گزارش نیویورک تایمز درباره شکست کرونایی آمریکا، صدای ترامپ را درآورد

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس جمهور آمریکا به گزارش جنجالی اخیر نیویورک تایمز درباره پشت پرده ناکامی او و دولتش در قبال مقابله با ویروس کرونا واکنش نشان داد و آن را جعلی خواند.

گزارش نیویورک تایمز درباره شکست کرونایی آمریکا، صدای ترامپ را درآورد

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی، در حالی که طی روزهای اخیر انتقادهای داخلی از عملکرد دولت آمریکا در قبال شیوع ویروس کرونا تشدید شده و حتی وزیر خارجه آلمان هم در این باره اظهارنظر نموده است، دونالد ترامپ به گزارش اخیر نیویورک تایمز در مورد شکست دولت او در برابر این ویروس واکنش تندی نشان داد.

رئیس جمهور آمریکا در دو پیغام توئیتری به شدت به رسانه های مخالفش به دلیل انتقادها درباره عملکرد دولتش در مقابله با ویروس کرونا تاخته و آنها را فاسد، دغلکار، جعلی و مفلوج خوانده است.

دونالد ترامپ در توئیت اول خود نوشت: من دارم به سختی کار می کنم تا فساد و دغلکاری رسانه های مفلوج جریان اصلی را برملا کنم. این کار کار راحتی است اما بخش سخت آن این است که (آنها) چرا اینطور هستند؟.

وی در توئیت دوم خود نوشت: داستان نیویورک تایمز مثل خود این روزنامه جعلی است. به خاطر اینکه خیلی سریع واکنش نشان دادم و ممنوعیت پروازها از چین (به آمریکا) را مدتها قبل از آنکه دیگران از من بخواهند، اعمال کردم از من انتقاد شد.

رئیس جمهور آمریکا اضافه نمود: الکس آزار (وزیر سلامت و خدمات انسانی آمریکا) تا مدت ها بعد به من چیزی نگفته بود و یادداشت پیتر ناوارو (مشاور امور تجاری کاخ سفید) هم همینطور بود. اینها اخبار جعلی است.

دفاع ترامپ از عملکرد دولتش در حالی اجرا شده که طبق آخرین خبرها، آمریکا با 560433 مبتلا و 22115 فوتی ویروس کرونا، در بدترین شرایط این بیماری در دنیا قرار گرفته است.

حملات لفظی تند او به نیویورک تایمز با اشاره به خبری که این روزنامه درباره پشت پرده شکست دولتش برای مقابله با کرونا منتشر کرد، صورت گرفت. این روزنامه گزارش داد مقامات بهداشت عمومی آمریکا از ماه ژانویه به ترامپ درباره شیوع ویروس کرونا و لزوم اتخاذ تدابیر محکم برای مهار آن هشدار داده بودند.

این روزنامه آمریکایی گزارش داد، یک هفته بعد از اولین ثبت ویروس کرونا در آمریکا و شش هفته قبل از اینکه دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تصمیم گرفت که برای مقابله با ویروس کرونا و نجات ملت اقداماتی اتخاذ کند، دکتر کارتر مچر مشاور وزارت امور داخلی کهنه سربازان به مقامات رده بالای سلامتی عمومی این کشور هشدار داده بود که بیدار شوند و برای انجام اقدامات شدید آماده شوند.

طبق این گزارش، در تمام ماه ژانویه که ترامپ مکرراً ویروس کرونا را کم اهمیت جلوه می داد، بسیاری از مقامات ارشد کاخ سفید، مشاوران بهداشتی و پزشکی و آژانس های اطلاعاتی تهدید را شناسایی نموده و ضمن هشدار درباره آن خواهان اتخاذ اقدامات تهاجمی شده بودند.

نیویورک تایمز در ادامه تاکید نمود: حتی زمانی که ترامپ اولین اقدامات محدودکننده خود را برداشت و در اواخر ژانویه ورود پروازهای خارجی از چین را ممنوع نمود، وزارت بهداشت اغلب مجبور بود برای مباحث و ملاحظات سیاسی داخلی رقابت کند و فرایند تصمیم گیری را برای دریافت مجوزهای مالی بیشتر از کنگره کُند کند، منابع لازم را دریافت کند و کمبودهای آزمایشگاهی را به رسمیت بشناسد تا در نهایت به سمت اقدامات محدودکننده بیشتر پیش برود.

طبق این گزارش، پیتر ناوارو مشاور امور تجاری کاخ سفید در تاریخ 29 ژانویه طی یادداشتی به ترامپ درباره عواقب شیوع این ویروس در ایالات متحده از قبیل کشته شدن نیم میلیون نفر و همچنین تریلیون ها دلارضرر مالی هشدار داده بود.

نیویورک تایمز اضافه نمود، الکس آزار وزیر سلامت و خدمات انسانی آمریکا 30 ژانویه تلفنی به ترامپ درباره احتمال یک اپیدمی هشدار داد اما ترامپ که هنگام این مکالمه در هواپیمای اختصاصی ریاست جمهوری بوده است گفته، آزار در حال هشدار بی مورد است.

ص

منبع: خبرگزاری فارس

به "گزارش نیویورک تایمز درباره شکست کرونایی آمریکا، صدای ترامپ را درآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش نیویورک تایمز درباره شکست کرونایی آمریکا، صدای ترامپ را درآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید