پیکر نیمه جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی های را سیاسی ندارد

به گزارش انجمن آقای شرفی، پیکر نیمه جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی های سیاسی را ندارد و شاید همین روز ها آخرین فرصت ها برای نجات این مجموعه عظیم باشد.

پیکر نیمه جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی های را سیاسی ندارد

به گزارش خبرنگار دانشگاه انجمن آقای شرفی، در پی ایجاد تنش در جلسه سازمان خصوصی سازی با حضور مدیرکل نظارت و مطالبه گری این سازمان و جمعی از نمایندگان کارگری هپکو، این کارگران بیانیه ای صادر کردند و در آن اقدامات سازمان خصوصی سازی را زمینه ساز بروز مسائل بسیاری در هپکو دانستند.

در این بیانیه آمده است:

اقدامات بی بدیل و هنرمندانه! سازمان خصوصی سازی در سنوات گذشته و طی 2 مرحله واگذاری سهام شرکت هپکو به افراد فاقد اهلیت و صلاحیت منجر به بروز مسائل عدیده و جدی برای یکی از شرکت های مادر تخصصی کشور و تنها فراوری کننده واقعی ماشین آلات راهسازی در خاور میانه شد و بدهی 1000 میلیارد تومانی و انبار های خالی از مواد اولیه فقط گوشه ای از جفایی است که به بیت المال مسلمین وارد شده است.

سال ها اعتراض و برگزاری جلسات با مسئولین مختلف از نمایندگان شهر اراک در مجلس شورای اسلامی، استاندار، روئسای وقت سازمان خصوصی سازی تا رئیس قوه مجریه، رئیس قوه مقننه و رئیس قوه قضائیه، اخیرا منجر به انتصاب یک مدیر چند شغله و غیر متخصص در راس مجموعه هپکو و به تبع آن تعدادی (به اصطلاح) مدیر بی کفایت، ناتوان، غیر متعهد و نجومی بگیر در مجتمع فراوریی و اختصاص مبالغ ناچیزی وام -که به زحمت جوابگوی فقط پرداخت حقوق پرسنل می باشد- شدکه این دستاورد گرانبها! حاصل بیش از 3 ماه تبلیغات رسانه ای، پرشور و مداوم مسئولین محترم مبنی بر عزم جدی ایشان برای احیای مجدد و رونق فراوری در هپکو بوده است.

متاسفانه عملکرد بسیار نامناسب مسئولین موجب شده که روز به روز به بدهی های این مجموعه به دلیل تاخیر در بازپرداخت بدهی ها و هزینه های جاری اضافه شده و چنانچه اقدام موثر و سریعی صورت نپذیرد در آینده نزدیک شاهد بلعیده شدن کل مجموعه توسط بدهی ها یی باشیم که حاصل بی تدبیری دولت های وقت در واگذاری هپکو بوده است.

متاسفانه عدم رسیدگی به موقع به این موضوع منجر به از بین رفتن یک برند ملی و به تبع آن بیکاری و مسائل اقتصادی هزاران نفر از خانواده ایشان در جامعه خواهد شد.

برادران عزیز مسئول در جمهوری اسلامی!

پیکر نیمه جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی های سیاسی ندارد و شاید همین روز ها آخرین فرصت ها برای نجات این مجموعه عظیم باشد. پس تا دیر نشده از شما عاجزانه تقاضاداریم برای برطرف مسائل هپکو بصورت ریشه ای اقداماتی موثر و شایسته انجام دهید که به نظر می رسد مهمترین آن ها مشکل مالکیت باشد.

هر چند معین نشد که این همه قول های مسئولین مختلف مبنی بر واگذاری 3000 دستگاه مناقصه ماشین آلات راهسازی مورد احتیاج ادارات راه طی سالیان گذشته چه زمانی قرار است عملی گردد.

پس مالکیت هپکو را یا به اهلش (مجموعه یا نهادی که توان و صلاحیت برطرف مسائل و احیا و رونق آنرا دارد) بسپارید و یا اگر چنین امکانی وجود ندارد آن را به دولت به عنوان مالک اولیه و مسبب اصلی تمام مسائل برگردانید.

فراموش نکنیم احداث مجدد شرکت هایی نظیر هپکو، آذراب واگن پارس درشرایط فعلی تقریبا غیر ممکن است. در چنین شرایطی آیا درخواست کارگران مبنی بر حفظ وصیانت از بیت المال مسلیمن نادرست است؟

آیا پس از گذشت این همه سال، دوره حرف درمانی تمام نشده و زمان همت مسئولین برای انجام اقدام ریشه ای فرا نرسیده است؟

کمی خود را به جای این کارگران رنج کشیده قرار دهیم و اگر راهکار بهتری (از اقدامات مختلفی که آن ها طی این چندین سال در جهت احیای صنعت خود اجرا نموده اند) سراغ دارید دریغ نکنید و اگر راهکارهایتان سیاسی و در جهت منافع سرمایه داران غرب گرا و لیبرال صفت است عاجزانه درخواست داریم که به راهکار کارشناسان و متخصصینی که سال ها برای این صنعت زحمت کشیده اند یک بار برای همواره گوش فرا دهید و هپکو را نجات دهید!

اما خواسته به حق و کارشناسانه پرسنل هپکو:

  • مشخص تکلیف قطعی مالکیت شرکت هپکو و واگذاری به یک نهاد یا سازمان امین و اهلیت دار تحت نظارات قوه قضاییه

    رسیدگی هر چه سریعتر به ساختار اقتصادی شرکت و حسابرسی از امروز تا 12 سال گذشته

  • اصلاح ساختار منابع انسانی شرکت شامل مشخص تکلیف بازنشستگان و استخدام نیروی جدید جهت آغاز مجدد فراوری

    سامان دهی بدهی های شرکت به سازمان ها و ارگان ها و فریز کردن حداقل 5 ساله آن ها

  • اصلاح ساختار مدیریتی شرکت شامل گماردن مدیران متخصص و متعهد و باتجربه نه مدیران صرفا سیاسی

  • بازسازی اعتبار نزد مشتریان و شرکای تجاری با تزریق سرمایه در گردش مناسب برای انجام پروژه های تعهد آور قبلی و واریز پیش پرداخت به شرکای خارجی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پیکر نیمه جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی های را سیاسی ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیکر نیمه جان هپکو بیش از این تاب آزمون و خطا و بازی های را سیاسی ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید