چگونه وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند را محدود کنیم؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، اگر در خصوص مدت زمانی که برای استفاده از گوشی های هوشمند خود صرف می کنید نگران هستید، بهتر است بدانید شما در این زمینه تنها نیستید و تعداد زیادی از افراد در دنیا با مشکل وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند درگیر هستند.

چگونه وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند را محدود کنیم؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، بعضی از افراد به علت وابستگی بیش از حد به موبایلشان حتی در انجام امور روزمره زندگی خود نیز به مشکلاتی برمی خورند و وقت کم می آورند. در ادامه آنالیز می کنیم که آیا راهی وجود دارد که از این وابستگی بیش از حد کم کنیم یا خیر.

از نرم افزارها بهره ببرید

بعضی از نرم افزارها می توانند مدت زمان دقیقی را که شما در فضای مجازی می گذرانید معین نمایند. این نرم افزارها با هدف معین زمانبندی برای استفاده از فضای مجازی و معین زمان استراحت طراحی شده اند و می توانند برای شما مفید باشند. البته مشروط بر آن که واقعا به این نرم افزارها و اپلیکیشن ها وفادار باشید و تقلب نکنید.

اگر شما یک کاربر آیفون هستید، از Time Screen برای درک چگونگی مصرف ساعت در دستگاهتان در هر روز یا هفته، بهره ببرید و سعی در اقدام به کاهش مقدار زمان صرف شده در برنامه های فردی، کنید. ابزارهای دیجیتال سلامت گوگل نیز می توانند همان نوع داده ها را به شما نشان دهند اما بسیاری از آنها در حال حاضر تنها برای تلفن های پیکسل و اندروید وان در دسترس هستند.

از خودتان بپرسید با گوشی هوشمندم چه کار دارم

هر بار گوشی هوشمند خود را بر می دارید از خود بپرسید من با این گوشی هوشمند چه کار دارم و قرار است چه اموری را به وسیله گوشی خود سازماندهی کنم. وقتی از خود چنین سوالی بپرسید، خواه ناخواه کمی دقیق تر عمل می کنید. مثلا اگر می خواهید وارد شبکه های اجتماعی شوید زمان بیشتری صرف می کنید تا زمانی که می خواهید تاکسی آنلاین بگیرید یا خرید آنلاین انجام دهید. اما وقتی بی هدف گوشی را چک کنید کم کم عاددت می کنید که بی علت و با علت گوشی به دست باشید و زمانتان را هدر دهید.

بازی نصب نکنید

اگر قصد ترک عادت وابستگی به گوشی را دارید، بازی نصب نکنید و بازی های موجود را هم پاک کنید. درواقع با این روش زمان بسیار زیادی برای خود می خرید. بسیاری از افراد که به موبایل خود وابسته هستند، زمان زیادی را در بازی های استراتژیک غرق می شوند و در نتیجه کنترل زمان را از دست می دهند. بنابراین سعی کنید بازی نصب نکنید یا به بازی خاصی وابسته نباشید.

زمانتان را پر کنید

بسیاری از افرادی که به گوشی هوشمند خود وابستگی افراطی دارند زمان خالی زیاد دارند. درواقع بیکاری علتی می گردد برای مراجعه مرتب به گوشی هوشمند. بنابراین اگر زمان بیشتری را صرف مطالعه، تمرین مهارت های نو یا مواردی مشابه کنید به مرور از وابستگیتان به موبایلتان کاسته می گردد.

غیرفعال کردن برنامه های غیرکاربردی

سعی کنید برنامه های غیرکاربردی و اضافی را غیر فعال کنید. این موضوع به شما یاری می کنید بی علت اعلان های هشدار دریافت ننموده و در نتیجه گوشی خود را آنالیز نکنید. بسیاری از برنامه های تلفن های همراه عملا سودی ندارند و اضافی محسوب می شوند.

میانبرهای وسوسه برانگیز را بردارید

اگر شبکه های اجتماعی را روی اسکرین خود به عنوان میانبر ذخیره نموده اید، بهتر است هر چه سریعتر گوشی را از این حالت خارج کنید تا وسوسه نشوید وارد شبکه های اجتماعی یا هر فضایی که برایتان مجذوب کننده است شوید، این میانبرهای مجذوب کننده می توان شامل بازی ها و برنامه های تفریح هم بگردد.

تم های غیر مجذوب کننده بهره ببرید

استفاده از تم های مجذوب کننده باعث می گردد خواه ناخواه مرتب به گوشی خود سر بزنید. از تم های کمتر رنگی و غیر مجذوب کننده بهره ببرید تا دائم گوشی خود را آنالیز نکنید.این موضوع می تواند به شما یاری کند راحت تر اعتیاد به گوشی را کنار بگذارید.

منبع: انتخاب

به "چگونه وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند را محدود کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه وابستگی بیش از حد به گوشی های هوشمند را محدود کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید