حداکثر افزایش قیمت انواع روغن اعلام شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرنگاران : براساس اعلام ستاد تنظیم بازار قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی 55 هزار ریال مشخص شد.

حداکثر افزایش قیمت انواع روغن اعلام شد

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از انجمن آقای شرفی،در یکصد و سیزدهمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در راستای اجرای مصوبات جلسه قبلی کارگروه تنظیم بازار در مورد معین قیمت مدیریتی روغن خام، کارگروه مربوطه تشکیل و با توجه به افزایش قیمت جهانی انواع روغن (مورد تایید کمیته ارزی) تغییرات قیمت جهانی بر نهاده ها، روغن خام و محصولات نهایی محاسبه و معین شد.

بر این اساس، قیمت هر کیلوگرم روغن خام سویا و پالم در مبادی ورودی 55 هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم روغن خام آفتاب و کلزا در مبادی ورودی نیز 60 هزار ریال معین شد.

ستاد تنظیم بازار با توجه به افزایش قیمت روغن خام و سایر هزینه ها از جمله ملزومات بسته بندی و ورق، حداکثر افزایش قیمت مصرف نماینده انواع روغن در بسته بندی پت را 10 درصد و سایر انواع بسته بندی ها را 13 درصد گفت.

در این ستاد مقرر شد قیمت احجام و بسته بندی های مختلف روغن توسط سازمان حمایت مصرف نمایندگان و تولیدنمایندگان محاسبه و در سامانه 124 بارگذاری گردد.

همچنین مقرر شد سازمان های صمت 31 استان ضمن اهتمام هرچه بیشتر در مورد رعایت قیمت های مصوب، نسبت به کنترل اسناد و مدارک مربوط به ورود و خروج روغن نباتی از کارخانجات تولیدی و انبار های مستقر در استان، نحوه توزیع آن و ممانعت از فروش به عوامل واسطه (با هدف بازارسازی و افزایش قیمت) اقدام و با تخلفات احتمالی برخورد قانونی نمایند.

معین قیمت نهاده های دامی در مبادی ورودی بر اساس آخرین تغییرات قیمت جهانی

ستاد تنظیم بازار قیمت نهاده های دامی را بر اساس آخرین تغییرات قیمت جهانی (مورد تایید کمیته ارزی) به تصویب رساند.

بر این اساس قیمت هر کیلوگرم دانه سویا در مبادی ورودی 31 هزار ریال و قیمت هر کیلوگرم کنجاله سویا در مبادی ورودی 32 هزار و 200 ریال معین شد.

ستاد تنظیم بازار همچنین قیمت هر کیلوگرم ذرت و جو را در مبادی ورودی 17 هزار ریال گفت.

در این ستاد مقرر شد، سقف قیمت های جهانی خرید این نهاده ها در سامانه جامع تجارت به صورت مستمر توسط کارگروه نظارت و تخصیص ارز، آنالیز و بروز گردد.

تمامی قیمت های معین شده در مورد انواع روغن و نهاده های دامی در مبادی ورودی بوده و کرایه حمل مستند به اسناد و مدارک مثبته و بارنامه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به تناسب در این قیمت ها قابل اعمال است.

همچنین در مورد دانه های روغنی، کرایه حمل متناسب با روغن خام و کنجاله استحصالی اعمال می گردد.

در ستاد تنظیم بازار مقرر شد که با توجه به ضرورت تسهیل تامین و توزیع نهاده های دام و طیور، از آنجایی که در سامانه بازارگاه برای توزیع نمایندگان نهاده های دام و طیور نقش و صندلی تعریف شده است، تمامی هزینه های توزیع برای تحویل نهادها به دامداران و مرغداران توسط تمامی عوامل و واسطه های فروش به ازای هر کیلوگرم جو و ذرت 150 ریال و برای هر کیلوگرم کنجاله 250 ریال مصوب شد که این مبلغ شامل اتحادیه ها و تشکل های مربوطه نیز می گردد.

منبع: اقتصادنیوز

به "حداکثر افزایش قیمت انواع روغن اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حداکثر افزایش قیمت انواع روغن اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید