کرونا امیکرون سویه غالب در آمریکا شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، مقامات بهداشتی آمریکا اعلام نمود سویه امیکرونِ ویروس کرونا تبدیل به سویه غالب در این کشور شده است.

کرونا امیکرون سویه غالب در آمریکا شد

به گزارش انجمن آقای شرفی جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، تعداد بیماران مبتلا به کووید 19 در آمریکا طی روز های خاتمهی هفته به خصوص در شهر نیویورک افزایش یافت و بدین ترتیب امید ها برای برگزاری بی دغدغه جشن های خاتمه سال بر باد رفت. این درحالیست که برای مقابله با شیوع سویه امیکرون، محدودیت های کرونایی مجدداً در آمریکا برقرار شده اند.

این افزایش موارد ابتلا موجب نگرانی مقامات بهداشتی در آمریکا شده است. آن ها نگران جهش قابل توجه تعداد مبتلایان در خاتمه جشن های سال نو هستند.سویه امیکرون ویروس کرونا ناگهان تبدیل به سویه غالب ویروس در آمریکا شده است.

بر اساس اعلام مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها، امیکرون از این به بعد عامل ابتلای 73 درصد بیماران به کووید 19 می باشد. در بعضی شهر های بزرگ، صف های طولانی در مقابل مراکز غربالگری تشکیل شده است.

در واشنگتن استفاده از ماسک در اماکن عمومی سرپوشیده بار دیگر اجباری شده است. از کارمندان هم خواسته شده است دوز یادآور واکسن را تزریق نمایند.

با اعلام شرایط اضطراری و افزایش محدودیت در واشنگتن مجددا استفاده از ماسک در محیط های بیرون از خانه اجباری شد.موریل بوزر، شهردار واشنگتن دی سی بیان کرد که استفاده از ماسک از ساعت 6 صبح سه شنبه تا 31 ژانویه (12 بهمن) باید رعایت گردد. مرکز آمریکا بالاترین تعداد روزانه موارد ابتلا به ویروس کرونا را از زمان آغاز همه گیری داشته است.

لینا هیدالگو قاضی شهر هریس کانتی در استان تگزاس بیان کرد اولین مورد از مرگ مبتلا به امیکرون در شهر کانتی به ثبت رسیده است. فردی که جان خود را از دست داد، مردی حدوداً 50 ساله، ساکن ناحیه دو شهر هریس بود.

گفته می گردد این مرد واکسینه نشده بود. این خبر ساعاتی پس از آن گزارش شد که هیدالگو سطح تهدید ویروس کرونا در شهر کانتی را به قابل توجه رساند.

در نیویورک تعداد بیماران طی یک هفته 60 درصد افزایش یافته است. سویه امیکرون با سرعت زیادی در حال توسعه در شمال غرب آمریکاست.

تعداد مبتلایان در میان افرادی که هر دو دوز و حتی دوز سوم واکسن را دریافت نموده اند نیز در حال افزایش است البته علائم بیماری در آن ها خفیف است. کاخ سفید اعلام نموده است رییس جمهور جو بایدن روز سه شنبه با مردم آمریکا درباره سویه امیکرون صحبت خواهد نمود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "کرونا امیکرون سویه غالب در آمریکا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا امیکرون سویه غالب در آمریکا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید