اسامی برندگان جایزه کتاب پارلمانی انگلستان در سال 2020

به گزارش انجمن آقای شرفی به نقل از پابلیشینگ پرسپکتیو، اتحادیه ناشران بریتانیا با همکاری اتحادیه کتاب فروشان این کشور از سال 2016 جایزه ای را راه اندازی کردند که به طور اختصاصی از نویسندگان عضو مجلس بریتانیا تقدیر می کند. این جایزه در کشور بریتانیا از لحاظ سیاسی دارای اهمیت است ولی به گفته کارشناسان به تدریج بر کیفیت ادبی آن افزوده می شود. معمولاً برندگان نهایی این جایزه توسط اعضای مجلس انگلستان انتخاب می شوند.

اسامی برندگان جایزه کتاب پارلمانی انگلستان در سال 2020

به گفته مسئولان برگزاری این جایزه که متشکل از اتحادیه های مذکور هستند، هر سال بار ادبی کتاب های انتخاب شده افزایش می یابد ولی همچنان بیشتر کتاب های انتخاب شده موضوع سیاسی یا تاریخی دارند. به طور کلی هدف از تاسیس این جایزه به گفته مسئولان آن ایجاد پلی ارتباطی بین جهانی سیاست و جهان کتاب است.

در سال های گذشته جایزه نفرات برگزیده در سالن مجلس اعیان مجلس بریتانیا برگزار می شد ولی امسال به خاطر مسائل مربوط به شیوع ویروس کرونا مراسم قرار است به طور زنده از یک برنامه رادیویی به نام مت کورلی پخش شود. این جایزه به طور کلی در سه بخش اعطا می شود که برندگان آن به قرار زیر اعلام شده اند:

در بخش کتاب زندگینامه یا بیوگرافی نوشته شده توسط یک عضو مجلس دن جرویس نماینده مجلس با کتاب خاطرات شخصی خودش به نام راستا طولانی به سمت خانه به عنوان برنده اعلام شده است. این کتاب توسط انتشارات لیتل براون وارد بازار کتاب شده است.

در بخش کتاب مستند نوشته شده توسط یک عضو مجلس نام ایان دیل به عنوان نفر برگزیده اعلام شده است که کتابش با عنوان نخست وزیرها: 55 رهبر، 55 نویسنده، 300 سال تاریخ از انتشارات هود اند استوگتون به تازگی وارد بازار کتاب شده و از فروش بالایی نیز برخوردار بوده است. در این کتاب تاریخچه دولت های بریتانیا از قرن هجدهم میلادی تا دوره چرچیل و مارگارت تاچر روایت شده است.

در بخش کتاب سیاسی نوشته شده توسط نویسندگان غیرمجلسی نیز نام کریس برایانت اعلام شده که کتابش از سوی انتشارات بلومسبری چاپ شده است. این کتاب با عنوان پسرهای باشکوه: داستان مرموز شورشی هایی که برای شکست هیتلر برای بریتانیا جنگیدند تاریخ و شرح حال زندگی اعضای مجلس در دهه 30 میلادی را روایت می کند.

در سال های گذشته اسامی مثل یانیس ماروفاکیس وزیر سابق دارایی یونان در میان نویسندگان سیاسی راه یافته به مرحله نهایی جایزه کتاب مجلسی انگلستان قرار داشتند. مریل هالس مدیر اجرایی اتحادیه کتابفروشان بریتانیا گفت با افتخار اسامی کتاب های امسال را اعلام می کنیم؛ چون از کیفیت نوشتاری و استانداردهای بازار کتاب برخوردار بودند.

وی گفت: کتاب های سیاسی نوشته شده توسط اعضای مجلس در بازار کتاب فروش خوبی داشتند و معلوم شده که کیفیت این کتاب ها هر سال در حال افزایش است و فروش بالای این گونه کتاب ها نشان می دهد که مردم چقدر به کتاب های سیاسی و تاریخ جنگ های جهانی علاقمند هستند.

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران

به "اسامی برندگان جایزه کتاب پارلمانی انگلستان در سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسامی برندگان جایزه کتاب پارلمانی انگلستان در سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید