وزیراقتصادآذربایجان:بایدازظرفیت همکاری با ایران استفاده کنیم

به گزارش انجمن آقای شرفی، باکو - خبرنگاران - وزیراقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: ظرفیتهای زیادی برای توسعه روابط و همکاریهای مالی جمهوری آذربایجان و ایران وجود دارد و باید از این ظرفیت ها بصورت مشترک استفاده کنیم.

وزیراقتصادآذربایجان:بایدازظرفیت همکاری با ایران استفاده کنیم

مصطفی اف در سرانجام دیدار امروز (پنجشنبه) با رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان، در گفت و گو با خبرنگار انجمن آقای شرفی اضافه نمود: روابط جمهوری آذربایجان و ایران با موفقیت توسعه می یابد و در حال حاضر تعاملات فیمابین در بالاترین سطح در تاریخ روابط دو کشور واقع شده است.

وی به سخنان امروز(پنجشنبه)الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان در دیدار با وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان مبنی بر اینکه به روابط با جمهوری اسلامی ایران اهمیت خاص قایل است، اشاره نمود و گفت: سیر مثبت در روابط ایران و جمهوری آذربایجان نتیجه عزم و اراده سران دو کشور برای تقویت روابط فیمابین است .

مصطفی اف درباره دیدار با رضارحمانی و هیات همراه خاطر نشان کرد: در این دیدار ظرفیتهای همکاری دو کشور در حوزه های صنعت و تجارت آنالیز و کارهای مشترک اجرا شده تا به حال مروری شد.

وی اضافه نمود: فردا (آدینه) مراسم کلنگ زنی کارخانه مشترک اتوبوس سازی دو کشور در کوی صنعتی حاجی قابول در 110 کیلومتری جنوب باکو با حضور وزیرصنعت، معدن و تجارت ایران برگزار می گردد.

مصطفی اف خاطر نشان کرد: کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان نیز در کوی صنعتی شهر نفتچالا واقع در 168 کیلومتری جنوب باکو با موفقیت فعالیت می نماید و اطمینان داریم فراوری مشترک اتوبوس نیز موفقیت آمیز خواهد بود .

وی همچنین با اشاره به طرح مشترک در دست اجرای ساخت کارخانه داروسازی ایران و جمهوری آذربایجان در منطقه پیراللهی حومه باکو گفت: امیدوار هستیم این طرح مشترک مهم در اسرع وقت اجرا گردد.

مصطفی اف اضافه نمود: در دیدار امروز با وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران همچنین درباره اجرای بعضی پروژه های مالی مشترک دیگر گفتگو کردیم تا روابط مالی دو کشور پیشرفت قابل توجهی داشته باشد.

وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان روابط ایران و جمهوری آذربایجان در حوزه تجارت را نیز موفقیت آمیز خواند و گفت : در سال گذشته حجم گردش تجاری دو کشور 74 درصد افزایش یافته و در دو ماه امسال نیز این شاخص چهار و نیم برابر افزایش پیدا نموده است که البته نتیجه تلاشهای مشترک است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت کشورمان و هیات همراه امروز (پنجشنبه) برای دیدار دو روزه و آنالیز راهکارهای توسعه همکاریهای ایران و جمهوری آذربایجان و اجرای طرح های مالی مشترک، وارد باکو شد.

رضا رحمانی در اولین روز سفر خود با رییس جمهوری آذربایجان، وزرای اقتصاد، کار و تامین اجتماعی و رییس گمرک این کشور دیدار کرد .

وی فردا (آدینه) و در دومین روز سفر به جمهوری آذربایجان در مراسم کلنگ زنی ساخت کارخانه اتوبوس سازی در کوی صنعتی حاجی قابول ، همایش تجاری و نیز افتتاح مرکز تجاری ایران در باکو حضور خواهد داشت .

شبک**خاورم ** 337**1708

منبع: ایرنا

به "وزیراقتصادآذربایجان:بایدازظرفیت همکاری با ایران استفاده کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیراقتصادآذربایجان:بایدازظرفیت همکاری با ایران استفاده کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید