66 درصد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت

به گزارش انجمن آقای شرفی، 390 هزار نفر از سه دهک اول در خراسان رضوی از بیمه سلامت همگانی برخوردار شدند.

66 درصد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: سال جاری پنج میلیون و 500 هزار نفر از جمعیت کشور در دهک های درآمدی یک تا سه فاقد پوشش بیمه بودند که به صورت اتومات زیر پوشش بیمه سلامت همگانی رایگان قرار گرفتند که سهم خراسان رضوی از این تعداد 390 هزار نفر است.

دکتر علیرضا رمزی اضافه نمود: هم اکنون 66 درصد از جمعیت استان خراسان رضوی معادل چهار میلیون و 206 هزار و 800 نفر جمعیت بیمه شده تحت پوشش اداره کل بیمه سلامت این استان است و این اداره کل در بین 31 استان در سطح سازمان بیمه سلامت، رتبه اول از نظر جمعیت بیمه شدگان تحت پوشش و از نظر بیمه شدگان صندوق روستایی را داراست.

وی ادامه داد: صندوق بیمه روستاییان و عشایر سازمان بیمه سلامت خراسان رضوی، یک میلیون و 845 هزار نفر عضو، صندوق بیمه سلامت همگانی رایگان یک میلیون و 747 هزار نفر عضو، صندوق کارمندی 387 هزار نفر عضو، صندوق سایر اقشار 207 هزار نفر عضو و صندوق ایرانیان هم 20 هزار و 800 نفر عضو دارند.

حدود هفت هزار بیمار خاص تحت پوشش بیمه سلامت خراسان رضوی است

مدیرکل بیمه سلامت استان خراسان رضوی گفت: در جمعیت بیمه شدگان تحت پوشش در صندوق های مختلف اداره کل بیمه سلامت خراسان رضوی، حدود 6 هزار و 986 نفرتحت عنوان بیماران خاص هستند که شامل بیمارران همودیالیزی، ام. اس، پیوند کلیه، هموفیلی، تالاسمی و دیالیز صفاقی (نوعی درمان جایگزینی کلیه است که در آن از آستر داخلی شکم به عنوان فیلتر دیالیز استفاده می گردد) هستند.

رمزی با بیان این که بیمه اتباع خارجی استان خراسان رضوی از سال 94 شروع شده است اضافه نمود: هم اکنون 24هزار و 114 نفر از اتباع خارجی تحت پوشش بیمه سلامت استان هستند که از این تعداد 23 هزار و 294 نفر آسیب پذیر و بیمار خاص هستند که به صورت رایگان به آن ها ارائه خدمت می گردد و 820 نفر از آنان نیز غیر آسیب پذیر هستند.

وی ادامه داد: هم اکنون برای ارائه خدمات به جمعیت تحت پوشش بیمه سلامت استان خراسان رضوی، با حدود چهار هزار و 827 نفر پزشک و مرکز ارائه کننده خدمت در سطح سرپایی و بستری قرارداد داریم.

انجمن آقای شرفی خراسان رضوی مشهد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "66 درصد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "66 درصد از جمعیت خراسان رضوی تحت پوشش بیمه سلامت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید