خاتمه تلخ آچار فرانسه تیم ملی ، ستاره محبوب کی روش گزینه آخرش هم نبود!

به گزارش انجمن آقای شرفی، به احتمال فراوان وحید امیری چپ پای سرشناس پرسپولیس با نیمکت نشینی مطلق در جام جهانی 2022 قطر به کار خودش در تیم ملی سرانجام داد.

خاتمه تلخ آچار فرانسه تیم ملی ، ستاره محبوب کی روش گزینه آخرش هم نبود!

به گزارش انجمن آقای شرفی، وحید امیری فوتبال حرفه ای را خیلی دیر و از 24 سالگی شروع کرد اما خیلی زود نام خودش را بر سر زبان ها انداخت و به پیراهن تیم ملی ایران رسید.

اوج درخشش او در جام جهانی 2018 بود. اغراق نیست اگر بگوییم وحید امیری برترین بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی روسیه بود. شاید بسیاری از اهالی فوتبال امیری را در تورنمنت روسیه با آن تونل معروفی که از بین پاهای پیکه ایجاد کرد به خاطر بیاورند اما اگر یک بار دیگر فیلم سه بازی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال را مرور کنید به این مهم پی خواهید برد که وحید امیری همراه با امید ابراهیمی برترین بازیکنان تیم ایران در آن تورنمنت بودند.

آن روزها هم مثل امروز در حاشیه تیم ملی بحث تأثیرگذاری بازیکنان داخلی و لژیونرها مطرح بود. بعضی درخشش گاه و بیگاه لژیونرها در تیم های باشگاهی شان را مثل چماق بر سر طرفداران فوتبالیست های داخلی می کوبیدند و در مقابل بعضی اعتقاد داشتند بازیکنان شاغل در لیگ برتر خودمان که حضور مستمری در ترکیب اصلی تیم های خود دارند، کارگشاتر و کارامدترند.

در انتها آن تورنمنت که تیم ملی با 4 امتیاز و کمی بدشانسی از صعود به مرحله بعد بازماند، آن دسته که اعتقاد به کارایی بالاتر بازیکنان داخلی داشتند سر بلند شدند چرا که امیری و ابراهیمی بالاتر از هر لژیونری برترین عملکرد را ارائه دادند.

4 سال بعد و در آستانه جام جهانی 2022 قطر، وحید امیری دچار مصدومیت از ناحیه کمر شد. با اینکه امیری بعد از حدود 4 ماه درگیری با عمل جراحی کمر آماده بازی شده و در چهار، پنج بازی آخر پرسپولیس در لیگ برتر به تیم ملی دعوت شده بود اما همه تصور می کردند کی روش با توجه به مدل فوتبالی که از تیمش می خواهد و قابلیت های چندگانه امیری حتماً از او استفاده خواهد نمود. امیری بازیکنی با قابلیت بازی در تمام خطوط و با توضیح وظایف فرق دارد. او در پرسپولیس این سال ها در سیستم 2-4-4 هم دفاع چپ بوده، هم هافبک چپ و هم مهاجم. امیری در سیستم 3-3-4 تیم ملی در دوره قبلی جام جهانی به عنوان یکی از بازوهای خط میانی در ترکیب نهاده شد کما اینکه در همان سیستم می تواند مدافع چپ یا وینگر چپ هم باشد.

با چنین قابلیت هایی و با در نظر گرفتن آمادگی امیری، کی روش از این بازیکن نه در مقابل انگلیس و نه در ملاقات با ولز استفاده نکرد. طعنه آمیز آن که در ملاقات با آمریکا وقتی نه احسان حاج صفی و نه میلاد محمدی توانستند انتظارات را برآورده نمایند باز هم کارلوس کی روش ترجیح داد ابوالفضل جلالی جوان را به زمین بفرستد و وحید امیری را نادیده بگیرد.

حالا وحید امیری در 34 سالگی به انتها کار خود در تیم ملی نزدیک شده است. به نظر هم می رسد با وجود جوانان با انگیزه ای مثل ابوالفضل جلالی، امید نورافکن و ... او دیگر شانسی برای دعوت به تیم ملی نداشته باشد و جام جهانی 2022 قطر، آخرین حضور این بازیکن چپ پا در تیم ملی ایران بوده باشد.

منبع: خبر ورزشی

منبع: همشهری آنلاین

به "خاتمه تلخ آچار فرانسه تیم ملی ، ستاره محبوب کی روش گزینه آخرش هم نبود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاتمه تلخ آچار فرانسه تیم ملی ، ستاره محبوب کی روش گزینه آخرش هم نبود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید