2 مدل طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات به روش کافی شاپی

به گزارش انجمن آقای شرفی، میلک شیک شکلاتی با موز، یکی از نوشیدنی های اصالتا آمریکایی است که در کل جهان محبوب است و در منوی بسیاری از کافی شاپ ها پیدا می گردد. از طعم این می توانید در فصل تابستان و روزهای گرم سال هم لذت ببرید. در این مقاله از در طرز تهیه میلک شیک شکلات با موز و فوت و فن های تهیه آن را به شما آموزش خواهیم داد.

2 مدل طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات به روش کافی شاپی

طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات

زمان آماده سازی مواد: 5 دقیقه

زمان آماده سازی میلک شیک شکلات و موز: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه شیک شکلات و موز

شیر ترجیحا پرچرب: 2 لیوان دسته دار فرانسوی

بستنی شکلاتی یا وانیلی: 1 لیوان دسته دار فرانسوی

موز: 3 عدد بزرگ

شکر یا عسل: 1 قاشق غذاخوری

پودر کاکائو: 2 قاشق غذاخوری

شکلات تخته ای: 50 گرم

مراحل طرز تهیه شیک شکلات و موز خانگی

برای تهیه این نوشیدنی کافی شاپی کافی است 2 عدد از موزها را از قبل آماده کنید و بعد با دیگر مواد میلک شیک میکس و پوره کنید. در آخر هم آن را تزیین و با شکلات سرو کنید. برای یادگیری مراحل تهیه این میلک شیک خاص و متفاوت، روش زیر را انجام دهید.

مرحله اول: مواد را آماده کنید

در اولین مرحله از طرز تهیه میلک شیک شکلاتی با موز، شیر را از قبل در یخچال بگذارید تا کاملا سرد گردد. موزها را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای برش بزنید.

سپس آنها را در یک ظرف بگذارید و روی آن را با سلفون بپوشانید. یا موزها را در پلاستیک فریزری بگذارید و در فریزر قرار دهید. چند ساعت صبر کنید تا موزها یخ بزنند.

مرحله دوم: شکلات را بن ماری کنید

شکلات تخته ای را خرد کنید و در یک کاسه استیل یا لیوان شیشه ای بیندازید. کاسه را روی حرارت بخار آب قرار دهید تا با حرارت غیر مستقیم به، شکلات ها ذوب شوند و به عنوان سس شکلات از آن بهره ببرید.

مرحله سوم: مواد را میکس کنید

بعد از آماده شدن موزها، آنها را از فریزر بیرون بیاورید و در مخلوط کن بریزید. کمی از شیر سرد را با پودر کاکائو مخلوط کنید و هم بزنید تا گلوله گلوله نگردد. سپس شیر، پودر کاکائو، شکر یا عسل را به مواد داخل مخلوط کن اضافه کنید و دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم میکس و موزها پوره شوند.

انواع، ، ، و را می توانید از فروشگاه های به روش حضوری، تلفنی یا اینترنتی تهیه کنید.

مرحله چهارم: بستنی را اضافه کنید

بعد از اینکه همه موزها کاملا له و پوره شدند، بستنی را به سایر مواد میلک شیک اضافه کنید. می توانید مقداری از بستنی را کنار بگذارید و جداگانه در آخر و هنگام سرو داخل لیوان قرار دهید.

مرحله پنجم: مواد میلک شیک را در لیوان بریزید

بعد از اینکه همه مواد را پوره کردید و شکلات ذوب شد، شکلات ذوب شده را در یک قیف یا پلاستیک فریزری بریزید و یک سوراخ کوچک ایجاد کنید. دیواره های لیوان را با شکلات ذوب شده تزیین کنید. یکی از موزهای به جای مانده را به صورت حلقه ای خرد کنید و داخل لیوان بیندازید.

مرحله ششم: میلک شیک را سرو کنید

اگر می خواهید میلک شیک موز و شکلات شما دو رنگ گردد، بعد از ریختن موزها ته لیوان، کمی شیر یا خامه (دلخواه) اضافه کنید. بعد مایه میلک شیک را از مخلوط کن به لیوان منتقل کنید.

روی لیوان را می توانید شکلات رنده شده، سایر مغزیجات، برش های میوه های مختلف یا خامه بریزید و آن را به صورت سرد سرو کنید.

طرز تهیه میلک شیک شکلاتی با موز و بیسکویت

زمان آماده سازی مواد: 10 دقیقه

زمان آماده سازی میلک شیک موزی شکلاتی با بیسکویت: 10 دقیقه

مواد لازم برای تهیه میلک شیک شکلاتی و بسکویت

شیر سرد پرچرب: 1 و 1/2 لیوان دسته دار فرانسوی

موز: 2 عدد بزرگ

بستنی شکلاتی: 5 اسکوپ

پودر کاکائو: 1 قاشق غذاخوری

بیسکویت اورئو یا شکلاتی: 3 عدد

سس شکلات: 3 قاشق غذاخوری

خامه یا کف خامه: به اندازه دلخواه (برای تزیین)

مراحل طرز تهیه شیک شکلاتی با بیسکویت و موز

برای تهیه این شیک تابستانی شکلاتی و خوشمزه، باید موز و دیگر مواد را آماده کنید. سپس همه مواد را در مخلوط کن میکس کنید. در آخر لیوان را تزیین و نوشیدنی خود را سرو کنید. در ادامه مراحل تهیه این شیک تابستانی را می توانید بخوانید.

مرحله اول: مواد میلک شیک را آماده کنید

برای درست کردن میلک شیک شکلاتی با موز و بیسکوییت، موزها را به صورت حلقه ای برش بزنید. روی آنها را بپوشانید و در فریزر قرار دهید تا سرد شوند و یخ بزنند. بقیه مواد مثل شیر و خامه را هم در یخچال بگذارید تا سرد شوند. بیسکویت ها را هم با دست خرد کنید تا تکه های آن کوچک تر گردد.

مرحله دوم: مواد میلک شیک را با هم میکس کنید

موزهای یخ زده را از فریزر خارج کنید و با پودر کاکائو در مخلوط کن بریزید و با هم کاملا میکس کنید تا موزها کاملا پوره شوند. سپس 2 قاشق از سس شکلات یا مقداری شکلات خرد شده، بیسکویت خرده شده و 3 اسکوپ از را به مواد بیفزایید و دوباره همه را هم بزنید و در دستگاه میکس کنید تا کاملا یکدست شوند.

مرحله سوم: میلک شیک شکلاتی را سرو کنید

در آخرین مرحله از طرز تهیه میلک شیک شکلاتی، داخل هر یک از لیوان های سرو، یک اسکوپ بستنی شکلاتی بیندازید. می توانید هم بهره ببرید. سپس مایه شیک و یک قاشق از سس شکلات را به آن اضافه کنید.

در آخر خامه یا کف خامه را روی شیک بریزید. در صورت دلخواه از ترافل های رنگی برای تزیین بیشتر استفاده نموده و شیک خود را سرو کنید. برای تهیه انواع ، ، و به وسیله فروشگاه های زنجیره ای به صورت تلفنی، حضوری یا آنلاین اقدام کنید.

فوت و فن های طرز تهیه میلک شیک شکلاتی با موز

* از موزهای رسیده، سالم و شیرین در طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات بهره ببرید. موزهای له شده باعث می شوند هم رنگ میلک شیک تیره و قهوه ای گردد و هم طعم نامطلوبی به نوشیدنی می دهد.

*اگر می خواهید میلک شیک شکلات و موز شما کاملا سرد و مناسب تابستان باشند، موزها را از قبل به صورت حلقه های نازک خرد کنید و در فریزر بگذارید تا یخ بزنند. بعد موزهای یخ زده را پوره کنید.

*به جای موزهای حلقه شده می توانید موزها را رنده کنید و بعد آنها را در فریزر قرار دهید تا یخ بزنند. در این صورت سریع تر یخ می زنند.

*حتما موزها را کاملا پوره کنید تا یکدست شوند و هیچ تکه ای از موز در میلک شیک نباشد. از موزهای حلقه شده تازه برای روی میلک شیک و تزیین این نوشیدنی بهره ببرید.

*اگر می خواهید طعم میلک شیک شما قوی تر و خاص تر باشد، می توانید از طعم دهنده های دیگر مثل هل، دارچین و وانیل در طرز تهیه میلک شیک بهره ببرید. ، و را می توانید به روش حضوری، اینترنتی یا تلفنی از فروشگاه های بخرید.

*استفاده از خامه باعث غلیظ شدن میلک شیک می گردد و هر چه قدر خامه بیشتری بهره ببرید، میلک شیک خوشمزه تری خواهید داشت. اما کالری آن بالا می رود.

*بعضی افراد به جای خامه از ماست چکیده در تهیه میلک شیک استفاده می نمایند. در این صورت حتما باید ماست چکیده شما، شیرین باشد. انواع خامه و را می توانید از فروشگاه های انجمن آقای شرفی به صورت تلفنی، حضوری یا اینترنتی بخرید.

سوالات متداول

برای غلیظ شدن شیک موز بستنی چه کنیم؟

اگر می خواهید شیک شکلاتی با موز شما، غلیظ گردد، اندازه شیر را کمتر و اندازه خامه را بیشتر در نظر بگیرید. ترجیحا از شیر پرچرب بهره ببرید. شیر نارگیل هم می تواند بافت غلیظی به میلک شیک شکلاتی بدهد.

از چه بستنی در طرز تهیه میلک شیک موزی با شکلات استفاده کنیم؟

در طرز تهیه میلک شیک با موز و شکلات هم می توانید از بستنی وانیلی بهره ببرید و هم از بستنی کاکائویی. یا می توانید مخلوط هر دو بستنی را به کار ببرید تا طعم متفاوتی را تجربه کنید. اگر از بستنی وانیلی استفاده کردید، باید سس شکلات، پودر کاکائو یا شکلات ذوب شده بهره ببرید تا میلک شیک، طعم شکلات بگیرد.

منبع: افق کوروش

به "2 مدل طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات به روش کافی شاپی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 مدل طرز تهیه میلک شیک موز و شکلات به روش کافی شاپی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید