تحریم کتاب خاطره های اوون در بزرگ ترین کتابفروشی نیوکاسل

به گزارش انجمن آقای شرفی، یک کتابفروشی ورزشی در شهر نیوکاسل اعلام نمود کتاب تازه مهاجم پیشین تیم ملی انگلستان را به دلیل توهین به طرفداران تیم فوتبال نیوکاسل در فروشگاه خود عرضه نمی کند.

تحریم کتاب خاطره های اوون در بزرگ ترین کتابفروشی نیوکاسل

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از گاردین، هر چند کتاب روز از نو نوشته مایکل اوون روز آدینه به بازار آمد اما منتشر شدن زودهنگام بخش هایی از آن اصلا به مذاق شهروندان نیوکاسل و طرفداران تیم فوتبال این شهر خوش نیامده است. کتابفروشی بزرگ بک پیج در نیوکاسل که به عرضه کتاب های ورزشی اختصاص دارد، اعلام نمود نخستین بار در تاریخ خود حتی یک نسخه از کتاب روز از نو را در قفسه هایش قرار نخواهد داد.

اوون 39 ساله که سال 2005 از رئال مادرید به نیوکاسل منتقل شد، در بخش هایی از کتاب خاطره های خود این انتقال را یک گام بسیار بزرگ رو به عقب توصیف نموده و نوشته است: من احتیاج ندارم خودم را به طرفداران لعنتی نیوکاسل ثابت کنم. مهاجم نامدار لیورپول 14 سال پیش با رقم 16.8 میلیون پوند (بالاترین رکورد باشگاه تا آن موقع) و دستمزد هفتگی 120 هزار پوند به شهر دانشگاهی نیوکاسل در شمال شرقی انگلستان منتقل شد.

دوران حضور اوون در تیم موسوم به کلاغ ها چهار فصل ادامه داشت. او در این مدت 71 بازی برای نیوکاسل انجام داد (در فصل دوم فقط سه بازی) و 26 گل زد که البته از آمار سه فصل بازی در منچستریونایتد و زدن پنج گل بسیار بهتر بود. با این حال، مهاجم افسانه ای لیورپول (216 بازی و 118 گل) هرگز نتوانست به طرفداران نیوکاسل ارتباط مناسب برقرار کند و این رابطه پس از دریافت کارت قرمز در بازی با واتفورد بدتر هم شد.

اوون روزهای شنبه و یکشنبه با حضور در چشایر و لیورپول کتاب روز از نو خود را برای دوستدارانش امضا می نماید. او که از بازتاب خاطره هایش بین نیوکاسلی ها مطلع شده، معتقد است همه حرف هایش درباره این تیم و طرفدارانش منفی است و نکته های مثبت هم در آنها دیده می گردد: من در واقع تیم و طرفدارانش را می ستایم. با اینکه می گفتند من هر دو دقیقه یک بار به خانه ام در لیورپول می روم اما یک خانه در نیوکاسل خریدم و چهار سال آنجا زندگی کردم.

در واکنش به تصمیم بحث انگیز کتابفروشی بک پیج مبنی بر تحریم روز از نو، یکی از مدیران شرکت ناشر کتاب اوون گفت: مایکل از طرفداران می خواهد کتاب او را بخوانند تا داستان زندگی و فعالیت های حرفه ای اش را کامل دریابند؛ از جمله دورانی که در نیوکاسل گذراند. واکنش عمومی کتابفروشی ها به این کتاب شگفت انگیز بوده است.

منبع: همشهری آنلاین

به "تحریم کتاب خاطره های اوون در بزرگ ترین کتابفروشی نیوکاسل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحریم کتاب خاطره های اوون در بزرگ ترین کتابفروشی نیوکاسل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید