آموزش و پرورش: مقاوم سازی مدارس 100 هزار میلیارد اعتبار احتیاج دارد

به گزارش انجمن آقای شرفی، وزیر آموزش و پرورش، 81 درصد کلاس های درس را دارای ایمنی و استحکام کافی دانست و گفت: برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی مابقی کلاس ها به بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج داریم.

آموزش و پرورش: مقاوم سازی مدارس 100 هزار میلیارد اعتبار احتیاج دارد

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، یوسف نوری روز دوشنبه در گردهمایی مشترک سه وزارتخانه آموزش و پرورش، کشور و راه و شهرسازی که با حضور احمد وحیدی و رستم قاسمی و جمعی از اعضای شورای معاونان این وزارتخانه ها برگزار گردید، تصمیم گیری در خصوص مسائل مربوط به ساماندهی فضاهای آموزشی و پرورشی را از اهداف برگزاری این نشست مشترک مطرح کرد.

وزیر آموزش و پرورش، 81 درصد کلاس های درس کشور را دارای ایمنی و استحکام کافی دانست و اضافه کرد: از 19 درصد به جامانده هم 6 درصد کلاس ها احتیاجمند تخریب و بازسازی و 13 درصد احتیاجمند مقاوم سازی است که برای تخریب، بازسازی و مقاوم سازی آنها در حال حاضر بیش از 100 هزار میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

نوری، میانه سرانه فضای آموزشی کشور را 5.22 مترمربع توصیف کرد و اضافه کرد: هشت استان سرانه ای کمتر از میانگین کشور دارند، که 136 هزار میلیارد تومان برآورد اعتبارات مورد احتیاج برای رساندن آنها به میانه کشوری است و به طور کلی استاندارد تعریف شده سرانه فضای آموزشی 8.39 متر مربع است که اعتبار مورد احتیاج برای تحقق آن 570 هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به رشد جمعیت دانش آموزی کشور، گفت: در ابتدای دهه 90، 12 میلیون دانش آموز داشتیم، بعد از 10 سال این رقم به 16 میلیون نفر رسیده است، که این امر موجب شده با وجود حجم بالای فعالیت صورت گرفته در تامین زیرساخت های آموزشی همچنان کمبودهایی در چند استان داشته باشیم.

وزیر آموزش و پرورش از استانداران و معاونان عمرانی استانداری ها خواست که مسائل آموزش و پرورش را با دیدی متفاوت نگاه نمایند و در جهت حل آنها به ویژه در حوزه زیرساخت ها و تامین فضاهای آموزشی و پرورشی مورد احتیاج اهتمام بیشتری داشته باشند.

نوری در ادامه با اشاره به بند (ی) تبصره (9) قانون بودجه سال 1401 درباره فروش املاک مازاد آموزش و پرورش، تاکید نمود: با هم افزایی و تعامل سازنده در استان ها، استانداران همکاری لازم را به منظور شناسایی و فروش املاک مازاد آموزش و پرورش داشته باشند تا عواید آن صرف مدرسه سازی در همان شهرستان و منطقه ها محروم گردد.

وزیر آموزش و پرورش بعلاوه از استانداران خواست که با توجه به صراحت قانون در خصوص اختصاص 3 درصد از عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش به منظور تأمین فضا و تجهیزات آموزشی و پرورشی، اهتمام و پیگیری لازم را در تحقق این ماده قانونی داشته باشند.

منبع: فرارو

به "آموزش و پرورش: مقاوم سازی مدارس 100 هزار میلیارد اعتبار احتیاج دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آموزش و پرورش: مقاوم سازی مدارس 100 هزار میلیارد اعتبار احتیاج دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید