آغاز بروز پدیده گرد و خاک در کاشان

به گزارش انجمن آقای شرفی، رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان گفت:با توجه به تغییر فصل و شروع بادهای غرب سو به منطقه کاشان در دو ماه آینده شاهد بروز پدیده آلودگی هوا هستیم.

آغاز بروز پدیده گرد و خاک در کاشان

عباس ارغوانی از شروع شرایط آلودگی هوا در شهرستان کاشان، گفت: با توجه به تغییر فصل و شروع باد های غرب سو به منطقه کاشان در دو ماه آینده شاهد بروز پدیده آلودگی هوا هستیم.

او با بیان اینکه این آلودگی هوا ناشی از گرد و خاک در برخی از روز های فصل دور از انتظار نیست، اضافه نمود: گرد و خاک امروز به واسطه باد شبانگاهی بود که در اواخر روز گذشته رخ داد و با توجه به اینکه در سال های گذشته درگیر خشکسالی شدید و بسیار شدید بودیم بافت خاک رطوبت مناسب را ندارد.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه نبود رطوبت مناسب باعث می شود خاک توانایی حفظ بافت خود را نداشته باشد، ابراز داشت: وزش باد و آستانه پایین، شرایط گرد و خاک برای منطقه کاشان به وجود می آورد.

او ضمن اشاره به شرایط خاص بافت خاک در منطقه کاشان گفت: با توجه به اینکه بافت خاک ریزدانه است توانایی آن را دارد که در ساعات بیشتری از روز در هوا معلق بمانند و همین موضوع موجب تداوم پدیده گرد و خاک می شود.

ارغوانی شرح داد: با توجه به شرایط جوی طی امروز و فردا شرایط پایداری هوا پیش بینی می شود و در اواخر روز پنجشنبه با افزایش ابرناکی شرایط ناپایداری جوی دور از انتظار نیست و شاهد برخی ناپایداری های جوی خواهیم بود.

رئیس اداره هواشناسی شهرستان کاشان با بیان اینکه در زمان بروز گرد و خاک گروه های حساس از تردد های غیرضروری خودداری کنند، تاکید کرد: سالمندان، افراد دارای بیماری زمینه ای، بچه ها و افراد دارای بیماری روی در زمان بروز پدیده گرد و خاک تردد در فضای باز را به حداقل برسانید.

انجمن آقای شرفی اصفهان اصفهان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "آغاز بروز پدیده گرد و خاک در کاشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز بروز پدیده گرد و خاک در کاشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید