چگونه در iOS 15 برای هر اپلیکیشن مقدار فونت جداگانه ای تنظیم کنیم؟

به گزارش انجمن آقای شرفی، آیفون دارای یک ویژگی دسترسی بسیار خوب است که به وسیله غالب اپ های محبوب هم پذیرفته شده است.

چگونه در iOS 15 برای هر اپلیکیشن مقدار فونت جداگانه ای تنظیم کنیم؟

ویژگی Dynamic Type به شما اجازه می دهد میزان فونت متن را برای iOS و همه اپلیکیشن هایی که از این ویژگی پشتیبانی می نمایند؛ کاهش یا افزایش دهید. البته، تعییر میزان متن، یک ویژگی شاخص Dynamic Type است و قابلیت های دیگری هم دارد.

در iOS 15 و iPadOS 15 نسخه بتا (نسخه اصلی در پاییز عرضه می گردد)، شما می توانید به میزان فونت متن هر اپلیکیشن و حتی صفحه اصلی به طور مستقل دسترسی داشته باشید. این امر با کنترل Text Size تازه افزوده شده به Control Center دستگاه شما فراهم می گردد.

چگونه کنترل Text Size را به مرکز کنترل اضافه کنیم؟

برای آغاز، باید کنترل Text Size را به Control Center دستگاه خود اضافه کنید تا بتوانید سریع تر و با سوایپ صفحه از گوشه بالا سمت راست صفحه به پایین، سریعا در دسترس باشد.

اپلیکیشن Settings در آیفون یا آیپد را باز کنید و وارد بخش Control Center شوید. روی آیکون سبز رنگ Plus ضربه زده و بعد روی Text Size بزنید تا به مرکز کنترل سیستم عامل دستگاه شما افزوده گردد.

اکنون، می توانید از آیکون سه خط Handle برای تنظیم مجدد کنترل Text Size بهره ببرید.

چگونه میزان متن یک اپلیکیشن خاص را با مرکز کنترل تغییر دهیم؟

حالا که Text Size به مرکز کنترل افزوده شد؛ اپلیکیشنی که می خواهید میزان متن آن را تغییر دهید را باز نموده و بعد از گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش به سمت پایین سوایپ کنید تا Control Center باز گردد. بعد، روی آیکون Aa کنترل Text Size ضربه بزنید.

در پایین، به گزینه Onlyو(app name) بروید (دقت کنید در پرانتز باید نام اپلیکیشن مورد نظر شما باشد). به طور پیش فرض، این ویژگی میزان متن کل سیستم عامل را تغییر می دهد. اکنون، می توانید برای تغییر میزان متن، به سمت بالا یا پایین سوایپ کنید. می توان این تغییر میزان متن را از 80% تا 310% جابه جا کرد.

برای خروج از مرکز کنترل، از پایین صفحه به سمت بالا بکشید. میزان متن به روز شده را فورا در اپلیکیشن خود مشاهده خواهید کرد.

اگر خواستید میزان متن پیش فرض را برگردانید؛ وارد Control Center شده و روی Text Size (همان آیکون Aa) بزنید و بعد پس از سوئیچ به گزینه app-only، تنظیم متن را روی 100% قرار دهید.

منبع: یک پزشک

به "چگونه در iOS 15 برای هر اپلیکیشن مقدار فونت جداگانه ای تنظیم کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه در iOS 15 برای هر اپلیکیشن مقدار فونت جداگانه ای تنظیم کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید