چرا باید به کم بازدیدترین کشورهای جهان سفر کنیم؟ (قسمت اول)

به گزارش انجمن آقای شرفی، بسیاری از کشورهای جهان، با وجود زیبایی های طبیعی و آثار تاریخی و فرهنگی، به عنوان مقصد گردشگری در بین مردم جهان مشهور نیستند. ولی به این معنا نیست که ارزش سفر کردن نداشته باشند.

چرا باید به کم بازدیدترین کشورهای جهان سفر کنیم؟ (قسمت اول)

بسیاری از کشورها و مقصدهای جهان هستند که مورد توجه بیشتر گردشگران قرار دارند و در لیست علاقه مندی های همه مردم جهان اسمی از آن ها دیده می گردد. هیچ کس نیست که دوست نداشه باشد ایتالیا را از نزدیک ببیند یا به فرانسه سفر کند.

تفاوت میان تعداد گردشگران کشورهای کم بازدید و پربازدید، بسیار زیاد است. مثلا در سال 2017، حدود 87 میلیون گردشگر بین المللی به فرانسه سفر کردند. در همان سال فقط 2 هزار گردشگری بین المللی به کشور تووالو، در اقیانوس آرام سفر کردند. در حالی که در این کشور می توانید یک ساحل یا حتی کل جزیره را در اختیار خود داشته باشید و از خلوتی و بکر بودن منظره ها آن لذت ببرید.

اگر می خواهید سفرهای خارجی را تجربه کنید با یاری انجمن آقای شرفی می توانید مقرون به صرفه ترین تورهای مسافرتی را جست وجو کنید. تورهای ارائه شده از معتبرترین و برترین آژانس های گردشگری هستند و با خیال راحت می توانید با توجه به شرایط خود برترین و مقرون به صرفه ترین تور را پیدا کنید.

لیستی به وسیله سازمان جهانی گردشگری، منتشر شده است که در آن می توانید لیستی از کشورهایی را پیدا کنید که در عین حال که بسیار کم بازدید هستند، از نظر جاذبه های طبیعی شگفت انگیز هیچ دست کمی از کشورهای پربازدید ندارند. علاوه بر زیبایی های طبیعی، از نظر جاذبه های تاریخی و فرهنگی نیز بسیار قابل توجه هستند و سفر به آن ها، هزینه های قابل قبولی دارد.

البته این لیست کامل نیست. مثلا جنگل های انبوه و سرسبز گینه بیسائو یا سواحل پهناور دریاچه چاد. این مقصدها به دلایل امنیتی از این لیست کنار گذاشته شده اند.

این لیست نشان می دهد که رها کردن مقصدهای پرطرفدار و سر زدن به کشورهای کم بازدید، چقدر می تواند مجذوب نماینده تر باشد.

در ادامه تعدادی از این مقصدها را معرفی می کنیم.

تووالو

کشور تووالو با وجود بیش از 100 جزیره کوچک که در اقیانوس آرام جنوبی پراکنده شده اند، جزو یکی از دورافتاده ترین کشورهای جهان است. فقط جزیره اصلی دارای فرودگاه است. از اینجا با یاری فرابر، مسافرها به سایر جزایر سفر می نمایند. این جزایر، بهشت هایی بدون گردشگر هستند که می توانید یک بعدازظهر آرام را در تخت ها و بانوج های ساحلی آن بگذرانید یا غواصی در میان مرجان های رنگارنگ را تماشا کنید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 2 هزار نفر

کیریباتی

جزایر و آب سنگ های این منطقه در سه گروه اصلی دسته بندی می شوند. گرچه فیجی گردشگران زیادی دارد و در نزدیکی کیریباتی واقع شده است، ولی این منطقه معمولا به وسیله گردشگران نادیده گرفته می گردد. ولی کسانی که اینجا را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب می نمایند، از مهمان نوازی ساکنان آن شگفت زده می شوند. اگر این فرصت را داشته باشید تا در مراسم و جشن های محلی آن ها شرکت کنید، می توانید پایکوبی های محلی را ببینید و موسیقی سنتی آن ها را بشنوید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2016: 6 هزار نفر

جزایر مارشال

ایالات متحده آمریکا، از سال 1946 تا 1958 میلادی، 67 آزمایش مرتبط با جنگ افزار هسته ای را در جزایر مارشال انجام داد. با وجود گذشت چند دهه، بخش هایی از این جزیره هنوز رادیواکتیو است. آب های اطراف آب سنگ بیکینی، به یکی از محبوب ترین و مجذوب نماینده ترین سایت های غواصی اسکوبا در جهان تبدیل شده اند. در نزدیکی این آب سنگ، در بستر دریا ده ها لاشه کشتی وجود دارد. این کشتی ها به صخره های مرجانی رنگارنگ تبدیل شده اند و غواصان از غواصی در اطراف آن لذت می برند.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 6 هزار نفر

مونتسرات

تپه های سرسبز مونتسرات زیباترین منظره های هستند که در سفر به این جزیره کارائیبی می توانید تماشا کنید و لذت ببرید.

بیشتر منطقه ها مونتسرات تحت تاثیر فوران آتش فشان در دهه 1990 قرار گرفته است؛ وقتی که مرکز این کشور زیر لایه ای از خاکستر و سنگ های آتش فشانی دفن شد. امروزه گردشگران با هواپیما یا فرابر از جزیره ای که در نزدیکی آن واقع شده است یعنی آنتیگوا به اینجا سفر می نمایند تا قدرت فراوان و ویرانگر فوران آتش فشان را ببینند.

تورهای Plymouth، مرکز مونتسرات، شامل بازدید از یک کلیسای قرن هفدهمی است که کاملا خاکستری شده است و ویرانه های یک هتل بزرگ که نشان از دوران شکوه مرکز مونتسرات است. در مونتسرات می توانید یک پمپئی مدرن را ببینید. بعلاوه می توانید در سواحل جدیدی که با تپه های سنگ های آتش فشانی ساخته شده اند استراحت کنید.

مونتسرات برای اولین بار در قرن پانزدهم به وسیله کریستف کلمب، دریانورد اسپانیایی کشف شد، نام این جزیره موید مذهبی بودن کریستف کلمب است که خود کاتولیک بود. مونتسرات از ریشه (Monastery) به معنی صومعه است.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 8 هزار نفر

نیووی

نیووی با سایر جزایر پلی نزی تفاوت دارد و فقط به امواج آرام و سواحل شنی نرم محدود نمی گردد. نیووی صخره های مرتفع و غارهای تماشای هم دارد. از ژوئیه تا اکتبر می توانید نهنگ های گوژپشت را ببینید. آن ها به قدری به جزیره نزدیک می شوند که می تواند از ساحل آن ها را تماشا کنید. در این ماه ها، صدای غرش نهنگ ها، صدای برخورد محک دم آن ها با آب را همراه با صدای امواج دریا می شنوید. در نیووی حتی با یاری راهنمایان باتجربه می توانید همراه با این نهنگ ها شنا کنید. نیووی یکی از معدود مکان های جهان است که در آن، فرصت این کار برایتان فراهم می گردد.

شنا کردن در کنار نهنگ هایی که هر کدام میزان یک اتوبوس مدرسه هستند، در یکی از کوچک ترین کشورهای جهان، تجربه ای است که نباید از دست بدهید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 10 هزار نفر

ساموآی آمریکا

ساموآی آمریکا مجموعه جزایری در آقیانوس آرام است. در این مقصد مجذوب نماینده، از انواع تفریحات مرتبط با ساحل و دریا لذت می برید. گشت و گذار در جنگل ها و خوردن میوه های لذیذ و متنوع، از تفریحات گردشگران در ساموآی آمریکا است. انواع حیوانات از جمله گونه های متنوعی از پستانداران را می توانید اینجا ببینید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 20 هزار نفر

جزایر سلیمان

جزایر سلیمان با منظره ها زیبای بهشتی در اقیانوس آرام واقع شده است. علاوه بر جنگل های انبوه و زیبا، در اطراف جزایر سلیمان می توانید از صخره های مرجانی تماشا کنید که روی لاشه های دفن شده زیر آب، تشکیل شده اند. اگر از علاقه مندان به غواصی باشید، در اطراف این جزایر می توانید نشانه هایی از جنگ را ببینید که زیر دریا دفن شده اند. نشانه هایی از تاریخچه جنگ جهانی دوم در این جزایر وجود دارد.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 26 هزار نفر

اتحاد قمر

این کشور بین ماداگاسکار و موزامبیک واقع شده است. آب های زلال اطراف آن و سواحل مزین به درختان نخل، باعث شده که مورد توجه گردشگران قرار بگیرد. ولی هنوز هم گردشگران کمی دارد و امکانات آن، توسعه نیافته است. در این جزیره از دوران استعمار به وسیله فرانسه، گیاهان معطر می کاشتند تا از آن برای فراوری عطر استفاده نمایند. به همین علت رایحه خوشی در آن جریان دارد.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2017: 28 هزار نفر

سائوتومه و پرنسیپ

این کشور در غرب خلیج گینه در آفریقا واقع شده است. کشوری که میزبان گونه های فراوانی از حیوانات و گیاهان در معرض خطر انقراض است. در جنگل های انبوهی که مزارع قهوه را احاطه نموده است، گردشگران می توانند گونه های مجذوب نماینده و نادر پرندگان و گل های زیبا را ببینند. اگر از علاقه مندان به طبیعت باشید، تنوع زیستی در سائوتومه و پرنسیپ توجهتان را جلب می نماید. جزیره آتش فشانی پرنسیپ به عنوان ذخیره گاه بیوسفر یونسکو انتخاب شده است و همواره گونه های جدیدی از حیوانات را اینجا خواهید دید.

اگر با احتیاط وارد جنگل های انبوه و پوشش گیاهی منطقه شوید، می توانید گل ها و گیاهان خاص و موجوداتی را ببینید که هنوز به وسیله دانشمندان به درستی آنالیز نشده اند و حتی برخی از آن ها ناشناخته هستند.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2016: 29 هزار نفر

ایالات فدرال میکرونزی

اگر تصمیم بگیرید تا در هر کدام از جزایر ایالات فدرال میکرونزی یک روز بمانید، یک سال و نیم زمان احتیاج دارید تا در این کشور واقع در اقیانوس آرام، بگردید. اینجا 607 جزیره وجود دارد؛ ولی در مجموع 702 کیلومترمربع وسعت دارد. بسیاری از این جزایر غیرمسکونی هستند. ولی گشت و گذار در جزیره Pohnpei که بزرگ ترین جزیره ایالات فدرال میکرونزی است، تجربه ای مجذوب نماینده و فراموش نشدنی است.

در نزدیکی سواحل جنوب شرقی جزیره می توانید از شهر باستانی نان مدال تماشا کنید که یکی از آثار میراث جهانی یونسکو است. بین سال های 1200 تا 1500 میلادی، قصرهای بازالتی و معابد زیادی در این شهر ساخته شده است.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2016: 30 هزار نفر

جیبوتی

جیبوتی در محل تلاقی دریای سرخ و خلیج عدن واقع شده است و دارای یک موقعیت استراتژیک است. سواحل شنی سفیدی که دریاچه ها را احاطه نموده اند و آتش فشان های تماشای، تنها گوشه ای از زیبایی های جیبوتی است. در جیبوتی می توانید فلامینگوهای زیبا را ببینید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2010: 51 هزار نفر

سیرا لئون

اگر فکر می کنید دیگر در سیرا لئون خبری از سواحل شنی زیبا، موج شکن ها و لاک پشت های دریایی نیست، در اشتباهید. از جنگ داخلی گرفته تا ویروس ابولا، این کشور با مسائل متعددی در سال های اخیر دست و پنجه نرم نموده است ولی گردشگری این کشور به آرامی دوباره جایگاه خود را پیدا می نماید. اگر دوست دارید یک سفر به مقصدهای ساحلی خلوت داشته باشید، سیرا لئون را از قلم نیاندازید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2016: 54 هزار نفر

گینه

در مجاورت سیرا لئون گینه واقع شده است. کشوری که چشم میزانای زیبای ارتفاعات آن زیباترین مقصدها برای پیاده گردی و کوه پیمایی در غرب آفریقا است.

رودهای بزرگ و پرقدرتی از جنگل Fouta Djallon سرچشمه می گیرد. جایی که در آن می توانید یک بعدازظهر عالی را در دل طبیعت بگذرانید و از درختان آنجا آووکادو و انبه بچینید. برای اینکه سفری مجذوب نماینده تر در منظره ها صخره ای و زیبای اینجا داشته باشید، از یکی از راهنمایان تور محلی یاری بگیرید شاید این فرصت برایتان فراهم گردد که با یکی از اهالی آشنا شوید و شب را در یک روستای کوهستانی سر کنید.

آبشارهای مجذوب نماینده، دره های عمیق و مهمان نوازی بینظیر اهالی گینه، از دلایلی است که گردشگران را قانع می نماید تا برای سفر به گینه برنامه ریزی نمایند. در گینه علاوه بر لذت بردن از چشم میزانای زیبای طبیعی، از جاذبه های فرهنگی و سبک زندگی سنتی اهالی نیز لذت می برید.

تعداد گردشگران بین المللی در سال 2016: 60 هزار نفر

منبع: کجارو / edition.cnn.com

به "چرا باید به کم بازدیدترین کشورهای جهان سفر کنیم؟ (قسمت اول)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا باید به کم بازدیدترین کشورهای جهان سفر کنیم؟ (قسمت اول)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید