آذری: مدیرعامل ذوب آهن پایش را از گلیمش درازتر نکند، از حیثیت مدیریتی خود دفاع می کنم

به گزارش انجمن آقای شرفی، سعید آذری، مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان، به شدت از اظهارات مدیرعامل باشگاه ذوب آهن اصفهان درباره رقم بدهی باشگاه اصفهانی انتقاد کرد.

آذری: مدیرعامل ذوب آهن پایش را از گلیمش درازتر نکند، از حیثیت مدیریتی خود دفاع می کنم

به گزارش انجمن آقای شرفی، سعید آذری درباره برنامه های باشگاه فولاد خوزستان در نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال گفت: خوشبختانه پس از گذشت نیم فصل اول، تیم به بلوغ تاکتیکی نسبی رسیده که اوج کار ما را مقابل صنعت نفت دیدید. ما در این مسابقه در اصل، 3 بر 2 برنده شدیم، چون گل شیمبا آفساید نبود و کارشناسان داوری به آن اذعان کردند.

وی در خصوص فهرست مدنظر جواد نکونام گفت: نکونام بازیکنان مدنظرش را در بعضی پست ها که به بازیکنان قدرتمندتری احتیاج داریم، انتخاب نموده و منتظریم پس از برگزاری دیدارهای معوقه لیگ برتر، بازیکنان مدنظر سرمربی را با رعایت آیین نامه نقل وانتقالات، بدون دخل و تصرف و با خیال راحت جذب کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد راجع به حضور بعضی بازیکنان در فهرست فروش این باشگاه گفت: من پس از هر بازی، جلساتی را با مربیانی که با آنها کار می کنم، برگزار می کنم و گزارش کتبی می گیرم. ما نظرات نکونام را آنالیز کردیم که متأسفانه یکی دو نفر از بازیکنان به خاطر بی تجربگی، تحت الشعاع نظرات بیرونی قرار گرفته بودند که اصلاح شد. ما این بچه ها را توجیه و هدایت کردیم که به تیم برگشتند و عملکرد خوبی داشتند.

آذری که با برنامه تهران ورزشی رادیو تهران گفت وگو می کرد، در ادامه اضافه کرد: در باشگاهی که هزینه می نماید، امکانات دارد و طرفداران عاشقانه از آن حمایت می نمایند، بازیکنان باید بدانند اولاً در استخدام باشگاه هستند، دوماً طرفداران حق دارند از این بازیکنان بازی های زیبا ببینند.

بازیکنان اول با مغز خود و بعد با تمام احساس و قلب خود برای تیم بدوند.، وی ضمن بیان این جمله توضیح داد: مغز به این خاطر که آنها در استخدام باشگاه هستند و قلب به این خاطر که باید به احساس طرفداران احترام بگذارند و کوشش نمایند. بعضی بازیکنان اصلاح شدند، اما بعضی دیگر نمی خواهند چنین شرایطی را داشته باشند که آنها را در لیست فروش می گذاریم یا با بازیکنان مدنظر نکونام، معاوضه می کنیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا فولادی ها به دنبال بازیکنان خارجی هم هستند یا خیر، اعلام نمود: تمام کوشش ما بر این است که احتیاج های خود را با بازیکنان داخلی رفع کنیم. سخت ترین ترمیم تیم در نیم فصل انجام می گردد. چون قرارداد همه بازیکنان منعقد شده، مگر اینکه بعضی بازیکنان از شرایط خود در باشگاه نارضایتی داشته باشند و باشگاه به تعهدات خود پایبند نباشد. بعضی مدیران به خود زحمت نمی دهند که قرارداد بازیکنان را یک بار بخوانند و ببینند باشگاه چه تعهداتی به بازیکنان داده است.

آذری ادامه داد: به همین خاطر وقایعی اتفاق می افتد که به خاطر عدم اشراف مدیران به قراردادها و پایبند نبودن آنها به تعهدات، بازیکنان از تیم جدا می شوند. به همین خاطر بهانه ای وجود ندارد که این بازیکنان توسط سایر تیم ها استفاده شوند. جذب بازیکنان خارجی در تعطیلات نیم فصل راحت تر است، اما کوشش می کنیم احتیاجها را با مارکت داخلی رفع کنیم.

وی در خصوص کنار گذاشتن بنی یاسین، بازیکن اردنی تیم فولاد گفت: او اولین بازیکنی است که در لیست فروش گذاشتیم. او 108 بازی ملی دارد، اما وقتی به فولاد آمد، تیم ملی اردن خوشبختانه یا متأسفانه به دور نهایی مسابقات آسیایی صعود کرد و درگیر این بازی ها شد. به همین علت بنی یاسین در فیفادی ها باید به تیم ملی اردن برود و از همراهی تیم ما محروم شد. این بازیکن کمتر در مسابقات بود و به علت ادامه بازی های آسیایی، نکونام ترجیح داد این بازیکن را بفروشیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان درباره صحبت های جواد محمدی، مدیرعامل باشگاه ذوب آهن مبنی بر اینکه او میراث دار 100 میلیارد تومان بدهی پیشین باشگاه است، توضیح داد: تا امروز کوشش کردم درباره ذوب آهن اظهارنظر رسمی نکنم. من چند روز پیش سخنان رهبری را گوش می کردم که ایشان درباره نمایندگان مجلس می گفتند کسانی که توانایی پذیرش مسئولیتی ندارند و نمی توانند در مسند خود خدمت نمایند، نیایند.

آذری با انتقاد غیرمستقیم از محمدی گفت: کسانی که می دانند چگونه مدیر شدند و سابقه مدیریت ندارند، قبل از آنها کسی فعالیت می نموده که سوابق مدیریتی و ورزشی او تعیین است. این افراد وقتی با چالش عدم نتیجه گیری روبرو می شوند، تصمیمات خلق الساعه می گیرند. شب بازی رفت مقابل سایپا، من برکنار شدم و ذوب آهن سه گل خورد. در دور برگشت هم چنین اتفاقی با برکناری منصوریان تکرار شد. این صحبت های آقایان بار حقوقی دارد.

وی با اشاره به عدم حضور ذوب آهن در لیست باشگاه های بدهکار در ابتدا و نیم فصل لیگ برتر فوتبال گفت: اگر باشگاه ذوب آهن 100 میلیارد تومان بدهکار است، چرا به عنوان اولین باشگاه در آغاز لیگ برتر مجوز حرفه ای گرفت؟ سازمان لیگ اخیراً باشگاه هایی را که نمی توانند در نیم فصل دوم بازیکن جدید بگیرند، گفت که ذوب آهن در میان این تیم ها نبود.

مدیرعامل باشگاه فولاد خوزستان با بیان اینکه این رقم بدهی باید در یک جا بروز داشته باشد، اعلام نمود: من به این نکته بسنده می کنم که آقایان نمی توانند با فرافکنی از زیر بار نتایج فعلی که در شأن باشگاه ذوب آهن نیست، خارج شوند. متأسفانه مردم شریف و قهرمان ما عادت نموده اند مدیران در سطوح مختلف برای خروج از زیر بار عملکرد مفتضحانه خود، دنبال حرکات پوپولیستی می افتند که این کارها دیگر پاسخگو نیست.

من در فرصت مناسب و پس از اینکه نقل وانتقالات نیم فصل به صورت کامل زیر نظر نکونام انجام شد، اسناد لازم را ارائه می کنم.، آذری ضمن بیان این جمله گفت: آقایان انتظار داشتند آذری 65 میلیارد تومان پول در حساب باشگاه بگذارد و بگوید شما بفرمایید مدیریت کنید! من مستندات لازم را ارائه و از حیثیت مدیریتی خود دفاع می کنم. شما که نمی توانی دو میلیارد تومان درآمدزایی کنی، بدان که شأن باشگاه از شما بزرگ تر است و برای توجیه عملکرد خود این چیزها را نگویید، چون گوش مردم از این حرف ها پُر است.

وی با بیان اینکه اگر درباره ذوب آهن زیاد صحبت کند، طرفداران فولاد فکر می نمایند تمرکز او روی ذوبی هاست، گفت: فولاد روزی که من آمدم، یک امتیاز داشت و الان 24 امتیازی است. ما، نکونام و مدیرعامل شرکت فولاد همه زحمت کشیدیم و طرفداران پای تیم ایستادند. من از شخصیت حقیقی و عملکردم دفاع می کنم و به آقایان هشدار می دهم که این صحبت ها بار حقوقی دارد. محمدی می داند چگونه مدیرعامل باشگاه ذوب آهن شده و به او تذکر آیین نامه ای می دهم پایش را فراتر از ادب و گلیمش دراز نکند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "آذری: مدیرعامل ذوب آهن پایش را از گلیمش درازتر نکند، از حیثیت مدیریتی خود دفاع می کنم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آذری: مدیرعامل ذوب آهن پایش را از گلیمش درازتر نکند، از حیثیت مدیریتی خود دفاع می کنم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید