شروع مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی

به گزارش انجمن آقای شرفی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی شروع شد.

شروع مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان، سیدمحمدصادق رضویان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی میامی امروز یکشنبه 14 مرداد با اعلام این خبراضافه کرد: در این مرحله از مرمت، بهسازی معابر اطراف کاروانسرا، اجرای پشت بندهای حفاظتی و انجام پی بندی و استحکام بخشی پشت بندهای موجود و بندکشی جداره ها انجام می گردد.

او با اشاره به اینکه تاریخ ساخت این کاروانسرا مربوط به دوره صفویه است، اضافه کرد: این کاروانسرا در 70 کیلومتری شرق میامی و در مرکز روستای عباس آباد واقع شده است.

او با بیان اینکه فرم پلان این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بیش از هشت هزار و 500 متر مربع است، گفت: این کاروانسرا دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نیز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است.

رضویان اضافه کرد: در اطراف حیاط، اتاق ها، ایوان ها و سکوها و در پشت اتاق ها، شترخان ها قرار دارند، سرویس های بهداشتی کاروانسرا نیز در خارج بنا و در ضلع غربی آن واقع شده است که این مهم در نوع خود نادر است.

او گفت: از تزئینات این کاروانسرا می توان به کاربندی های گچی رواق های پیرامون حیاط و نیز آجرکاری های سقف ایوان ها اشاره نمود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میامی با بیان اینکه این بنا از سلامت و پایداری نسبی برخوردار است، گفت: با توجه به واقع شدن این کاروانسرا در کنار اتوبان تهران مشهد و عبور سالانه 20 میلیون مسافر و زوار آقا علی ابن موسی الرضا (ع) از کنار روستای عباس آباد، امکان تغییر کاربری و واگذاری این کاروانسرا به سرمایه گذار بخش خصوصی وجود دارد.

شهرستان میامی، شرقی ترین شهرستان استان سمنان در جهت تهران به مشهد است. این شهرستان از شمال به استان های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد. میامی در 240 کیلومتری شرق مرکز استان سمنان و در محور تهران - مشهد واقع شده است.

منبع: میراث آریا

به "شروع مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع مرمت کاروانسرای تاریخی عباس آباد میامی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید