بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش انجمن آقای شرفی، اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از نیروگاه اتمی بوشهر بازدید کردند.

بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر

به گزارش گروه سیاسی انجمن آقای شرفی، نیروگاه اتمی بوشهر صبح امروز جمعه 30 مهرماه میزبان اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی بود.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بدو حضور در نیروگاه اتمی بوشهر با حضور در مقبره مطهر دو شهید گمنام ضمن زیارت و قرائت فاتحه، به این شهیدان و شهدای صنعت هسته ای ادای احترام کردند.

در ادامه این رویداد جلسه ای با حضور اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و شماری از مسئولین شرکت تولید و توسعه انرژی اتمی ایران و مدیران نیروگاه اتمی بوشهر برگزار شد و حاضرین در جلسه با تأکید بر لزوم توسعه فعالیت های صلح آمیز هسته ای و تأمین نیاز روزافزون کشور به انرژی الکتریکی، به بحث و مصاحبه پیرامون توسعه همکاری های فی مابین پرداختند.

در این بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه از بخش های مختلف واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر از جمله اتاق کنترل، سالن توربین و... بازدید کردند و با توضیحات کارشناسان و مطرح کردن پرسش های خود، از نزدیک در جریان چگونگی فعالیت و فرایند تولید برق از نخستین نیروگاه اتمی کشور قرار گرفتند.

سپس نمایندگان خانه ملّت از واحد های در دست احداث 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر بازدید به عمل آورده و ضمن اطلاع از فعالیت ها و اقدامات صورت پذیرفته، مقدار پیشرفت پروژه و برنامه های پیش رو تشریح شد.

گفتنی است نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت تولید 1000 مگاوات انرژی الکتریکی و با رسیدن به مرز تولید 51 میلیارد کیلووات ساعت انرژی برق از ابتدای راه اندازی تا به امروز، نقش مهمی در تأمین انرژی کشور به ویژه در منطقه ها جنوبی ایفا می کند.

همچنین واحد های 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر نیز در حال ساخت می باشد که با راه اندازی این 2 واحد در سال های آینده، مقدار تولید برق هسته ای کشور به بیش از 3000 مگاوات افزایش خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازدید اعضای کمیسیون برنامه و بودجه مجلس از نیروگاه اتمی بوشهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید