آشویتس بزرگترین و مجهزترین اردوگاه کار اجباری نازی ها در کشور آلمان بود که در سال 1940 میلادی به منظور طرحی با عنوان راهکار نهایی که باعث مرگ نزدیک به 11 میلیون نفر شد، در جنوب غربی شهر کراکوف در کشور لهستان بنا شد. اتاق های گاز و کوره های آدم سوزی برای اولین بار در این اردوگاه به طور گسترده ای راه اندازی شدند.

بعلاوه آزمایشات مختلف ژنتیکی و پزشکی بر روی کسانی که در این اردوگاه بودند، انجام شد. اردوگاه آشویتس در حال حاضر به عنوان موزه نسل کشی در لهستان مورد بازدید قرار می گیرد و یکی از پربازدیدترین موزه ها در این کشور است .

موزه ملی مردم شناسی، مکزیک

موزه ملی مردم شناسی مکزیک یکی از محبوب ترین موزه های کشور مکزیک است. این موزه دربرگیرنده آثار باستانی، قوم شناسی و مردم شناسی از روزگاران گذشته مکزیک است و در آن گنجینه قابل توجهی از میراث پیش کلمبیایی مکزیک مانند سنگ خورشید و مجسمه آزتک قرار گرفته است.

در حال حاضر این موزه یکی از اصلی ترین جاذبه های این کشور به شمار می رود. مجموعه موجود در این موزه از سال 1960 تا به امروز در حال افزایش یافتن است و هدف آن کشف و ارزیابی فرهنگ های گذشته در مکزیک، به وسیله تحقیق روی مردم و آثار باستانی آن موقع است .

موزه ملی تاریخ آمریکا اسمیتسونیان

موزه ملی تاریخ آمریکا اسمیتسونیان، داستان آمریکا را از زمانی که اروپایی ها در آن ساکن شدند، با استفاده از نمایشگاه های تاریخی، اجتماعی، سیاسی، علمی، فرهنگی و سیاسی این کشور بازگو می نماید. این نمایشگاه ها، نگاه جالبی به چگونگی ساخت یک ملت و اینکه این کشور چگونه با پیشینه تاریخی نسبتا کوتاه توانست جهان را تغییر و تحول دهد، دارد.

این موزه خانه اشیای برجسته و نمایشگاه های گسترده نیز است که تاریخ گذشته اروپا و آمریکا را نشان می دهند .

موزه فضای باز ویلد و دانلند (Weald and Downland Open Air Museum) ، انگلیس

موزه فضای باز ویلد و دانلند یکی از موزه های طبیعی است. موزه های تاریخ طبیعی در فضای باز به طور فزاینده ای در سراسر جهان محبوب شده اند و در حال توسعه هستند. محبوبیت این موزه ها به این علت است که می توانند به مردم طعم واقعی تری از اینکه زندگی در دوران گذشته چگونه بوده است، بدهند.

موزه فضای باز ویلد و دانلند در کشور انگلستان در بیش از 40 هکتار، دارای 50 ساختمان نمایشگاهی است که سعی بر این دارند که داستان 600 ساله یکی از روستاهای تاریخی این کشور را با مردم به اشتراک بگذارد. این ساختمان ها و بعلاوه آثار موجود در آن ها، تاریخچه روزمره افراد این روستا را به صورت جالب و مجذوب نماینده به نمایش گذاشته اند .

موزه ریجکس آمستردام، هلند

موزه ریجکس به تاریخ و هنر کشور هلند اختصاص داده شده و دارای بیش از 900 هزار اثر تاریخی عمدتا از شاهکارهای هنرمندان هلندی قرن هفدهم، از زمان بازگشایی آن در سال 1800 میلادی در آمستردام است. بعلاوه مجموعه ای گسترده از اشیاء و کارهای هنری از دیگر دوره های تاریخی را در این موزه می توانید ببینید که تاریخ 800 ساله ی هلند را برای شما روشن خواهند کرد.

برجسته ترین آثار موزه ریجکس مربوط به عصر طلایی هلندی در سال های 1620 تا 1680 میلادی هستند. جالب است بدانید که این موزه تنها موزه در جهان است که می توانید با دوچرخه از آن عبور کنید. یک گذرگاه در زیر موزه برای دوچرخه سواران فراهم شده تا هنگام عبور از آن بتوانند تالار ورودی را به وسیله پنجره های شیشه ای دیدن نمایند.

موزه ملی توکیو، ژاپن

موزه ملی توکیو در سال 1872 میلادی پایه گذاری شده است و قدیمی ترین و بزرگ ترین موزه کشور ژاپن به شمار می رود. این موزه از زمان تاسیس تا به امروز مشغول جمع آوری، نگهداری و به نمایش گذاشتن آثار هنری در زمینه های گوناگون و آثار باستانی ژاپنی بوده است.

موزه ملی توکیو بیش از 110 هزار قطعه ارزشمند را در خود گنجانده که تعدادی از آن ها جزو گنجینه ملی ژاپن محسوب می شوند. بعلاوه در این موزه، سمینارها و پژوهش های آموزش مرتبط با گنجینه های ملی برگزار می گردد.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "12 موزه تاریخی در دنیا که باید حداقل یک بار دید (قسمت دوم)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "12 موزه تاریخی در دنیا که باید حداقل یک بار دید (قسمت دوم)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید