از مسدودی سیم کارت ها تا مدیریت پیامک های تبلیغاتی
به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اعلام نمود ساماندهی پیامک های تبلیغاتی دقیق تر از همواره خواهد شد.
حسین فلاح جوشقانی امروز در حاشیه مراسم توافقنامه توسعه نسل چهارم ارتباطات سیار روی مسیر ریلی که در وزارت ارتباطات برگزار گردید، با اشاره به اقدامات اجرا شده برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی اظهار کرد: برای شناسایی پیامک های انبوه مدیریت و کنترل پیامک های تبلیغاتی و سامانه هایی ایجاد کردیم، از جمله سامانه #800* و هم چنین سامانه هایی که مبتنی بر هوش مصنوعی و ارزیابی خود اپراتورها هستند، ایجاد شدند.
وی درباره انواع پیامک های تبلیغاتی و نحوه مسدود کردن آن ها شرح داد: پیامک های انبوه دو دسته هستند؛ یک سری سرشماره های تعیین که با 1000 و 2000 و مانند این ها آغاز می گردد که عموما شرکت های حقوقی هستند و مشترکان می توانند در سامانه، خواهان مسدود شدن این پیامک ها شوند. یک سری پیامک های آزاردهنده تبلیغاتی از سیم کارت های شخصی است که آن ها را هم شناسایی و مسدود می کنیم.
رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در ادامه با بیان این که تا به امروز حدود 50 هزار سیم کارت در این حوزه در شبکه سه اپراتور شناسایی شده به یاری اپراتوها و مسدود اما قاعدتا صفر نشده است و پیش بینی هم نمی گردد که صفر گردد گفت: دلیل این است که مسیرهای تبلغیاتی که در شرکت های کوچک وجود دارد، از جمله صداوسیما و بیلبوردهای شهرداری عموما آن قدر پرهزینه است که این شرکت ها به مسیرهای مقرون به صرفه قیمتی مانند پیامک سوق پیدا می نمایند ولو این که مردم اذیت شوند.
فلاح هم چنین اعلام نمود: برای ساماندهی پیامک های تبلیغاتی، مصوبه 270 هم در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات وجود دارد؛ ما گزارش ها را به کمیسیون تنظیم مقررات ارائه دادیم و به زودی گزارش این اقدامات را نیز می دهیم. البته اگر این اقدامات واقعا کامل نباشد، ممکن است اقدامات دیگری هم انجام گردد.
معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم چنین درباره همکاری سایر اپراتورهای همراه برای پوشش مسیر ریلی به اینترنت نسل چهار بیان نمود: یک بحث، پوشش است که اپراتورها باید بر اساس پروانه هایشان پوشش هایی ایجاد نمایند اما بیش از آن، تعهداتی که دارند، بحث های مالی مطرح می گردد. در جلسات اولیه ای که داشتیم این موضوع با همه اپراتورها مطرح شد که بتوانند از این ظرفیت ها استفاده نمایند، زیرا راه آهن ظرفیت های ارتباطاتی بسیار خوبی در مسیر دارد.
فلاح ادامه داد: طی جلسات متعددی که برگزار گردید و همکاران از راه آهن و نمایندگان فنی اپراتورها و سازمان تنظیم مقررات رادیویی آمدند، بحث طرح تجاری در این حوزه نهایی شد و همراه اول این مسیر را پوشش می دهد؛ البته با ابزارهای دیگر مانند رومینگ می توان این پوشش را برای سایر اپراتورها هم ایجاد کرد اما این موضوعی است که همراه اول به آن اقدام نموده و می تواند مزیت رقابتی برایش باشد، مضاف بر این که باعث رضایت مسافران در مسیرهای ریلی هم گردد و کیفیت مسافرت های ریلی را در حوزه ارتباطی بهتر کند.
منبع: انتخاب