خارجی ها از هنر ایران استعاره می خواهند، قانونمداری در نمایشگاه ها

به گزارش انجمن آقای شرفی، مونا خوش اقبال مدیر گالری کاما که طی 6 ماه گذشته شروع به کار نموده است درباره گالری داری و سختی های آن به خبرنگاران گفت: گالری داری به نظر من به اندازه آتش نشان ها سختی کار دارند چون کاری دوقطبی به حساب می آید؛ از یک طرف درگیر با احساسات هنرمند و جامعه هنری است و از طرف دیگر با مدیریت و مسایل اقتصادی سروکار دارد بنابراین یکی از سختی های گالری داری، متعادل بودن آن است و یک گالری دار باید بداند کجا و چگونه با هنرمندان و مسایل اقتصادی ارتباط برقرار کند.

خارجی ها از هنر ایران استعاره می خواهند، قانونمداری در نمایشگاه ها

وی اضافه کرد: من چون هنرمند بودم و در دانشگاه تدریس هنر می کردم با هنرمندان رابطه خوبی دارم و چون به مدیریت علاقه داشتم، فکر می کنم از پس این کار نیز بر می آیم.

خوش اقبال با اشاره به وضعیت اقتصادی حاکم بر بازار هنر و جامعه، گفت: الان وضعیت خوبی حاکم نیست و حتی گالری های قدیمی نیز در حال تعطیل شدن هستند. البته من اسیر جریان نمی شوم به همین دلیل نمایشگاه های معمول را گزینه مناسب برای مخاطب نمی دانم و با برنامه های جانبی به نمایشگاه ها جذابیت دادیم برای مثال در کنار یک نمایشگاه پرفورمنس اجرا می کنیم.

وی همچنین بیان نمود: به دلیل سیستم امنیتی بالای ساختمان گالری کاما، اتصال به پلیس و نگهبانی شدید، این گالری همانند بانک است و به همین دلیل فضا را برای حضور سفارتخانه ها و کارهای هنری کشورهای دیگر فراهم نموده ایم.

مدیر گالری کاما درباره مجوزها و ممیزی های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری نمایشگاه ها گفت: من برعکس اینکه هنرمند و ساختارشکن هستم، اما خیلی تابع قانون هستم و این مساله را به رسانه های خارجی نیز اعلام نموده ام. احترام به اصول اولیه نظام جمهوری اسلامی ایران که در آن فعالیت می کنم برایم از اهمیت بالایی برخوردار است و به نظر من از اصول اولیه یک مجموعه، احترام به قانون است.

وی در بخش دیگری از مصاحبه با اشاره به اینکه ایرانی ها برخلاف اروپایی ها در کارهای هنری ایهام و استعاره به کار می برند، شرح داد: آنچه که ما در کار هنری به صورت ایهام و استعاره به کار می بریم بسیار جذابیت دارد و خارجی ها نیز تشنه این سبک کارها هستند. آنها از ما پوشش و فلسفه پنهان ایرانی را می خواهند و خواستار شعار و جار جار نیستند. هنر اعتراضی خوب است، اما بدترین مدیا برای هنر اعتراضی، هنرهای تجسمی است.

خوش اقبال در سرانجام از اجرای سیستم ممیزی مطبوعاتی در گالری ها که از سوی دفتر هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اجرا می گردد، استقبال کرد.

به گزارش مهر، مونا خوش اقبال قبل از مدیریت گالری کاما، مدیریت کافه گالری ویونا در موزه هنرهای دینی امام (ع) را به مدت سه سال بر عهده داشته است.

منبع: خبرگزاری مهر

به "خارجی ها از هنر ایران استعاره می خواهند، قانونمداری در نمایشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خارجی ها از هنر ایران استعاره می خواهند، قانونمداری در نمایشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید