جزئیات گزارش سفر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به تهران ارائه شد

به گزارش انجمن آقای شرفی، خبرگزاری خبرنگاران- جزئیات گزارش سفر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به تهران در سی و یکمین جلسه علنی این شورا ارائه شد.

جزئیات گزارش سفر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به تهران ارائه شد

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛فریدون بابایی اقدم شامگاه سه شنبه در سی و یکمین جلسه علنی شورای شهر با ارائه گزارشی از سفر گذشته اعضا به تهران مطرح کرد: در این سفر، در ملاقات با معاون مسکن وزارت راه وشهرسازی در خصوص نحوه استفاده از ظرفیت های دولتی در قالب سیاست جهش فراوری مسکن برای بهبود شرایط مسائل حاشیه نشینی و بافت های فرسوده شهری تبریز و برطرف معضلات بدمسکنی گفتگو شد.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده، اضافه نمود: استفاده از تسهیلات بانکی 400 میلیونی با دوره بازپرداخت 20 ساله، زمین 99 ساله و تسهیلات با کارمزد پنج درصد و سیاست اجاره داری حرفه ای از اهم پیشنهادات معاونت مسکن وزارت راه و شهرسازی بود.

بابایی اقدم ادامه داد: شرایط نامناسب منطقه ها حاشیه نشین و ناکارآمد شهری و اختصاص همه سهم مسکن تبریز برای ساخت در شهرهای نو از دیگر مباحث مطرح شده در این جلسات بود.

وی گفت: در این جلسه معاون مسکن وزارت راه و شهرسازی از الزام اختصاص 50 درصد مساکن احداثی طرح جهش ملی فراوری مسکن در اراضی درون شهری در قالب احداث مسکن و تسهیلات خودمالکی خبر داده و خواهان استفاده حداکثری از ظرفیت های مدیریت شهری در این راستا شد. در کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران جلسه ای در خصوص اینکه تبریز میزبان کمیسیون های شهرسازی و معماری کشور باشد، داشتیم و قرار شد جزییات برگزاری آن و محور موضوعات جلسات را صحبت نموده و تاریخ تعیینی برای برگزاری اعلام گردد. پیشنهاد ما هفته اول ماه آینده است که با حضور وزیر راه و شهرسازی و یا معاونان این وزارت همراه خواهد بود.

این عضو شورای اسلامی شهر تبریز اظهار کرد: بعلاوه در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نگرانی هایی در خصوص مکان یابی طرح ملی جهش مسکن مطرح شد تا مسائل مسکن مهر مجددا تکرار نگردد، باید سیاست های مسکن دولت نو را به سمت اصلاح بافت های مساله دار تبریز سوق دهیم.

بابایی اقدم در ادامه اظهار کرد: موضوع بعدی که در تهران مورد آنالیز نهاده شد، موضوع الحاق بخش باسمنج که در واقع دغدغه شورای اسلامی شهر تبریز و بعلاوه کمیسیون شهرسازی و معماری است، مطرح شد.

وی در ادامه با بیان اینکه جلسه خوبی در حضور نمایندگان مجلس در وزارت کشور پیرامون باسمنج داشتیم، ادامه داد: پیشنهاد تعیین برای ابطال مصوبه و الحاق باسمنج به تبریز این بود که شهرداری منطقه 9 را در شهرداری باسمنج مستقر کنیم.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تبریز توضیح داد: در این خصوص کارگروهی تشکیل شد و مقرر شد اعضا این کارگروه نمایندگان معاونت عمرانی و سیاسی امنیتی وزارت کشور و شورای شهر و استانداری باشند.

فریدون بابایی اقدم بعلاوه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بازدید از شهر نو پردیس و پروژه ساخت مسکن مهر اظهار کرد: این منطقه به لحاظ توپوگرافی، شرایط مشابهی با منطقه ها حاشیه نشین شهر تبریز دارد و بخاطر همین موضوع باید پیش از آغاز به ساخت مسکن در این منطقه ها تهمیدات لازم برای جلوگیری از نشست زمین در شرایط مشابه صورت گیرد.

روح الله رشیدی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه اعلام کرد: مدیریت شهری باید با مجلس و دولت به صورت مستمر در ارتباط باشد، ما نیز باید همانند سایر شهرها که دائما در حال رفت و آمد به مجلس هستند این ارتباط را دوچندان کنیم.

وی در ادامه در خصوص سهمیه اتوبوس کلانشهرها اظهار کرد: در این رابطه گفتیم که تعداد قابل توجهی از این وسایل نقلیه به تبریز اختصاص یابد، با توجه به اینکه هنوز ساز و کار توزیع اتوبوس ها مطرح نشده و حتی خریداری هم نشده، فعلا موضوع روشن نیست اما ما خواهان سهم تبریز شدیم که ضروری است پیگیر موضوع باشیم.

در ادامه علیرضا نوای باغبان تاکید نمود: اینکه جلسه مشترک غیررسمی با شورای باسمنج داشته باشیم، یک حلقه مفقوده است که باید انجام گردد و آنها هم موافق هستند.

وی اضافه نمود: ضروری است که شورا و شهرداری موضوع را به شکل جدی در جلسه با استاندار پیگیر باشند. هرچقدر صدای واحد از استان انعکاس یابد، وزارت کشور هم به موقع تصمیم می گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز گفت: باید در جلسه غیر رسمی با شورای باسمنج صحبت گردد و نکته نظرات منتقل گردد. در چند جلسه با هماهنگی نظرات این عزیزان را بشنویم، شاید با تصمیم مشترک بتوانیم 50 درصد موضوع را حل کنیم.

باغبان اضافه نمود: ضروری است تا موضوعات و نظرات را پیگیر شویم و نگذاریم که به فراموشی سپرده شوند.

رسول برگی، رییس شورای اسلامی شهر تبریز هم در ادامه این جلسه اظهار کرد: ظاهرا در پیشنویش پیشنهادی بودجه 1401 که در سازمان برنامه و بودجه تدوین شده، ردیف های حمایتی شهرداری های کشور حذف شده و همه کلانشهرها از این موضوع گلایه مند هستند. این موضوع می تواند باعث افزایش ضرر و مسائل مالی شهرداری ها در شرایط مالی فعلی گردد.

وی اعلام کرد: شهرداری ها به حد کافی گرفتاری مالی دارند، پیشنهاد دادیم که در این راستا اعتراضی به سازمان برنامه و بودجه داده گردد.

منبع: خبرگزاری آریا

به "جزئیات گزارش سفر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به تهران ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزئیات گزارش سفر اعضای شورای اسلامی شهر تبریز به تهران ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید