کشف گونۀ عجیبی از ماهی که شبیه کابوس است!

به گزارش انجمن آقای شرفی، اخیرا دانشمندان در عمق آب های اقیانوس هند در نزدیکی سواحل ماداگاسکار پیروز به کشف گونۀ جدیدی از ماهی شده اند که انگار از دل یک کابوس بیرون آمده است!

کشف گونۀ عجیبی از ماهی که شبیه کابوس است!

به گزارش فرادید، مشخصۀ این گونۀ ماهی که نامش کوئلورینکوس زینجیانوس (Coelorinchus zinjianus) گذاشته شده، یک جور پوزۀ بلند و نوک تیز است که در بالای لب هایش امتداد یافته است. طبق مطالعه ای که یک ماه قبل در نشریۀ علمی زوتاکسا به چاپ رسیده، جثۀ این ماهی در کل کوچکتر از گونه های مشابه با آن است.

محققان این ماهی را دارای دهان و دندان هایی بزرگ با لب هایی ضخیم توصیف نموده اند. لب های این ماهی رنگ پریده و روشن هستند در حالیکه بدنش رنگ نسبتا تیره ای دارد. در قسمت بالای دهان، چشم های بزرگ و تیره ای قرار دارند که سیمایی ترسناک به این جانور کوچک بخشیده اند.

اندازۀ این نوع ماهی از نوک پوزه تا دم معمولا حدود 20 سانتیمتر است؛ البته بعضی از آن ها تا 33 سانتیمتر هم رشد می نمایند. محققان گفته اند که این نوع تازه شباهت های زیادی با بعضی دیگر از انواع ماهی مانند فلابلیس پینیس (flabellispinis) و کوادری کریستاتوس (quadricristatus) دارد. همۀ این گونه ها پوزه هایی بلند و تیز و دهان هایی نسبتا بزرگ دارند.

منبع: فرارو

به "کشف گونۀ عجیبی از ماهی که شبیه کابوس است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف گونۀ عجیبی از ماهی که شبیه کابوس است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید