پوتین لایحه تشکیل شورای فدراسیون را به دوما تقدیم کرد

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس جمهور روسیه لایحه ای را درخصوص تشکیل شورای فدراسیون (مجلس علیا) به دوما تقدیم نموده که امتیازی را برای رئیس جمهور جهت انتصاب سناتورهای مادام العمر در نظر می گیرد و روشی را برای روسای جمهور سابق روسیه برای بدست آوردن این صندلی معرفی می نماید.

پوتین لایحه تشکیل شورای فدراسیون را به دوما تقدیم کرد

به نقل از خبرگزاری تاس، پاول کراشنیکوف، رئیس کمیته توسعه و قانون گذاری دوما گفت: ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بسته دیگری از لایحه ها را با هدف اجرای مفاد اصلاح شده قانون اساسی به دوما تقدیم کرد.

وی اضافه نمود: نسخه جدید این قانون درخصوص فرایند تشکیل شورای فدراسیون در امتداد متمم های قانون شرایط عضو شورای فدراسیون و شرایط معاون دومای مجلس فدرال فدراسیون روسیه تدوین شده است.

سرویس مطبوعاتی کمیته توسعه و قانون گذاری دوما گفت: علاوه بر نمایندگان قوه مقننه و مجریه، روسای جمهور سابق روسیه نیز قرار است وارد شورای فدراسیون شوند و در کنار 30 نماینده فدراسیون روسیه که توسط رئیس جمهور منصوب می شوند به سناتورهای مادام العمر تبدیل می شوند و از این تعداد نماینده تنها هفت تن از آنها مادام العمر خواهند بود.

این لایحه تاکید دارد که سناتورها که نمایندگان فدراسیون روسیه هستند با حکم ریاست جمهوری برای یک دوره شش ساله یا مادام العمر منصوب می شوند. رئیس جمهور نمی تواند بیش از هفت سناتور مادام العمر انتخاب کند. انتصاب سناتورها یکی از امتیازهای ریاست جمهوری است اما یک وظیفه محسوب نمی گردد به همین خاطر می تواند از آن هر زمانی استفاده کند.

الزامات برای روسای جمهور سابق در بند مجزایی در نظر گرفته شده است. رئیس جمهور روسیه که دوره تصدی اش به سرانجام رسیده، از زمانی که درخواست خود را با تمامی اسناد و مدارک لازم که ضمیمه پفراینده شده به شورای فدراسیون ارسال کند، صندلی یک سناتور را بدست می آورد. این درخواست ظرف سه ماه پس از خروج رئیس جمهور از دفتر ریاست جمهوری ارائه خواهد شد. به علاوه، رئیس جمهوری که دوره تصدی اش پیش از تصویب این لایحه سرانجام یافته باشد، درخواست خود را ظرف سه ماه از زمان به اجرا درآمدن این قانون ارائه می نماید.

براساس این لایحه، فردی می تواند عضو شورای روسیه گردد که بالای 30 سال سن داشته باشد، از شهرت خوبی برخوردار باشد، ساکن دائمی روسیه باشد و شهفرایند هیچ کشور خارجی دیگری نباشد و اجازه سکونت دائمی در هیچ کشور خارجی دیگری نداشته باشد.

افرادی که به جرائم متوسط محکوم شده اند، واجد شرایط برای این سمت نیستند. این در حالی است که قانون کنونی تنها به جرائم جدی یا بسیار جدی اشاره دارد. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "پوتین لایحه تشکیل شورای فدراسیون را به دوما تقدیم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پوتین لایحه تشکیل شورای فدراسیون را به دوما تقدیم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید