موبایل ساخت ایران استاندارد است؟، ایران قطعات موبایل نمی سازد

به گزارش انجمن آقای شرفی، رضا قربانی، رییس کمیسیون ساماندهی و تنظیم بازار انجمن واردکنندگان موبایل به خبرنگاران گفت: ایران قطعات موبایل نمی سازد و اگر در آینده کارخانه های قطعه سازی در کشور فعال شوند در حد لوازم جانبی و شارژر خواهد بود.

موبایل ساخت ایران استاندارد است؟، ایران قطعات موبایل نمی سازد

وی گفت: تولید قطعات موبایل به صرفه نیست و کشورهایی نظیر مالزی، هند، کشورهای آمریکای جنوبی و اندونزی نیز قطعات خود را وارد می کنند و قطعه سازی ندارند و طراحی گوشی نیز فقط توسط چند شرکت در دنیا انجام می شود و طراحی با شرکت تولید کننده نیست.

گوشی های ساخت داخل چقدر به استانداردهای دنیای نزدیک است؟ قربانی در پاسخ به این سئوال گفت: ساختار تولید گوشی تلفن همراه در دنیا تعیین است و با توجه به قطعاتی که در دستگاه به کار می رود می توانیم گوشی هایی مشابه استانداردهای دنیای در کشور تولید کنیم که قابل رقابت با تولیدات سایر کشورها باشد.

این تولید کننده گوشی تلفن همراه در خصوص تمایل مردم برای خرید موبایل تولید داخل گفت: در سال 92 که شروع به تولید گوشی کردیم فروش بسیار سخت بود و مردم نمی پذیرفتند اما بعد از گذشت سال ها شرایط کمی بهتر شده است.

در خاتمه سال 98 تعرفه واردات تلفن همراه به بهانه حمایت از تولید گوشی همراه داخلی، محصولی که قطعات آن تماما وارداتی است 60 درصد افزایش یافت حال باید دید سود این حمایت اجباری موجب رونق تولید و رضایت مردم می شود!

منبع: تجارت نیوز

به "موبایل ساخت ایران استاندارد است؟، ایران قطعات موبایل نمی سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موبایل ساخت ایران استاندارد است؟، ایران قطعات موبایل نمی سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید