اطلاعات جالب جیمز وب از کمربندهای عجیب و غریب اطراف منظومه ستاره ای ، سیاراتی عجیب در فاصله 25 سال نوری از ما

به گزارش انجمن آقای شرفی، تلسکوپ فضایی جیمزوب اطلاعات جالبی درباره مدارهای اطراف منظومه ستاره ای فم الحوت در اختیار ستاره شناسان قرار داده است.

اطلاعات جالب جیمز وب از کمربندهای عجیب و غریب اطراف منظومه ستاره ای ، سیاراتی عجیب در فاصله 25 سال نوری از ما

به گزارش انجمن آقای شرفی و به نقل از گیزموچاینا، در فاصله 25 سال نوری از ما، منظومه ستاره ای فم الحوت واقع شده است. سرزمین عجایب ستاره ای که پر از شگفتی ها و اسرار است. برای سال ها، ستاره شناسان مجذوب فم الحوت بودند و اکنون به لطف تلسکوپ فضایی جیمز وب، ما در حال دستیابی به اطلاعات بیشتری از آن هستیم. در مطالعه ای که اخیرا، در Nature Astronomy منتشر شده است، تیمی از دانشمندان از دانشگاه آریزونا و آزمایشگاه پیش رانش جت ناسا نشان دادند که فم الحوت بسیار پیچیده تر از آن چیزی است که ما قبلا فکرش را می کردیم.

اطراف فم الحوت 440 میلیون ساله، کمربندی از آوارهای ستاره ای واقع شده است که دانشمندان از سال 1983 درباره آن می دانستند. با این حال، چیزی که آن ها انتظار کشفش را نداشتند، وجود سه کمربند مجزا بود. درونی ترین کمربند قابل مقایسه با کمربند سیارکی منظومه شمسی است، اما بسیار گسترده تر از آن است و از حدود هفت واحد نجومی تا حدود 80 واحد نجومی بیرون از ستاره کشیده شده است. این تقریبا 10 برابر گسترده تر از آن چیزی است که ستاره شناسان قبلا پیش بینی می کردند.

مجذوب کننده ترین کشف، دومین کمربند سیارکی است که در خارج از کمربند داخلی سیارک ها واقع شده است. این کمربند 23 درجه در مدار ستاره کج شده است، که یک جنبه واقعا منحصر به فرد از منظومه را نشان می دهد. به گفته نویسنده اصلی این مطالعه، آندرس گاسپار، کمربند کج شده می تواند نتیجه وجود سیاراتی در مدار فم الحوت باشد که ستاره شناسان هنوز کشف نکرده اند.

جورج ریکه، یکی از اخترشناسانی که در این مطالعه شرکت داشت، منظومه فم الحوت را به یک رمان اسرارآمیز تشبیه می نماید. او می گوید چندان دور از فکر نیست که بگوییم احتمالا یک منظومه سیاره ای بسیار جالب در اطراف ستاره وجود دارد.

حسگرهای مادون قرمز جیمزوب جزئیات بی سابقه ای را در مطالعه ترکیب و توزیع مدارهای اطراف فم الحوت در اختیار اخترشناسان قرار می دهند. این تلسکوپ ما را قادر می سازد تا عمیق تر در اسرار فم الحوت کاوش کنیم و سیاراتی را که مسئول ساختار کمربند عجیب و غریب این سیستم هستند، کشف کنیم.

منبع: همشهری آنلاین

به "اطلاعات جالب جیمز وب از کمربندهای عجیب و غریب اطراف منظومه ستاره ای ، سیاراتی عجیب در فاصله 25 سال نوری از ما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات جالب جیمز وب از کمربندهای عجیب و غریب اطراف منظومه ستاره ای ، سیاراتی عجیب در فاصله 25 سال نوری از ما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید