کشف رابطه وزنه برداری با کاهش خطر مرگ

به گزارش انجمن آقای شرفی، به تازگی تحقیقاتی نو از ارتباط میان وزنه برداری و کاهش خطر مرگ زودرس سخن می گوید.

کشف رابطه وزنه برداری با کاهش خطر مرگ

بر اساس یک تحقیق که به تازگی انجام شده است، وزنه برداری به شکل منظم می تواند خطر مرگ زودرس را در افراد کاهش دهد.

بر اساس این پژوهش، که در مجله پزشکی ورزشی بریتانیا (British Journal of Sports Medicine) به چاپ رسیده است، افراد بزرگسالی که گزارش شده بود اقدام به وزنه برداری می کنند، 9 درصد کمتر با خطراتی روبرو می شوند که سبب مرگ و میر در افراد می شود.

طبق این گزارش، محققان می گویند ترکیبی از ورزش با وزنه و ورزش های هوازی (ایروبیک) به شکل هفتگی می تواند فواید زیادی را به همراه داشته باشد.

پژوهشگران موسسه ملی سرطان در راکویل در استان مریلند آمریکا اقدام به بررسی داده های یکصد هزار بزرگسال کرد که در یک مطالعه غربالگری شرکت داشتند. شرکت کنندگان در این پژوهش میانه سنی شان 71 سال بود و اطلاعاتی در خصوص فعالیت وزنه برداری خود و دیگر ورزش های شان ارائه کرده بودند. از میان شرکت کنندگان، حدود 23 درصد از آن ها تمرین های گوناگون وزنه برداری را انجام می دادند و حدود 16 درصد نیز حداقل یک تا 6 بار در هفته، ورزش های وزنه برداری به شکلی منظم را انجام می دادند.

همچنین تقریبا حدود یک سوم شرکت کنندگان (32 درصد از شرکت کنندگان) از سوی پژوهشگران به اندازه کافی فعال در نظر گرفته شدند؛ بطوری که از این تعداد 24 درصد دستورالعمل های تمرین های هوازی را رعایت می کردند و 8 پا را از این نیز فراتر گذاشتند.

در این دوره پژوهش که 9 سال و نیم به طول انجامید، 28 هزار و 477 شرکت کننده فوت کردند. محققان پس از این بررسی ها متوجه شدند بزرگسالانی که هرگونه فعالیت وزنه برداری داشتد، 9 درصد با خطر کمتر مرگ و میر به علل مختلف روبه رو بوده اند.

منبع: پایگاه خبری اسکای نیوز

انجمن آقای شرفی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کشف رابطه وزنه برداری با کاهش خطر مرگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف رابطه وزنه برداری با کاهش خطر مرگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید