نگرانی کانادا از طرح بایدن برای حمایت از خرید محصولات آمریکایی

به گزارش انجمن آقای شرفی، کانادا پس از ابراز ناامیدی از لغو مجوز خط لوله نفت کی استون از سوی بایدن، این بار از طرح حمایتی او برای خرید محصولات آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

نگرانی کانادا از طرح بایدن برای حمایت از خرید محصولات آمریکایی

به گزارش گروه بین الملل انجمن آقای شرفی به نقل از رویترز، کانادا از برنامه های تازه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر حمایت از خرید محصولات آمریکایی ابراز نگرانی کرد.

کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا اظهار داشت: از رئیس جمهور آمریکا که طرح خرید محصولات آمریکایی را به منظور اطمینان از سود شرکت های داخلی از هزینه های فدرال پیشنهاد داد، ناامید شدیم.

فریلند به انجمن آقای شرفی گفت: در صورت گفت وگو و مذاکره با دولت بایدن، مسئله تجارت آزاد در دستور کار اتاوا خواهد بود چرا که این دو همسایه دارای اقتصاد کاملا تلفیقی هستند.

توسعه خط لوله کی استون و مبارزه با همه گیری کرونا از اصلی ترین مسائل مطرح شده در نخستین گفت وگوی بایدن با نخست وزیر کانادا بود که در آن ترودو از توسعه خط لوله کی استون حمایت کرد ولی جو بایدن اظهار داشت به این طرح انتها می دهد.

طرح توسعه خط لوله کی استون که بعد از توسعه، کی ستون ایکس ال نام می گیرد قابلیت ارسال نفت کانادا به سوی پالایشگاه های آمریکا را افزایش می دهد اما مشکل اینجاست که باراک اوباما با توسعه این خط لوله مخالف بود و بایدن نیز با این طرح مخالف است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "نگرانی کانادا از طرح بایدن برای حمایت از خرید محصولات آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگرانی کانادا از طرح بایدن برای حمایت از خرید محصولات آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید