ایکس باکس: استریم ابری جایگزین کنسول ها نیست

به گزارش انجمن آقای شرفی، مایکروسافت با سرویس ابری استریم بازی خود وارد حوزه جدیدی از تفریح و بازی های ویدئویی می گردد اما این شرکت اعلام نموده است که انتظار ندارد به این زودی ها استریم ابری جایگزین کنسول ها گردد، تازه اگر چنین چیزی روزی اتفاق بیفتد.

ایکس باکس: استریم ابری جایگزین کنسول ها نیست

پاو بهارداج (Pav Bhardwaj)، مدیر ارشد فراوری دنیای ایکس باکس گیم پس، در مصاحبه ای گفت که کنسول ها همچنان در این معادله نقش خواهند داشت. او در مصاحبه ای با سایت GI.biz اعلام کرد: بعضی از افراد همواره دوست دارند روی کنسول بازی نمایند، یک کنسول در اتاق نشیمن خود برای دانلود بازی داشته باشند و این نوع تجربه را حفظ نمایند. من عاشق کنسول ها هستم - [استریم کردن] فقط یک راستا دیگر است، گزینه دیگری برای باز کردن بازی ها برای افراد دیگر.

او در ادامه شرح داد: این گونه نیست که یکی به ضرر دیگری باشد، این شرایط و مکان واقعاً خوبی برای ارائه همه این فرصت های مختلف است. هنوز کامپیوترهای شخصی وجود دارد و وجود خواهند داشت و شکل های جدیدی هم از آن در آینده خواهند آمد.

به صورت کلی نظر بهارداج این است که سرویس های ابری در بازی های ویدئویی یک آلترناتیو عالی برای کنسول های بازی است و نه یک جایگزین کامل برای آن ها.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ممکن است فردی یک کنسول خانگی سنتی را خریداری نکند و مایکروسافت با ارائه سرویس استریم ابری به عنوان یک انتخاب دیگر، کوشش دارد که تجربه ایکس باکس را به هر دستگاهی که مخاطب هم اکنون در اختیار دارد، بیاورد. علاوه بر این، بازی های ابری به ایکس باکس یاری می نماید تا به نقاط مختلفی از دنیا دسترسی پیدا کند، جایی که کنسول های خانگی سنتی به مقدار یک گوشی هوشمند یا تبلت محبوب نیست.

او گفت: دلایل مختلفی وجود دارد که چرا مردم یک سخت افزار خاص را نمی خرند: ارزان بودن، دسترس پذیری، شاید آن ها گیمرهایی هستند که از کار افتاده اند یا قبلاً دستگاه هایی را برای پلتفرم های دیگر خریداری نموده اند. ما واقعاً فکر می کنیم که این موضوع بیشتر به دسترسی پذیر و انتخاب ارتباط پیدا می نماید.

استریم ابری ایکس باکس که همراه با ایکس باکس گیم پس آلتیمیت ارائه شده است، اخیراً به وسیله سامسونگ گیمینگ هاب (Samsung Gaming Hub) دامنه دسترس پذیری خود را بیشتر نموده است. هر فردی که تلویزیون های سال 2022 سامسونگ را خریداری کند، می تواند بازی ها را مستقیماً از برنامه داخلی تلویزیون خود پخش کند و تنها چیزی که احتیاج دارد یک حق عضویت و یک کنترلر بلوتوثی ایکس باکس است.

به همین دلیل، مدیر محصولات الکترونیک سامسونگ یعنی گاس گریمالدی (Gus Grimaldi) هم چنین عقیده دارد. او هم باور دارد که کنسول ها نزد گیمرها بسیار محبوب هستند و استریم های ابری می توانند یک انتخاب دیگر و عالی نسبت به کنسول ها محسوب شوند. او می گوید: ما می خواهیم درهای این زیست بوم را بر روی همه باز کنیم و موانع موجود را رفع کنیم. این کار درباره دادن انتخاب به مردم است. باید در نظر داشت که همه لزوماً گیمرهای حرفه ای نیستند.

مایکروسافت چندی پیش قراردادی را با اپیک گیمز منعقد کرد که طی آن تجربه فورتنایت روی سرویس ابری هم کاملاً رایگان بود و حتی احتیاجی به خرید حق عضویت این سرویس را نداشت.

همه این ها نشان می دهد که مایکروسافت برنامه ای جدی برای استریم ابری در نظر دارد اما در عین حال به نظر نمی رسد که آن ها بخواهند فعلاً از بازار کنسول ها کنار بکشند و هنوز به این بازار باور دارند.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایکس باکس: استریم ابری جایگزین کنسول ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایکس باکس: استریم ابری جایگزین کنسول ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید