درمان سرطان با استفاده از نیش زنبور

به گزارش انجمن آقای شرفی، زهر زنبور عسل از رشد چندین سلول سرطانی از جمله سرطان خون، کلیه، ریه، کبد، پروستات، مثانه و سلول های سرطان سینه جلوگیری می نماید.

درمان سرطان با استفاده از نیش زنبور

زهر زنبور عسل از رشد چندین سلول سرطانی از جمله سرطان خون، کلیه، ریه، کبد، پروستات، مثانه و سلول های سرطان سینه در لوله های آزمایشی جلوگیری کرد. فعال سازی فسفولیپاز A2 به وسیله ملیتین به عنوان مکانیسم اصلی سمی شدن آن برای سلول های سرطانی پیشنهاد شده است.

عوارض جانبی زنبور عسل

هرچند این موارد به تمام عوارض جانبی روش درمانی زنبور عسل اشاره نمی کند، اما در صورت مشاهده یکی از این علائم حتما با پزشک مراجعه کنید.

یک متاآنالیز از 145 نفر نشان داد که تقریبا 30 درصد از افراد عوارض جانبی خفیف یا شدید از درمان با زهر زنبور را تجربه می نمایند. شایع ترین عوارض ناشی از درمان با زهر زنبور عسل، واکنش های آلرژیک موضعی یا سیستمیک است. حتی در بعضی موارد، می تواند سبب واکنش های تهدید نماینده زندگی مانند (آنافیلاکسی) گردد.

سایر عوارض جانبی عبارتند از:

سبب بروز بیمای های پوستی (خارش، کهیر، قرمزی)، درد و تورم محل تزریق، خستگی، هیپرونتیلاسیون و نارسایی تنفسی، از دست دادن اشتها، استفراغ، آسیب کلیه و خون ریزی می گردد.

هنگام استفاده از زنبور های زنده برای درمان، بهبود آن می تواند زمان گیر باشد. زیرا زنبور ها کیسه سمی و شبکه عصبی خود را در محل نیش ترک می نمایند که می تواند به عنوان آنتی ژن برای تحریک واکنش های التهابی عمل کند.

در یک مطالعه دیگر، یک زن 68 ساله به سندرم گیلن-باره مبتلا شد، یک بیماری خود ایمنی که به اعصاب آسیب می رساند؛ و سبب ضعف عضلانی می گردد که با آغاز آن خیلی سریع منجر به فلج شدن فرد می گردد.

از هر چیزی که سبب التهاب می گردد دوری کنید!

بعضی از افراد ژن هایی دارند که آن ها را بیشتر در معرض التهاب قرار می دهد. از رژیم غذایی، سبک زندگی و روش های پیش گیری که برای چنین افرادی آماده شده بهره ببرید. تا از بروز التهاب های مزمن جلوگیری کنید.

انجمن آقای شرفی علمی پزشکی کلینیک

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "درمان سرطان با استفاده از نیش زنبور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان سرطان با استفاده از نیش زنبور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید