2 طرز تهیه میلک شیک گیلاس کافی شاپی با شیر، بستنی و بیسکویت

به گزارش انجمن آقای شرفی، میلک شیک گیلاس یکی از نوشیدنی های محبوب در سراسر دنیاست. بد نیست بدانید اصالت نوشیدنی میلک شیک به آمریکا برمی گردد. معمولا این نوشیدنی خوشمزه را به عنوان میان وعده و صبحانه به تنهایی یا با سرو می نمایند. در اصل از ترکیب، شیر و میوه ها یا طعم دهنده های دیگر مثل نسکافه، قهوه، شکلات و … درست می گردد و با خامه، شکلات، ترافل های رنگی و برش های میوه های دیگر می توان آن را تزیین کرد. میلک شیک گیلاس یکی از انواع میلک شیک پرطرفدار کافی شاپی است. در این مقاله از سرویس، طرز تهیه میلک شیک گیلاس را به 2 روش به شما آموزش می دهیم و فوت و فن های درست کردن میلک شیک گیلاس را به شما یاد خواهیم داد. با همراه باشید.

2 طرز تهیه میلک شیک گیلاس کافی شاپی با شیر، بستنی و بیسکویت

طرز تهیه میلک شیک گیلاس

مدت زمان آماده سازی و تهیه: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک گیلاس با شیر

گیلاس: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

شیر: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی وانیلی: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

سس شکلاتی و خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه (برای تزیین)

مراحل طرز تهیه میلک شیک گیلاس با بستنی

برای درست کردن میلک شیک گیلاس که مثل یک دسر تابستانی با گیلاس است، باید همه مواد از قبل در یخچال گذاشته باشید تا کاملا سرد باشند. سپس هسته گیلاس های شسته شده را بگیرید و به صورت مرحله به مرحله مواد را با هم میکس کنید تا یکدست شوند. میلک شیک گیلاس با شیر را بعد از آماده شدن تزیین و سرو کنید. ترتیب مراحل تهیه میلک شیک گیلاس را در ادامه بخوانید.

مرحله اول: گیلاس ها را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک گیلاس، ابتدا گیلاس ها را تمیز کنید و چوب و شاخه آن ها را بگیرید. سپس گیلاس ها را به خوبی بشویید و آبکش کنید. گیلاس ها را نصف کنید و هسته های آن ها را بیرون بیاورید. می توانید از یک نی هم برای خارج کردن هسته ها بهره ببرید. پیشنهاد می کنیم مقاله روش های درآوردن هسته گیلاس و آلبالو را مطالعه کنید.

مرحله دوم: بستنی و شیر را آماده کنید

نصف و نصف شیر را در این مرحله در مخلوط کن بریزید و آن را بزنید تا با هم میکس شوند و مایه بستنی، رقیق گردد. داخل لیوانی که می خواهید میلک شیک را سرو کنید، کمی سس شکلاتی یا را ته لیوان بریزید و مایه به دست آمده را در آن بریزید.

مرحله سوم: گیلاس را با بقیه مواد میکس کنید

نصف بستنی و نصف شیری را که از مرحله قبل کنار گذاشته بودید، در مخلوط کن بریزید و گیلاس های هسته گرفته شده را به آن اضافه کنید. دوباره همه مواد را با هم میکس کنید تا به صورت یکدست، پوره و نرم شوند. سپس این مایه میلک شیک را روی مایه قبلی که در لیوان ریخته بودید، بریزید.

مرحله چهارم: میلک شیک گیلاس را تزیین و سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک گیلاس، برای تزیین به میزان دلخواه، چند دانه گیلاس یا ترافل رنگی و میزانی را روی میلک شیک بریزید. می توانید از یک یا چند اسکوپ بستنی هم برای تزیین میلک شیک گیلاس بهره ببرید. میلک شیک گیلاس شما آماده است. آن را به صورت سرد، سرو کنید.

طرز تهیه میلک شیک گیلاس و بیسکویت

مدت زمان تهیه و آماده سازی: 15 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک گیلاس و بیسکویت

بستنی شکلاتی: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

گیلاس هسته گرفته: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

بیسکویت شکلاتی: 5 عدد

شیر کاکائو یا شیر ساده: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

ترافل رنگی و شکلاتی: به میزان دلخواه برای تزیین

خامه فرم گرفته: به میزان دلخواه برای تزیین

مراحل طرز تهیه میلک شیک شکلاتی با گیلاس

دستور تهیه میلک شیک گیلاس با بیسکویت، اصلا کار سختی نیست، در عین حال جزو نوشیدنی های لاکچری و کافی شاپی است. در این روش از تهیه میلک شیک، استفاده از بیسکویت طعم قوی تری به آن می دهد و بافت غلیظ تری هم پیدا می نماید. مواد میلک شیک را باید به صورت مرحله به مرحله یا هم میکس نموده و در خاتمه، آن را تزیین و سرو کنید. این کار به حدود 15 دقیقه زمان احتیاج دارد.

مرحله اول: مواد میلک شیک گیلاس را آماده کنید

در ابتدا برای درست کردن میلک شیک شکلاتی با گیلاس و بیسکویت، گیلاس ها را تمیز کنید و بشویید. بعد از این که گیلاس ها آب خود را از دست دادند، هسته آن ها را بیرون بیاورید و کنار بگذارید.

مرحله دوم: شیر، بستنی و بیسکویت را با هم بزنید

در این مرحله، نصف بستنی را در مخلوط کن بریزید و شیر یا شیر کاکائو را به آن اضافه کنید. اجازه بدهید مایه شما رقیق گردد. سپس بیسکویت ها را به آن اضافه کنید. افزودن بیسکویت به مواد میلک شیک، باعث غلیظ شدن نوشیدنی تان می گردد. همه این مواد را با هم بزنید تا وقتی که کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم: بقیه مواد میلک شیک گیلاس را با هم بزنید

در لیوان یا لیوان هایی که می خواهید میلک شیک گیلاس را در آنها سرو کنید، تا نیمه از مایه ای که در مرحله قبل درست کردید، بریزید و آنها را کنار بگذارید. دوباره داخل مخلوط کن، بقیه بستنی و گیلاس را بریزید و مواد را بزنید تا یکدست شوند. وقتی مواد نرم شدند، آنها را به لیوان اضافه و بقیه حجم لیوان را با آن پر کنید.

مرحله چهارم: میلک شیک گیلاس شکلاتی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک گیلاس، روی میلک شیک گیلاس را به میزان دلخواه، ترافل های شکلاتی و رنگی، چند دانه گیلاس و میزانی خامه فرم گرفته بریزید. حتی قرار دادن چند برگ نعناع تازه روی محتویات داخل لیوان هم می تواند میلک شیکتان را خوشمزه تر کند. سپس آن را به صورت سرد و بلافاصله سرو کنید.

فوت و فن های طرز تهیه میلک شیک گیلاس

*معمولا در طرز تهیه میلک شیک از بستنی وانیلی استفاده می گردد. اما می توانید به جای آن، ، و دیگر بستنی های میوه ای هم بهره ببرید.

*علاوه بر گیلاس می توانید از میوه های دیگر مثل موز، آناناس، انواع بری، توت فرنگی و … در کنار گیلاس برای تهیه میلک شیک بهره ببرید.

*اگر می خواهید میلک شیک گیلاس خیلی خنک باشد، گیلاس ها را بعد از شستن و گرفتن هسته ها، در فریزر قرار دهید تا کاملا یخ بزنند، سپس آن ها را به مواد میلک شیک اضافه کنید.

* به کار بردن شکر در طرز تهیه میلک شیک، چندان متداول نیست. ولی در صورت دلخواه می توانید از شیرین نماینده هایی مثل شکر، عسل، شیره خرما و انگور هم در مواد آن بهره ببرید.

*اضافه کردن میزانی یخ در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک گیلاس می تواند به خنک تر شدن آن یاری کند.

*میلک شیک گیلاس و سایر انواع میلک شیک را می توانید هم به صورت یک میان وعده و هم به عنوان بنوشید.

*اگر وگان هستید و از خوردن محصولات لبنی حیوانی پرهیز می کنید، می توانید به جای شیر یا شیر کاکائو، از شیر بادام، شیر نارگیل، شیر سویا و در کل در طرز تهیه میلک شیک بهره ببرید.

*برای طرز تهیه میلک شیک گیلاس با موز، باید علاوه بر گیلاس های هسته گرفته، از موزهای برش خورده هم بهره ببرید. بهتر است بعد از اینکه میوه ها را شستید، هسته شان را جدا کردید و برش زدید، آنها را در یک پاکت زیپ کیپ بریزید و در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. سپس آنها را میکس نموده و در مواد میلک شیک بهره ببرید.

*میلک شیک یک نوشیدنی فوق العاده برای کسانی است که رژیم چاقی دارند و می خواهند وزن خود را افزایش دهند. برعکس برای کسانی که در رژیم لاغری هستند، بهتر است در مصرف آن احتیاط نمایند چون این نوشیدنی میزان زیادی کالری دارد.

سوالات متداول

مواد اصلی میلک شیک گیلاس و سایر انواع میلک شیک چه چیزهایی هستند؟

میلک شیک در اصل از ترکیب بستنی، شیر و طعم دهنده های دیگر مثل انواع میوه ها یا نسکافه، قهوه، شکلات و … درست می گردد. برای تزیین هم دستتان باز است که از موادی مثل خانه، بستنی های اسکوپی، ترافل رنگی و … بهره ببرید.

روز جهانی میلک شیک چه روزی است؟

روز 12 سپتامبر در تقویم میلادی، روز جهانی میلک شیک نامگذاری شده است.

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه میلک شیک گیلاس کافی شاپی با شیر، بستنی و بیسکویت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه میلک شیک گیلاس کافی شاپی با شیر، بستنی و بیسکویت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید