آل سعود حاضر به افشای محل حصر ولیعهد سابق نیست

به گزارش انجمن آقای شرفی، طرح دعوی علیه محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی در دادگاهی آمریکایی بر موضوع یک پالایشگاه نفت در کارائیب پایدار بود اما ناگهان مساله دیگری در آن برجسته شد؛ مفقود شدن اصلی ترین رقیب بن سلمان.

آل سعود حاضر به افشای محل حصر ولیعهد سابق نیست

به نقل از خبرگزاری فرانسه، محمد بن نایف، ولیعهد پیشین سعودی که در سال 2017 با پسرعمویش شاهزاده محمد بن سلمان جایگزین شد، از زمان بازداشتش در مارس سال گذشته در انظار عمومی دیده نشده است.

بن نایف که از متحدان سعودی مورد اعتماد سیا بود، از سال 2012 تا سه سال پس از آن که ولیعهد گردد، در سمت وزیر کشور عربستان حضور داشت.

این طرح دعوی به کوشش های دولت سعودی برای مخفی نگاه داشتن محل حضور او اشاره دارد و اسناد نشان می دهند که یک شرکت حقوقی آمریکایی که نماینده این عضو سلطنتی بازداشتی بوده، برای رقیب او هم کار نموده است.

عامل این شکایت یک تاجر سعودی به نام نادر ترکی الدوسری است که به همراه خانواده اش از عربستان ممنوع الخروج شده است. داستان از ژوئن سال گذشته آغاز شد که الدوساری در پنسیلوانیا از طرف پسرش راکان که شهروند آمریکاست، شکایتی علیه محمد بن نایف و دیگر چهره های سعودی تنظیم کرد.

او ادعا کرد که آنها به قرارداد چندین ساله در ارتباط با یک پروژه پالایشگاهی در جزیره سنت لوسیا واقع در دریای کارائیب پایبند نبوده اند. اما این پرونده یک معمای عجیب داشت؛ اینکه چطور باید احضاریه را به دست شاهزاده ای رساند که محل حضورش معین نیست؟

سپس این طرح دعوی به گونه ای اصلاح شد تا نام محمد بن سلمان وارد آن گردد. در پرونده آمده است که چون او بن نایف را تحت بازداشت خانگی قرار داده و دارایی هایش را توقیف نموده، بنابراین به بن نایف اجازه نداده تا طبق قرارداد به وظایفش عمل کند. بعد که الدوسری اظهار داشت که احضاریه علیه محمد بن نایف قابل ارائه نیست، دادگاه به وکلای بن سلمان دستور داد تا در معین مکان حضور او همکاری نمایند.

ماه مارس، رایزن محمد بن سلمان پیشنهاد داد تا به صورت محرمانه آدرس بن نایف را در اختیار این دادگاه قرار دهد اما به بازداشت او اشاره ای نکرد. رایزن الدوسری هم تاکید داشت که ولیعهد سعودی، بن نایف را تحت حبس خانگی قرار داده است. در نهایت قاضی پرونده ماه گذشته شکایت الدوسری درباره نقض عهد بن نایف را رد کرد و سوالات درباره شرایط بن نایف و محل حضور او را بی پاسخ گذاشت.

جیمز توماس، وکیل الدوسری به خبرگزاری فرانسه گفت که درخواست تجدیدنظر می دهد و بعلاوه ممنوعیت سفر موکلش را که او می ترسد به بازداشت منجر گردد، به چالش خواهد کشید.

مقام های سعودی علنا درباره شرایط بازداشت محمد بن نایف اظهارنظری ننموده اند. محمد بن سلمان چندین عضو سلطنتی را در جهت تبدیل شدن خود به حاکم دوفاکتوی عربستان، بازداشت نموده یا به حاشیه رانده است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "آل سعود حاضر به افشای محل حصر ولیعهد سابق نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آل سعود حاضر به افشای محل حصر ولیعهد سابق نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید