2 طرز تهیه حلوای پسته بوتیکی و بدون قالب به روش شهرهای مختلف

به گزارش انجمن آقای شرفی، طرز تهیه حلوای پسته که از انواع حلوای بوتیکی است در خانه کار چندان سختی نیست و فقط باید سرعت عمل و دقت کافی داشته باشید تا به برترین شکل این حلوا را درست کنید. حلوا پسته معمولا برای مراسم مذهبی یا به عنوان تهیه می گردد و به خاطر طعم و رنگ جذابی که دارد، بسیار پرطرفدار است. در این مقاله از در طرز تهیه حلوای پسته به روش شهرهای مختلف و فوت و فن های تهیه حلوای پسته را به شما آموزش خواهیم داد.

2 طرز تهیه حلوای پسته بوتیکی و بدون قالب به روش شهرهای مختلف

طرز تهیه حلوای پسته بوتیکی

زمان آماده سازی مواد: 40 دقیقه

زمان آماده شدن حلوای پسته: 15 دقیقه

مقدار کالری در 100 گرم حلوای پسته: 625 کالری

مواد لازم برای تهیه حلوای پسته تبریز

آرد سفید: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر پسته: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

روغن جامد: 1/4 لیوان دسته دار فرانسوی

پودر قند: 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

کره: 50 گرم

پودر هل: 1/2 قاشق چای خوری

گلاب: 2 قاشق غذاخوری

رنگ خوراکی سبز: چند قطره (دلخواه)

شکلات تخته ای شکلاتی یا شیری: 200 گرم (دلخواه)

مراحل طرز تهیه حلوای پسته ارومیه

حلوای پسته را معمولا به صورت درست می گردد و مقدار شیرینی ها کوچک و تک نفره خواهد بود. می توانید این شیرینی خوشمزه و مقوی را هم در قالب و هم بدون قالب درست کنید. بعلاوه تهیه حلوای پسته نیازی به فر یا پخت ندارد. برای مشاهده مراحل تهیه حلوای پسته، مراحل تهیه آن را به ترتیب دنبال کنید.

مرحله اول: پسته ها را آماده کنید

برای طرز تهیه حلوای پسته می توانید پودر پسته را آماده بخرید یا را به صورت حضوری، اینترنتی و تلفنی از فروشگاه های زنجیره ای بخرید و با پسته پودر پسته در خانه درست کنید. برای این کار، به مقدار 250 گرم پسته را پوست بگیرید و روی مغزها را کمی آب جوش بریزید. بعد از چند دقیقه پوست رویی پسته ها را به راحتی می توانید جدا کنید.

مرحله دوم: پسته ها را آسیاب کنید

بعد از جدا کردن پوست آنها، مغزهای پسته را روی یک دستمال قرار دهید تا خشک شوند. می توانید پسته ها را داخل سینی و روی بخاری بگذارید تا رطوبت خود را از دست بدهند. سپس مغزهای پسته خشک شده را در آسیاب کن بریزید و به صورت پودر یکدست در آورید. با این روش، کیفیت پودر پسته هم بالاتر خواهد رفت.

مرحله سوم: آرد را آماده کنید

در این مرحله از طرز تهیه حلوای پسته تک نفره یا بوتیکی، آرد را 2 تا 3 بار الک کنید. سپس آن را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم قرار دهید. آرد را مدام به هم بزنید تا خامی آن گرفته گردد ولی رنگ آن تغییر نکند. برای این کار حتما شعله را در کمترین حالت قرار دهید. می توانید را به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی از فروشگاه های زنجیره ای تهیه کنید.

مرحله چهارم: آرد را الک کنید

حدود 20 تا 30 دقیقه، آرد را تفت دهید و دوباره آن را الک کنید. الک کردن مجدد آرد باعث می گردد بافت حلوای پسته در نهایت بسیار نرم و لطیف گردد. دوباره آرد الک شده را به تابه برگردانید و روی حرارت ملایم قرار دهید. روغن جامد و کره را به آردها اضافه کنید و آن را هم بزنید. صبر کنید تا روغن و کره با حرارت آرد و تابه ذوب شوند. در این فاصله مواد را با قاشق یا لیسک به هم بزنید تا مواد به خورد هم بروند.

برای خرید انواع و می توانید به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری از فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

مرحله پنجم: پودر قند را اضافه کنید

بعد از اینکه کره، روغن و آرد با هم کاملا مخلوط شدند، حرارت را قطع کنید. در این مرحله، پودر قند را از الک ریز رد کنید تا یکدست گردد. سپس آن را به مواد داخل تابه اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شوند. در زمان اضافه کردن پودر قند، مخلوط نباید خیلی داغ یا خیلی سرد باشد، در غیر این صورت، حلوا انسجام خود را از دست می دهد.

مرحله ششم: پودر پسته را اضافه کنید

با سرعت عمل بالا، پودر پسته ای را که از قبل آماده نموده اید به همراه گلاب و پودر هل به مواد اضافه کنید. در صورت استفاده از رنگ خوراکی، چند قطره از آن را هم به مخلوط بیفزایید و هم بزنید. مواد را هم بزنید تا کاملا یکدست شوند و حالت خمیری پیدا نمایند. (برای انسجام بیشتر می توانید 2 قاشق غذاخوری شیر عسلی هم بهره ببرید.)

برای خرید، انواع مثل گلاب و می توانید به صورت حضوری، تلفنی و اینترنتی از فروشگاه های زنجیره ای این مواد را تهیه کنید.

مرحله هفتم: مواد حلوا پسته را در قالب بریزید

برای فرم دادن حلوا در این مرحله از طرز تهیه حلوای پسته بوتیکی، کف قالب سیلیکونی را کمی چرب کنید. سپس حلوا را در قالب بریزید و با قاشق محکم فشار دهید تا مواد کاملا به هم بچسبند. باید مواد ولرم باشند تا چسبندگی خود را حفظ نمایند. قالب را به مدت 15 دقیقه در فریزر بگذارید تا حلوا پسته خودش را بگیرد.

مرحله هشتم: حلوای پسته را تزیین و سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه حلوای پسته، شکلات تخته ای یا شیری را با حرارت غیر مستقیم و به ذوب کنید. حلواها که خودشان را گرفتند، از فریزر بیرون بیاورید و در ظرف سرو قرار دهید. شکلات ذوب شده را در قالب بریزید و به صورت رفت و برگشتی، روی حلواها بریزید. صبر کنید تا لایه شکلاتی روی آن سرد گردد. می توانید دوباره حلوا را برای چند دقیقه در یخچال یا فریزر بگذارید. سپس حلوای پسته را با چای یا قهوه سرو کنید.

برای تهیه با طعم های مختلف می توانید به صورت تلفنی، اینترنتی و حضوری، نسبت به خرید آن از مجموعه فروشگاه های زنجیره ای اقدام کنید.

طرز تهیه حلوای پسته بدون قالب سیلیکونی

برای تهیه حلوای پسته بدون قالب، یک لایه پلاستیک فریزری را روی سطح قرار دهید و آن را کمی چرب کنید. از مایه حلوا روی پلاستیک بریزید و یک پلاستیک چرب دیگر هم روی مایه حلوا بگذارید.

با وردنه مایه حلوا را صاف کنید تا به ضخامت دلخواهتان برسد. سپس حلوا را با پلاستیک در یک سینی یا ظرف بگذارید و در فریزر قرار دهید. 20 دقیقه بعد حلوا را بیرون بیاورید و آن را با چاقو به مقدار و شکل دلخواه برش بزنید.

برای خرید می توانید از فروشگاه های زنجیره ای ، به صورت تلفنی، حضوری و اینترنتی اقدام کنید.

فوت و فن های طرز تهیه حلوای پسته خانگی

*به هیچ عنوان آرد حلوا را خیلی تفت ندهید تا رنگ و طعم آن تغییر نکند. فقط کافی است خامی آرد گرفته گردد.

*در تمام مراحل تهیه حلوای پسته ای باید مراقب باشید که حلوا خیلی سرد نگردد چون در این صورت، مواد انسجام و چسبندگی خود را از دست می دهند.

*اگر به هر دلیلی مواد سرد شدند، به مقدار 1 دقیقه آنها را روی روی حرارت ملایم گرما دهید ولی نباید خیلی داغ شوند.

*برای تزیین روی حلوای پسته می توانید از پودر پسته، پودر نارگیل، گل سرخ یا دیگر آجیل ها بهره ببرید.

*حلوای پسته را با آرد برنج هم درست می کنید. روش تهیه حلوای پسته با آرد برنج هم به همین ترتیب است اما در زمان تفت آرد برنج مراقب باشید شعله گاز ملایم باشد و مرتب هم بزنید چون آرد برنج زود می سوزد.

سوالات متداول

چرا حلوای پسته من بعد از آماده شدن خرد شده است؟

برای جلوگیری از خرد و پودر شدن حلوای پسته:

*باید حتما آرد کاملا الک گردد.

*زمان اضافه کردن پودر قند، مخلوط آرد و روغن زیاد داغ یا زیاد سرد نباشد.

*زمان افزودن پودر پسته و دیگر مواد، مایه حلوا سرد نشده باشد.

*مواد قبل از ریخته شدن در قالب باید ولرم باشند.

*مواد را باید کاملا به صورت فشرده درآورده و بعد در فریزر بگذارید.

از چه قالبی برای تهیه حلوای پسته استفاده کنیم؟

برترین قالب برای تهیه حلوای پسته، قالب نرم سیلیکونی است. می توانید در ظرف های پیرکس یا کم عمق هم حلوا را بریزید و بعد از اینکه خودش را گرفت، آن را با کاتر یا چاقو، به صورت مربعی یا لوزی، برش بزنید.

منبع: افق کوروش

به "2 طرز تهیه حلوای پسته بوتیکی و بدون قالب به روش شهرهای مختلف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 طرز تهیه حلوای پسته بوتیکی و بدون قالب به روش شهرهای مختلف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید