راهنمای خرید خانه های زیر قیمت در گران ترین منطقه تهران

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران- میانگین قیمت مسکن در منطقه یک که گران ترین نقطه تهران است، طبق آخرین آمار های رسمی به متری 95 میلیون تومان رسیده. رقمی که رشد تقریبا 20 میلیونی ارزش هرمترمربع آپارتمان مسکونی نسبت به ابتدای سال را در این بخش مرکز نشان می دهد و معادل افزایش 25 درصدی است. به این ترتیب خرید خانه های 80 تا 100 متر که معمولا دوتا اتاق خواب دارند در گران ترین منطقه تهران بین هفت میلیارد و 600 میلیون تا 9 میلیارد و 500 میلیون تومان تمام می گردد. البته این ارقام به میانگین ارزش خانه های منطقه یک درجریان خرید و فروش های رسمی آبان ماه مربوط می گردد و آنالیز تازه ترین آگهی های مربوط به فروش مسکن در منطقه یک نشان می دهد امکان خرید خانه های زیر قیمت در این بخش شهر وجود دارد. برای این کار در قدم اول باید از محله های معروف و گران قیمت مثل کامرانیه و فرمانیه و ... فاصله گرفت یا با نداشتن امکاناتی مثل آسانسور، انباری و پارکینگ کنار آمد.

راهنمای خرید خانه های زیر قیمت در گران ترین منطقه تهران

به گزارش انجمن آقای شرفی، قیمت آپارتمان 100 متری در محدوده دارآباد تهران شش میلیارد و 150 میلیون تومان اعلام شده است. فروشنده این واحد که روز شنبه 19 آذر آگهی خود را تنظیم نموده، ارزش هر مترمربع از این خانه را 61 میلیون و 500 هزار تومان درنظر گرفته که این رقم براساس آمار های رسمی تقریبا 33 میلیون و 500 هزار تومان کمتر از میانگین ارزش خانه های مسکونی منطقه یک است. چیزی که باعث شده تا فروشند با این رقم حاضر به فروش باشد، احتمالا عمر بنا 22 ساله آپارتمان است وگرنه طبق اطلاعات نوشته شده در آگهی، واحد با آسانسور و پارکینگ فروخته می گردد. در شهرک کوثر یکی از واحد های 91 متری برج آینده ساز را با رقم پنج میلیارد و 300 میلیون تومان آگهی نموده اند؛ یعنی تقریبا متری 58 میلیون تومان که معادل ارزش خانه های منطقه پنج است و 37 میلیون زیر قیمت آپارتمان های منطقه یک به شمار می رود. عمر بنا 16 باعث شده تا فروشنده با این رقم چشم انتظار خریدار باشد.

فروشنده آپارتمان 83 متری در محدوده سوهانک تهران رقم چهار میلیارد و 700 میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد داده است. به این ترتیب ارزش هر مترمربع از این واحد چیزی معادل 56 میلیون تومان است که 39 میلیون تومان کمتر از میانگین ارزش خانه های منطقه یک است. البته علاوه بر عمر بنا 15 ساله، این واحد که طبقه چهارم واقع شده، از داشتن آسانسور محروم است و به همین علت کمتر از میانگین ارزش خانه های منطقه یک فروخته می گردد. به گزارش انجمن آقای شرفی، در اراج که معمولا ارزش خانه ها نسبت به محله هایی مثل کامرانیه، فرمانیه و ... کمتر است، واحد 80 متری را دقیقا پنج میلیارد می فروشند. این واحد که تقریبا دو دهه پیش ساخته شده، بدون پارکینگ و آسانسور به خریدار تحوی داده می گردد. در شهرک صدف یکی از واحد های برج باغ را با رقم هشت میلیارد تومان می فروشند. متراژ 97 متری این واحد به معنی ارزش 82 میلیونی هر متر آن به شمار میرود. این رقم با احتساب عدد 95 میلیونی میانه قیمت مسکن در منطقه یک، 13 میلیون زیر قیمت است. واحدی که تقریبا 10 سال پیش ساخته شده و با امکانات کامل فروخته می گردد. در فاز سوم شهرک محلاتی آپارتمان 100 متری را پنج میلیارد و 700 میلیون تومان آگهی نموده اند؛ متری 57 میلیون تومان. این یکی سال 80 ساخته شده و بدون پارکینگ فروخته می گردد.

مشخصات واحد های 80 تا 100 متری زیر قیمت در منطقه یک

محدوده و متراژ

عمر بنا

شرح

قیمت کل

ارزش هر مترمربع

دارآباد 100 متر

22 سال

آسانسور و پارکینگ

6.15 میلیارد تومان

61.5 میلیون تومان

شهرک کوثر 91 متر

16 سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

5.3 میلیارد تومان

58 میلیون تومان

سوهانک 83 متر

15 سال

بدون آسانسور

4.7 میلیارد تومان

56 میلیون تومان

اراج 80 متر

19 سال

بدون آسانسور و پارکینگ

پنج میلیارد تومان

62.5 میلیون تومان

شهرک صدف 97 متر

11 سال

آسانسور، انباری و پارکینگ

هشت میلیارد تومان

82 میلیون تومان

شهرک محلاتی 100 متر

21 سال

بدون پارکینگ

5.7 میلیارد تومان

57 میلیون تومان

منبع: فرارو

به "راهنمای خرید خانه های زیر قیمت در گران ترین منطقه تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید خانه های زیر قیمت در گران ترین منطقه تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید