گردشگران خارجی در هنگام ورود به کشور بیمه کرونا می شوند

به گزارش انجمن آقای شرفی، ایرنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده و گزارش های منتشر شده، گردشگران خارجی در هنگام ورود به کشور بیمه کرونا می شوند.

گردشگران خارجی در هنگام ورود به کشور بیمه کرونا می شوند

توریستی به عنوان یک صنعت مهم همیشه مورد توجه کشورهای پیشرفته دنیا بوده است. این صنعت در بعضی از کشورها بخش قابل توجهی از فراوری ناخالص ملی را تامین می نماید و عایدی این صنعت بخشی از منبع بودجه ای کشورها محسوب می گردد. در بسیاری از کشورها با برنامه ریزی های بلندمدت و در راستای رونق بخشیدن به این صنعت، ردیف بودجه قابل توجهی برای فراهم آوردن زیرساخت های توریستی در نظر گرفته می گردد.

در گزارش سال 2017 سازمان دنیای توریستی ملل متحد، فرانسه با 86.9 میلیون توریست ورودی پذیرای بیشترین تعداد بازدیدنماینده در سال 2017 بوده و اسپانیا با 81.8 میلیون نفر در رتبه دوم ایستاده است.

ظرفیت های توریستی ایران جذابیت های تاریخی و باستانی، فرهنگی، صنایع دستی و تنوع زیست محیطی را شامل می گردد. به لحاظ منابع طبیعی، ایران کشوری چهار فصل است و قرار گرفتن کشورمان میان دو دریای خزر و خلیج فارس تنوع زیست محیطی ایجاد نموده است. گستردگی آثار باستانی و تاریخی نیز در کشور سرتاسری است و فراوانی آن به لحاظ کمی و کیفی بر کسی پوشیده نیست و فکر های کنجکاو و علاقمند را به سمت خود جذب می نماید. از این وجه نیز ایران به عنوان یک مقصد توریستی می تواند سلیقه های مختلف را قانع کردن کند.

ایران در سالهای گذشته رشد خوبی در جذب توریست خارجی داشت؛ همچون دیگر کشورها بیشترین توریستان ایران از کشور همسایه بودند اما همه گیری کرونا توریستی ایران را همچون بسیاری از کشورها تعطیل کرد.

با توسعه واکسیناسیون و شکل گیری ایمنی نسبی به ویروس کرونا شرایط این صنعت در سراسر دنیا از جمله ایران بهتر شده است؛ بعضی از کشورها مرزهایشان را به روی توریستان باز نموده اند؛ ایران نیز از ابتدای آبان صدور ویزا توریستی را از سرگرفت. در این مدت کوتاه نیز توریستانی از کشورهای روسیه، فرانسه و ترکیه به ایران آمدند و مسئولان توریستی نیز از علاقه توریستان خارجی برای بازدید از ایران خبر می دهند.

وزارت بهداشت در این راستا شیوه نامه بهداشتی را تدوین و در اختیار وزارت توریستی قرار داد؛ در این دستور العمل بر لزوم داشتن آزمایش منفی pcr و نیز خریداری بیمه نامه کرونا از سوی توریستان ورودی به ایران تاکید شده است.

اسماعیل برات، سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات توریستی کشور با بیان اینکه در سالهای اخیر اهمیت صنعت توریستی برای همه مسئولان و دست اندرکاران روشن شده و در اسناد بالا دستی نیز مورد تاکید قرار گرفته، گفت: ورودی توریست خارجی به ایران تا قبل از سال 98 و شیوع کرونا به حدود 9 میلیون نفر سالانه رسیده بود. اما پس از آن کشور با همه گیری کرونا روبرو شد که ورود توریست خارجی را نزدیک به صفر رساند.

وی با اشاره به سرعت گرفتن واکسیناسیون و عضویت وزیر میراث فرهنگی دولت سیزدهم در ستاد مقابله با کرونا گفت: صدور ویزا توریستی از ابتدای آبان و دستور العمل ورود توریست خارجی از جمله اتفاقات این دوره بود.

برات اضافه نمود: البته همان قدر که ورود توریست خارجی برای ما اهمیت داشت، حفظ سلامت شهروندان ایرانی نیز مهم تلقی می گردد و در این راستا ضمن مطالعه تطبیقی مدل کشورهای خارجی کوشش شد سازوکاری تهیه گردد تا از امکان ورود توریست خارجی مبتلا به کرونا به کشور کاسته گردد. توجه به مسائل مربوط به حفظ امنیت توریستان و رویکرد توسعه مالی با توجه به آسیب های توریستی از جمله مولفه های تاثیرگذار برای تدوین دستورالعمل ورود توریست خارجی به کشور بود.

برات در اختیار داشتن تست pcr منفی و بعلاوه همراه داشتن کارت واکسیناسیون معتبر را از جمله شرایط ورود توریست خارجی به کشور خاطرنشان کرد و اضافه نمود: یکی دیگر از شرایط ورود توریست خارجی به ایران تهیه بیمه کرونا به جز بیمه اصلی است که پیش از دوران همه توریستان خریداری می کردند.

وی گفت: توریستان خارجی هنگام ورود به کشور باید بیمه کرونا را از شرکت های مجاز خریداری نمایند و در صورت ابتلا به این بیماری در ایران به مدت 14 روز مکان و درمان برای آنها در نظر گرفته می گردد.

سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی خدمات توریستی کشور بعلاوه صدور ویزا برای توریستان در دفاتر خدمات مسافرتی را یکی از برنامه های تازه خاطرنشان کرد و گفت: براساس دستورالعمل تردد، رویکرد وزارت امور خارجه باید بر مشارکت هر چه بیشتر آژانس های توریستی باشد و توریستان را به سمت تورهای برنامه ریزی شده و گروهی راهنمایی کند، اما اگر توریستی خواست به صورت انفرادی به ایران سفر کند باید محل اقامتش را رزرو نموده باشد و با این روش قطعاً تاسیسات توریستی از منافع مالی ورود توریست بیشتر بهره مند می شوند و از سویی سلامت توریست نیز بهتر تضمین می گردد.

به گفته وی پیش از این کنسول گری های ایران در کشور ها مرجع صدور رواید بودند.

سرپرست اداره کل نظارت و ارزیابی کشور تاکید نمود: برای بهتر اجرا شدن این امر، فرآیندهای اجرایی در بستر سامانه های الکترونیکی طراحی شده است. به نحوی که رزرو محل اقامت و صدور رسید با کیو آر کد در سامانه جانا طراحی شده که دیتاهای مربوطه به وسیله API به سامانه ویزا الکترونیک وزارت امورخارجه منتقل خواهد شد. بعلاوه اطلاعات تاسیسات توریستی و آژانس های خدمات مسافرتی به وسیله سایت ویزیت ایران به زبانهای فارسی، انگلیسی، عربی در دسترس توریستان خارجی قرار خواهد گرفت.

منبع: همگردی

به "گردشگران خارجی در هنگام ورود به کشور بیمه کرونا می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردشگران خارجی در هنگام ورود به کشور بیمه کرونا می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید